یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

به دنبال ادعای یک خبرنگار آمریکایی؛ چین خواهان افشای اطلاعات هیات ورزشی ارتش آمریکا در ووهان شد

«گلوبال تایمز» از روزنامه های دولتی چین نوشت: مردم و کارشناسان چین خواستار آن هستند که واشنگتن اطلاعات ورزشکاران ارتش آمریکا را که در بازی های ارتش های جهان در شهر ووهان کانون شیوع بیماری در چین حضور داشتند، به صورت شفاف اعلام کند.

 

گلوبال تایمز روز چهارشنبه این مطلب را پس از آن منتشر کرد که یک خبرنگار آمریکایی اعلام کرد: «یک ورزشکار آمریکا از همین هیات احتمالا اولین مبتلا به ویروس کرونا بوده است».

 

بر اساس این گزارش، «جرج وب» خبرنگار آمریکایی از واشنگتن دی سی در چند ویدیو و توئیت گفته است اعتقاد دارد که «ماجه بناسی» راننده خودروی دیپلماتیک ارتش و دوچرخه سوار که در رشته دوچرخه سواری بازی های ارتش های جهان در ووهان شرکت کرده بود، احتمالا اولین مبتلا به ویروس کرونا جدید بوده است بر اساس گزارش وبسایت رسمی وزارت دفاع آمریکا ماجه در ماده ۵۰ مایل دوچرخه سواری جاده در ووهان چین شرکت کرده است.

 

این خبرنگار آمریکایی بر اساس گزارش نشریه چینی بار دیگر موضوع بسته شدن مرکز آزمایشگاهی ارتش آمریکا به نام فورت دتریک در مریلند را مورد سوال قرار داده است گلوبال تایمز می نویسد اگرچه هنوز مستندات بسیار قوی از سوی خبرنگار آمریکایی ارایه نشده است اما شهروندانی از چین خواستار آزمایش کرونا «ماجه بناسی» و در اختیار قرار دادن اطلاعات در این باره توسط آمریکا شده اند.

 

«لی هایدونگ» استاد مطالعات آمریکا از دانشگاه روابط خارجی پکن به گلوبال تایمز گفته است: آمریکا باید به این مجادلات و درخواست ها برای از بین بردن تردیدها و کمک به یافتن منشاء ویروس پاسخ دهد این موضوع کمک بزرگی به دانشمندان است هر مساله مشکوکی در این شرایط باید مورد پیگیری قرار گیرد تا مشخص شود چه اتفاقی رخ داده است.

 

گلوبال تایمز نوشت برخی از سیاستمداران آمریکا هم موضوع ساخت ویروس در چین را مطرح کرده اند که هیچ دلیل و مدرکی برای این ادعاها وجود ندارد.

حزب کمونیست چین: تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با کرونا دارد

معاون وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین با انتقاد از اتهام پراکنی واشنگتن در رابطه با ویروس کرونا خاطر نشان کرد تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با این ویروس دارد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

پروازهای بین‌المللی به مقصد پکن وارد شهرهای دیگر چین می‌شوند

در راستای اقداماتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وارداتی از کشورهای دیگر، کلیه پروازهای بین‌المللی به مقصد پکن از فردا (دوشنبه) برای کنترل شدن به فرودگاه‌های دیگر چین منتقل می‌شوند.

ادامه

جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا