«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

به‌رغم مخالفت امریکا مجمع عمومی سازمان ملل اختیارات لازم برای ریاست گروه ۷۷ را به‌‌ فلسطین داد

هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مخالفتی آشکار با آمریکا، با داشتن اختیارات لازم را برای ریاست فلسطین بر گروه ۷۷ در سال آینده میلادی موافقت کرد.

 

در نشست عصر سه شنبه این مجمع، نماینده مصر که کشورش عهده دار ریاست دوره ای این گروه است، پیش نویس قطعنامه ای را برای دریافت اختیارات و تسهیلات لازم از مجمع عمومی سازمان ملل ارائه داد تا فلسطین بتواند در سال آینده میلادی وظایف مربوط به ریاست بر گروه ۷۷ را برعهده بگیرد.

 

پس از آن، آمریکا و اسرائیل در مخالفت با این پیشنهاد سخن گفتند و پس از آن، رای گیری انجام شد.

 

بر این اساس ۱۴۶ کشور با عضویت فلسطین در گروه ۷۷ موافقت کردند و تنها سه رای مخالف که شامل آمریکا، اسرائیل و استرالیا بود به نمایش در آمد.

 

در این رای گیری، ۱۵ نماینده هم رای ممتنع دادند.

 

پیش از این کشورهای عضو گروه ۷۷ با اختصاص یک کرسی به فلسطین موافقت کرده بودند اما از آنجا که این گروه در سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و رئیس آن باید عضو سازمان ملل باشند، این قطعنامه به دلیل ناظر غیر عضو بودن فلسطین در سازمان، ارائه و به رای گذاشته شد.

ایرنا

واشنگتن پست: اوضاع آشفته خاورمیانه نتیجه حمایت‌های ترامپ از ریاض و تل آویو است

روزنامه آمریکایی ‘ واشنگتن پست ‘ نوشت: آشفته ماندن اوضاع خاورمیانه، نتیجه خیالبافی ها و چتر حمایتی است که ‘ دونالد ترامپ’ طی دو سال گذشته بر سر عربستان و اسرائیل کشیده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فلسطین, کانادا, یمن

وندی شرمن؛ خروج از پیمان مودت تا یک سال آینده کارساز نیست

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا و سرتیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکا با ایران درباره اظهارات مایک پومپئو وزیر خارجه کنونی آمریکا و تصمیم دولت برای خروج از پیمان مودت با ایران پس از رای روز چهارشنبه دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه به نفع ایران با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت‌وگو کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, فلسطین

آمریکا از پروتکل‌های حل اختلاف دادگاه لاهه و کنوانسیون وین خارج می‌شود

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه و در واکنش به حکم موقت دادگاه لاهه در حمایت از ایران اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از پروتکل حل اختلاف دادگاه لاهه خارج می‌شود.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, فلسطین

معلم: ترکیه قادر به اجرای تعهداتش درباره ادلب است/آمریکا در سوریه با همه چیز جنگید الا تروریسم

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت، ترکیه قادر به اجرای تعهداتش براساس توافقنامه‌ای است که با روسیه درباره استان ادلب سوریه امضا کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, فلسطین