مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره سازوکار ویژه مالی با ایران

وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه همزمان با اعلام راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه اروپا برای ایران موسوم به INSTEX بیانیه‌ای مشترک در حمایت از برجام و بهره‌مندی اقتصادی ایران از آن منتشر کردند.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

آلمان، انگلیس و فرانسه در راستای تعهد قاطع و تلاش های مستمر خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل رسیده، ایجاد INSTEX SAS که سازوکاری ویژه با هدف تسهیل تجارت مشروع میان عوامل اقتصادی اروپا با ایران است را اعلام می‌کنند.

 

سه کشور اروپایی (E3) تاکید می کنند که بهره مندی های اقتصادی برجام مشروط بر پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته ای خود شامل همکاری کامل و به موقع با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

 

INSTEX از تجارت مشروع اروپا با ایران حمایت می کند؛ این تجارت در ابتدا بر بخش های بسیار ضروری برای مردم ایران مثل دارو، دستگاه های پزشکی و کالاهای کشاورزی-غذایی تمرکز می کند. هدف بلندمدت INSTEX این است که به روی عاملان اقتصادی کشورهای ثالث که خواهان تجارت با ایران هستند باز باشد و سه کشور اروپایی به تلاش برای رسیدن به این هدف ادامه می‌دهند.

 

ایجاد INSTEX گام ابتدایی مهمی است که امروز توسط سه کشور اروپایی برداشته شد. عملیاتی شدن INSTEX با رویکردی گام به گام دنبال می شود: سه کشور اروپایی به همراه INSTEX به کار بر روی جزئیات عینی و عملیاتی ادامه می دهند تا روش کار این شرکت را مشخص کنند، سه کشور اروپایی در راستای ایجاد یک نهاد همکاری اثرگذار و شفاف که برای عملیاتی کردن INSTEXT لازم است با ایران همکاری می‌کنند.

 

در رابطه با مقابله با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) و انطباق با تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل، INSTEXT تحت بالاترین معیارهای بین المللی عمل خواهد کرد. در این راستا، سه کشور اروپایی از ایران انتظار دارند همه عناصر برنامه اقدام اف.ای.تی .اف خود را سریعا اجرا کند.

 

سه کشور اروپایی بر تعهد خود برای پیگیری توسعه بیشتر INSTEX به همراه کشورهای علاقه مند اروپایی به منظور عملیاتی کردن این ابزار در حمایت از تبادلات تجاری با ایران از طریق پیگیری گام های ذکر شده در بالا، تاکید می‌کنند.

استقبال چین و روسیه از راه‌اندازی اینستکس

وزارت خارجه چین از اقدام آلمان، فرانسه و انگلیس برای ایجاد کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران (موسوم به اینستکس) و تلاش آن ها برای حفظ برجام قدردانی کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه

بازتاب گسترده ایجاد کانال مالی اروپا با ایران در جهان

پس از ماه ها انتظار آلمان، فرانسه و انگلیس پنجشنبه شب به منظور تبادل مالی اروپا با ایران به صورت رسمی از ایجاد کانالی به نام INSTEX یا همان «ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری» خبر دادند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه

نشریه آلمانی: سایر کشورهای اروپایی نیز می‌توانند به INSTEX بپیوندند

روزنامه ‘ تاگس شاو ‘ چاپ آلمان روز پنج شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت کانال داد و ستد مالی سه کشور اروپایی  ( آلمان ؛ فرانسه و انگلیس ) با ایران که از آن با نام INSTEX یاد می‌شود به روی دیگر اعضای اتحادیه اروپا نیز باز خواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

رسانه آلمانی: کانال معاملات مالی با ایران رسما راه اندازی شد

شبکه «ان دی آر» (NDR) آلمان امروز پنجشنبه گزارش داد: سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا رسما کانال پرداخت تبادلات مالی با ایران را راه اندازی کرده اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, خاورمیانه, خبر, فرانسه