هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

به رغم روند رو به گسترش اعتراضات، نتانیاهو اصرار بر ماندن دارد

افزایش چشمگیر اعتراض‌ها در فلسطین اشغالی و تغییر ماهیت آن از نارضایتی اقتصادی به جنبشی برای سرنگونی نخست‌وزیر اسرائیل در حالی رقم می‌خورد که «بنیامین نتانیاهو» بدون توجه به این ناآرامی‌های اجتماعی، اصرار بر ماندن در قدرت دارد.

 

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو دیشب (شنبه شب) با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر در شهر بیت‌المقدس اشغالی در مجاورت اقامتگاه نخست‌وزیر اسرائیل ادامه پیدا کرد و بر اساس گزارش رسانه‌های این رژیم، اعتراضات تبدیل به بزرگترین تجمع در جریان سیل تظاهرات هفته‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی شد.

 

علاوه بر تجمع‌های گسترده در نزدیکی اقامتگاه نتانیاهو در بیت‌المقدس اشغالی، برخی دیگر از تظاهرکنندگان در منطقه ساحلی «قیصریه» مقابل منزل وی گردهم آمدند و هزاران نفر نیز در نقاط مختلف فلسطین اشغالی برای سرنگونی نتانیاهو روانه خیابان‌ها شدند.

 

اما این پایان ماجرای دیشب نبود و تل آویو نیز صحنه جنب و جوش تظاهرکنندگان علیه بی‌کفایتی کابینه‌ای شد که نتانیاهو هدایتش را بر عهده دارد. تل آویو با بالا گرفتن تب اعتراض‌ها شاهد درگیری‌های خونین بین گروه‌های راست‌افراطی طرفدار نتانیاهو و مخالفان وی بود. تاکنون در نتیجه درگیریه این دور گروه ۴ نفر را راهی بیمارستان شده‌اند.

 

این اتفاقات گواهی شکل‌گیری ناآرامی‌های اجتماعی را می‌دهد که پلیس اسرائیل نیز به آن اعتراف کرده است. براساس گزارش پایگاه اسرائیلی «ان۱۲ » (N۱۲) یک مقام ارشد پلیس رژیم اشغالگر پشت درهای بسته وضعیت اسرائیل را در حالت هرج و مرج اجتماعی توصیف کرد.

 

با وجود ناآرامی و حضور گسترده معترضان در کف خیابان‌ها بر علیه نخست‌وزیر که شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل در نهایت مجبور به پوشش رسانه‌ای از آن شدند، نتانیاهو همین پوشش رسانه‌ای را نیز تاب نیاورد و به شبکه‌های تلویزیونی ۱۲ و ۱۳ حمله کرد.

 

نخست‌وزیر اسرائیل در صفحه رسمی فیسبوک خود مدعی شد که آنها یک تلاش ناامیدانه برای شستشوی مغزی عموم با هدف سرنگون کردن یک نخست‌وزیر قوی از جناح راست انجام می‌دهند.

 

با این حال که دیشب بزرگترین تجمع اعتراضی علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفت، وی همین پوشش کمرنگ رسانه‌ای را تبلیغی رایگان برای گسترش اعتراضات چپ‌گراها و تلاشی در جهت با اهمیت جلوه دادن تجمع‌ها می‌داند.

 

از سویی دیگر نخست‌وزیر اسرائیل معتقد است که دو شبکه تلویزیونی ذکر شده وجهه خشن معترضان و درخواست آنها برای کشتن وی و خانواده‌اش در تجمعات را نادیده می‌گیرند. اما بازتاب اخبار دستگیری افرادی که حتی پیام انتقادی علیه نتانیاهو در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، ناقض ادعاهای نخست‌وزیر اسرائیل است.

 

با وجود حجم گسترده درخواست‌ها برای استعفای نتانیاهو، وی در پایان به صورت تلویحی خبر ناگوار ماندن در سمت نخست‌وزیری و ادامه فعالیت در کابینه را داد و گفت که به مقابله با شیوع «ویروس کرونا» ادامه داده و اقتصاد رژیم اسرائیل را تقویت می‌کند.

 

اگرچه واکنش‌ها به سخنان نخست‌وزیر اسرائیل نشان از این دارد که وی دست‌بردار قدرت نیست، اما عزم تظاهرکنندگان در جنبش اعتراضی ضد نتانیاهو با پیگیری تجمعات در ۳۰۰ نقطه از فلسطین اشغالی در شب گذشته مسیر را برای سرنگونی وی هموار ساخته است.

 

همچنین براساس تخمین گروه “جنبش پرچم سیاه” از حضور حدود ۶۰ هزار نفر در اعتراض‌های دیشب، نشان می‌دهد که خشم معترضان نه تنها فروکش نکرده، بلکه به دیگر افراد ناراضی از فسادهای نتانیاهو سرایت کرده است.

اعتراض ۱۶ کشور اروپایی به ادامه ساخت‌وساز اسرائیلی‌ها در کرانه باختری

سفرای ۱۶ کشور اروپایی با ارسال پیام اعتراضی به وزارت خارجه اسرائیل، تصمیم این رژیم برای ادامه ساخت و ساز برای صهیونیست‌ها در منطقه E1 واقع در کرانه باختری را نگران‌کننده خواندند.

ادامه

اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

کوبا نقض مداوم قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل در فلسطین را محکوم کرد

دفتر نمایندگی کوبا در سازمان ملل با محکوم کردن رفتارهای اسرائیل اعلام کرد: اسرائیل در حال حاضر با تلاش برای الحاق قلمرو فلسطین به نقض مداوم قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کوبا

جنایت‌های جنگی آمریکا در سوریه، ویتنام، عراق، لیبی، افغانستان، کوبا و..

آمریکا سردمدار جنایت‌های جنگی است و این را در جریان جنگ ویتنام، عراق، لیبی، افغانستان، کوبا و کشورهای متعدد شاهد بودیم تا جایی که جنایت‌های این کشور در زندان ابوغریب در عراق و گوانتانامو در کوبا فراموش شدنی نیست.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق, فلسطین, کوبا, لیبی, مقاله, ویتنام