بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

بولتون: آمریکا از پوتین برای سفر به واشنگتن دعوت کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا امروز جمعه گفت، آمریکا از پوتین برای سفر به واشنگتن دعوت کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان نشست خبری در گرجستان گفت، دولت ایالات متحده از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دعوت کرده تا به واشنگتن سفر کند.

 

وی هم‌چنین ادامه داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و همتای روسش در پاریس و در تاریخ ۱۱ نوامبر سال جاری میلادی نیز دیداری خواهند داشت.

 

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ملک سلمان درباره خاشقجی/ دعوت از پوتین برای سفر به عربستان

 

به گزارش شبکه روسیا الیوم، کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در تماسی تلفنی درباره موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی گفت‌وگو کردند.

 

دو طرف در این تماس همچنین درباره اوضاع خاورمیانه به ویژه مسئله سوریه گفت‌وگو کردند.

 

در همین راستا، دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری روسیه نیز تداوم همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های انرژی و بررسی آخرین تحولات منطقه را از دیگر محورهای این گفت‌وگوی تلفنی عنوان کرد.

 

به گفته کرملین ملک سلمان در این تماس از پوتین دعوت کرده که به عربستان سفر کند و دو طرف برای تلاش به منظور تعیین زمان این سفر از طریق کانال‌های دیپلماتیک توافق کردند.

 

کرملین در ادامه افزود که این تماس به درخواست طرف عربستانی صورت گرفته است.

 

در همین راستا، خبرگزاری عربستان نیز اعلام کرد که ملک سلمان در گفت‌وگوی خود با پوتین وی را از اقدامات و تحقیقات انجام شده برای کشف کامل حقایق قتل خاشقجی مطلع کرده است.

 

پادشاه سعودی همچنین تاکید کرد، کسانی را که در این باره مجرم شناخته شوند، مجازات کند.

 

پوتین نیز اعتماد خود را در مورد “صحت اقدامات پادشاهی عربستان و شفافیت تحقیقات” در حال انجام ابراز کرد.
ایسنا

هشدار ترامپ به‌مسکو و پکن؛ آمریکا زرادخانه هسته‌ای خودرا توسعه می‌دهد /هشدار پوتین به‌امریکا

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه خطاب به مقامات مسکو و پکن هشدار داد «تا زمانی که دولتمردان این کشورها به سرعقل نیایند»، واشنگتن قصد دارد زرادخانه هسته ای خود را توسعه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

در پی خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای؛ روسیه آمریکا را به اقدام تلافی‌جویانه تهدید کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اظهار کرد: در صورت ادامه عقب نشینی‌های یک جانبه آمریکا از توافقات و تعهدات، روسیه هیچ راهی جز اقدامات تلافی‌جویانه از جمله اقداماتی با ماهیت نظامی ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

پوتین با هشدار به غرب؛ حمله هسته‌ای به‌ روسیه ضربه متقابل گریزناپذیر در‌ پی دارد

رئیس جمهوری روسیه گفت که متجاوزی که با سلاح هسته ای ما را هدف می گیرد باید بداند ضربه متقابل گریزناپذیر است و با حمله به روسیه سبب می شود به بهشت برویم.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا