چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

بولتون از هم اکنون شکست خورده است

تارنمای خبری آمریکایی ‘هیل’ در تحلیلی پیرامون انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا از سوی دونالد ترامپ تیتر زد: جان بولتون در انجام ماموریت خود ناتوان است و از هم اکنون به این ناتوانی آگاه است.

 

هیل دراین باره نوشت: تصمیم ‘حیرت آور’ رئیس جمهوری ترامپ در انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی، تشکیلات سیاست خارجی در واشنگتن را در هر دو حزب به لرزه انداخت. دمکرات ها به شدت به این انتخاب واکنش نشان دادند و جمهوریخواهان نیز تلاش می کنند تا خونسرد باشند، اما تنها یک فرد است که می داند که به دردسر افتاده و آن جان بولتون است.

 

هیل در ادامه این تفسیر آورده است: انتخاب بولتون از بسیاری جهات درک خاصی برای ترامپ نداشته است، نخست آنکه ترامپ به عنوان یک نامزد ضد جنگ وارد کارزار انتخاباتی شد،اما تا توانست مشاوران امنیت ملی برای خود برگزید که تمامی آنها طرفدار جنگ بودند، دوم آنکه ترامپ مدعی تلاش برای خارج کردن واشنگتن از باتلاق بود ، با این وجود یک جمهوریخواه سنتی را از میانه همین باتلاق برگزید و سوم ترامپ به خود افتخار می کند که فردی موفق بوده است اما شخصی را برای این منصب برگزیده است که درست در بطن بزرگترین شکست های سیاست خارجی دو دهه اخیر آمریکا قرار دارد؛ بولتون از این موارد آگاه است و باید نگران باشد.

 

به نوشته این نشریه آمریکایی ، تنها در عرض چند ماه (آتی) رئیس جمهوری ترامپ باید تصمیم بیگرد که با ایران و کره شمالی چه باید انجام دهد، وی هم اکنون خود را ملزم و متعهد به ملاقات با رهبر کره شمالی کرده است، درصورتی که در همین چند هفته پیش بولتون خواستار بمباران کره شمالی شده بود، بولتون فردی بود که در پسِ خاتمه دادن به آخرین توافق هسته ای با کره شمالی در سال ۲۰۰۲ میلادی قرار داشت؛ تصمیمی که در بیش از پانزده سال گذشته منتهی به فقدان هدایت سکان سیاسی آمریکا در قبال کره شمالی شد و تصور آنکه کره شمالی برای حصول به یک توافق موافقت کند آن هم در حالی که بولتون پشت میز مذاکره قرار دارد دشوار است.

 

این تارنمای خبری امریکایی افزود: اما آنچه که به عنوان مهم ترین شراکت ناهمخوان ترامپ – بولتون مطرح است، پرسش درخصوص جنگ در قبال صلح است که مساله نمادین آن عراق است.زمانی که بولتون معاونت وزارت خارجه را بخش کنترل سلاح و امنیت بین المللی برعهده داشت، شاهد بودیم که چگونه آمریکا را مستقیما به این فاجعه سوق داد، فاجعه ای که ترامپ آن را یک اشتباه مطلق نامید.

 

هیل در ادامه این تحلیل نوشت: اما برخلاف عقیده ترامپ و با وجود به بار آمدن هزاران کشته و تریلیون ها دلار هزینه و گسترده شدن بی ثباتی در جهان عرب، بولتون هرگز از جنگ عراق درس نگرفت و همچنان از درستی این اقدام نظامی حمایت می کند.

 

این مقاله می افزاید: جان بولتون باید تمامی اینها را بداند و آگاه باشد که احتمالا رئیس جمهوری ترامپ هنوز از جزئیات آنها با خبر نیست و امیدوار باشد که ترامپ به این زودی ها متوجه آنها نشود و بولتون از هم اکنون باید بداند که زمان دراین دولت به نفع او نیست.
ایرنا

عربستان در دعوی قضایی ۱۱ سپتامبر، ایران را شریک جرم کرد

الجزیره با استناد به اسناد دادگاهی گزارش داده وکلای عربستان در پرونده رسیدگی به نقش عربستان سعودی در حملات ۱۱ سپتامبر تهران را به نقش‌آفرینی در این حملات متهم کرده و خواستار رسیدگی به آن شده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی

مجلس نمایندگان؛ هیچ هماهنگی و توطئه‌ای میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه وجود نداشته

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به گزارش نهایی‌اش درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی رای مثبت داد؛ اقدامی که تحقیقات این کمیته را پایان می‌بخشد و تائیدیه نهایی را به نتیجه‌گیری جمهوری‌خواهان مبنی بر اینکه هیچ هماهنگی و توطئه‌ای میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه وجود نداشته، می‌دهد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شد

برنی سندرز سناتور ارشد دموکرات آمریکا در توییتی نسبت به این انتخاب واکنشی منفی نشان داد و تاکید کرد: «جان بولتون بخشی از تلاش برای گمراه کردن ایالات متحده در جنگ فاجعه آمیز عراق بود و از اقدام نظامی علیه کره شمالی و ایران حمایت کرده است. او در زمان سفیری آمریکا در سازمان ملل ... جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شد

ادامه

امریکا, جهان, خبر