تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

بولیوی در آستانه انقلاب اجتماعی قرار دارد

تحلیلگران سیاسی معتقدند بولیوی در آستانه یک انقلاب بزرگ اجتماعی قرار دارد که در نهایت رژیم تحت حمایت آمریکا را به زیر خواهد کشید و دموکراسی را در آن کشور دوباره برقرار خواهد کرد.

 

به گزارش تسنیم، «گابریل ویلالبا» رئیس «مرکز مطالعات آمریکا» اظهار داشت، دولت کنونی مرتکب بدترین قساوت ها در تاریخ اخیر بولیوی شده است.

 

به گزارش «پرنسا لاتنیا»، ویلالبا تاکید کرد که اعتراضات اخیر بر سر تعویق زمان انتخابات و تقاضا برای استعفای «جنین آنیس» رئیس جمهور موقت تحت حمایت کاخ سفید نشان می‌دهد مردم از بلاتکلیفی این رژیم خسته شده‌اند.

 

او افزود، مردم بولیوی نیاز به تضمین های دموکراتیک دارند که پس از کودتا علیه اوو مورالس از بین رفته است.

 

این کارشناس مسایل سیاسی آمریکایی لاتین خاطر نشان کرد که پس از تصویب تاریخ برگزاری انتخابات توسط پارلمان به نظر می‌رسد وضعیت ثبات پیدا کرده است.

 

پارلمان بولیوی اواخر هفته گذشته لایحه‌ای را به منظور حل بحران سیاسی در این کشور تصویب کرد که بر اساس آن قرار است انتخابات ریاست جمهور در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) برگزار شود. بر اساس این لایحه که به تصویب سنا نیز رسیده، تاریخ مشخص شده قطعی و غیرقابل تمدید است.

 

تعیین تاریخ جدید انتخابات پس از صورت گرفت که شهرهای بولیوی شاهد راهپیمایی و اعتصاب های گسترده مردمی در اعتراض به تعویق انتخابات به دستور دادگاه عالی انتخاباتی بودند.

 

معترضان مخالف به تعویق افتادن انتخابات هستند و نگرانند که دولت موقت، شبه کودتایی و تحت حمایت آمریکا به رهبری جنین آنیس رئیس جمهور موقت با بهانه قرار دادن شیوع ویروس کرونا برای مدت نامعلومی در قدرت بماند.

 

اعتراضات توسط اتحادیه های کارگری و گروه های بومی متحد حزب سوسیالیست سازماندهی شده‌اند که طرفدار اوو مورالس رئیس جمهور پیشین بولیوی هستند.

 

این در حالی است که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در بولیوی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید

 

به گزارش رویترز، وزارت بهداشت بولیوی اعلام کرد: تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در روز یکشنبه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده و این خطر وجود دارد که تعداد مبتلایان به این ویروس در ماه سپتامبر به اوج خود برسد.

 

بر اساس این گزارش وزارت بهداشت بولیوی تایید کرده است که تاکنون بیش از ۱۰۰۳۴۴ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بولیوی در ماه مارس تاکنون بیش از ۴۰۵۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

 

یک مقام ارشد وزارت بهداشت بولیوی در این باره گفت: موارد ابتلا به ویروس کرونا به طور متوالی و مداوم رو به افزایش است، حداقل در بخش غربی این کشور. تا پایان ماه جاری تعداد مبتلایان به بیش از ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

 

وی افزود: تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در بولیوی پس از اعتراضات اخیر نسبت به تعویق انتخابات سراسری به شدت افزایش داشته است.

ابراز تمایل مادورو برای استفاده از واکسن کرونای روسیه

رئیس‌جمهور ونزوئلا که پیش از این برای دریافت واکسن کرونای روسیه ابراز تمایل کرده، گفت به محض رسیدن این واکسن خودش اولین نفر در ونزوئلا خواهد بود که واکسینه می‌شود

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

پرنسا لاتینا: واکسن کرونا در کوبا هم تولید می‌شود

به دنبال اعلام رسمی ثبت واکسن روسی کرونا از سوی رییس جمهوری این کشور و استقبال ۲۰ کشور جهان ازجمله کوبا برای دستیابی به این واکسن، رسانه کوبایی پرنسا لاتینا از آمادگی همکاری مسکو و هاوانا برای تولید این واکسن در کوبا خبر داد.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, دانش, روسیه, کوبا

دست‌اندازی انگلیس به ذخایر منابع کشورها اولین بار نیست

معاون دبیر شورای امنیت روسیه با انتقاد از اقدام دولت بریتانیا در مصادره ذخایر طلای ونزوئلا در بحبوحه نیاز شدید این کشور به این منابع در مسیر مبارزه با شیوع ویروس کرونا، اقدام دادگاه عالی انگلیس در به رسمیت شناختن رهبر مخالفان را غیرقانونی دانست.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, عراق, فساد, لیبی, ونزوئلا

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل؛ آمریکا بدنبال ترور مادورو است

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل با افشای قرارداد امضاشده بین آمریکا و رهبر مخالفان ونزوئلا برای حمله به این کشور، اعلام کرد: واشنگتن با جنگ روانی علیه کاراکاس، به دنبال ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور، ایجاد هرج و مرج و در نهایت استعمار این کشور است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا, ونزوئلا