واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

بیانیه اتحادیه اروپا پس از عدم تمدید معافیت‌های نفتی و هسته‌ای ایران از سوی آمریکا

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای با انتقاد از عدم تمدید معافیت‌های نفتی و هسته‌ای ایران، اعلام کرد که این اتحادیه تجارت مشروع با ایران را از طریق عملیاتی کردن اینستکس ادامه خواهد داد.

 

به نقل از سایت اقدامات خارجی اتحادیه اروپا، در این بیانیه آمده است:

 

ما، نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه، تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران را با تأسف و نگرانی مورد بررسی قرار می‌دهیم. ما تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید کامل معافیت‌های مربوط به عدم اشاعه هسته‌ای را نیز در چارچوب “برنامه جامع اقدام مشترک” با نگرانی دنبال می‌کنیم.

 

رفع تحریم‌های هسته‌ای بخشی اساسی از برجام است که نه تنها بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران، بلکه مهم‌تر از آن بر زندگی مردم ایران تأثیر مثبتی می‌گذارد. ما از اعمال مجدد تحریم‌ها توسط آمریکا پس از خروج‌شان از برجام عمیقاً متاسفیم. ما عمیقاً معتقدیم که برجام در افزایش صلح و ثبات خاورمیانه نقشی کلیدی است.

 

ما با یکدیگر بر تعهد مستمر خود به برجام که عنصری حیاتی در نظام عدم اشاعه هسته‌ای در جهان محسوب می‌شود و برای امنیت ملی و جمعی اروپایی‌ها ضروری است، تاکید می‌کنیم.

 

آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۴ گزارش تاکید کرده که برجام همچنان عملیاتی بوده و اهدافش را محقق کرده است.

 

ما پایبندی ایران به برجام را همانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کنیم. ما از ایران می‌خواهیم که به اجرای مستمر برجام تحت تعهدات کامل مرتبط با برجام و همچنین پیمان عدم اشاعه هسته‌ای ادامه دهد.

 

دیگر طرفین برجام به همراه کشورهای ثالث علاقه‌مند به حمایت از توافق هسته‌ای، موظف‌اند برای حفظ کانال‌های مالی و صادراتی ایران تلاش کنند.

 

ما به همراه شرکای اروپایی خود مصمم هستیم که تلاش‌هایمان را در راستای حفظ تجارت قانونی با ایران از جمله از طریق عملیاتی کردن سازوکار مالی ویژه “اینستکس” ادامه دهیم.

 

در همین رابطه، تمامی سهامداران موظفند که مشارکت‌های مالی خود در بودجه عملیاتی اینستکس را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

 

ما همه کشورها از جمله روسیه و چین را به عنوان طرف‌های برجام تشویق می‌کنیم که همه تلاش خود را از طریق گام‌های عینی برای پیگیری تجارت قانونی که این توافق مجاز کرده به کار گیرند.

 

ما نتیجه‌گیری‌های شورای اروپا در ۴ فوریه ۲۰۱۹ و حمایت اتحادیه اروپا از توسعه روابط ایران و این اتحادیه در زمینه علاقه‌مندی‌های مشترک را یادآور می‌شویم. ما در تکمیل تلاش‌ها برای حفظ برجام، از رویکردی جامع به همراه ایران با چشم انداز پرداختن به همه موضوعات مورد نگرانی از جمله مشارکت ایران در ثبات منطقه‌ای و فعالیت‌های موشکی آن حمایت می‌کنیم.

ایسنا

نماینده بریتانیا: برنامه موشکی ایران از تامین نیاز‌های دفاعی فراتر رفته‌است

به گزارش نشنال، نماینده بریتانیا در سازمان ملل پس از نشست امروز شورای امنیت درباره برنامه موشکی ایران، مدعی شد این برنامه از تامین نیاز‌های دفاعی فراتر رفته است.

ادامه

انگلستان, ایران, جهان, خبر, فرانسه

روحانی؛ به میز مذاکره‌ای که آن را برهم زدید بازگردید

اجلاس سالیانه سازمان ملل با گفت و گوی رییس جمهور آمریکا و ایران البته نه به صورت مستقیم بلکه از پشت تریبون صحن سازمان ملل همراه بود. روحانی در بخشی از سخنرانی خود ترامپ را خطاب قرار داد و گفت برای گفت و گو نیازی به عکس دونفره نیست و از پشت همین تریبون هم ... روحانی؛ به میز مذاکره‌ای که آن را برهم زدید بازگردید

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, سیاسی