شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

به دلیل انبوه متقاضیان، آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه متوقف شد

تزریق واکسن بالقوه کووید۱۹ روسیه به داوطلبان در این کشور متوقف شده که دلیل آن انبوه متقاضیان شرکت کننده در آزمایش بالینی بوده است.

 

دیدبان روسیه به نقل از گزارش رویترز، روسیه به طور موقت واکسیناسیون داوطلبان آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ بالقوه خود را متوقف کرده است.

 

این در حالی است که از ۲۵ کیلینکی که در مسکو آزمایش بالینی واکسن را اجرا می‌کنند، کارمندان ۸ واحد از تقاضای بالا و کمبود دوز واکسن بالقوه خبر داده‌اند. از سوی دیگر انستیتو گامالیا روسیه (توسعه دهند و تولید کننده واکسن مذکور) نیز اعلام کرده فرایند جذب شرکت کنندگان جدید برای آزمایش بالینی کند شده است.

 

طبق گفته کارمندان ۸ کلینیک در مسکو، واکسیناسیون استخدام شرکت کنندگان جدید به طور موقت، متوقف شده و برخی از واحدها نیز اعلام کرده‌اند تمام دوزهای دریافتی را تزریق کرده‌اند که این امر نشان دهنده حجم انبوه داوطلبان است.

 

همچنین کارمندان ۳ کلینیک نیز اعلام کرده‌اند ذخیره دوز اول واکسن را تمام کرده‌اند. این واکسن که شامل دو دوز است طی دو مرحله و در فاصله ۲۱ روز به داوطلبان تزریق می‌شود.

 

یکی از این کارمندان می‌گوید: واکسیناسیون به طور موقت متوقف شده، ما فقط دوز دوم واکسن را تزریق می‌کنیم.

 

الکساندر گینزبرگ مدیر انستیتو گامالیا اعلام کرد تصمیم برای کند کردن ثبت نام داوطلبان جدید در آزمایش بالینی، تمرکز پروژه برای تزریق دوز دوم واکسن به شرکت کنندگان فعلی است.

 

او در این باره به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، فقط شکاف بین تعداد افرادی که دوز اول و دوم را دریافت کرده‌اند، زیاد شده است.

 

به گفته او تاکنون ۲۰ هزار نفر دوز اول و ۹ هزار نفر دوز دوم واکسن بالقوه کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند. کاهش تعداد داوطلبان جدید برای تزریق دوز اول واکسن نیز به دلیل ظرفیت محدود کلینیک‌هایی است که آزمایش بالینی در آنها انجام می‌شود.

آزمایش‌های مرحله آخر، دو واکسن کرونا در آمریکا از سر گرفته می‌شوند

شرکت‌های آسترازنکا و جانسون اَند جانسون روز جمعه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) اعلام کردند که آزمایش‌های بالینی مرحله سوم خود را بر روی داوطلبان واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا از سر می‌گیرند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, دانش

کوبا و چالش مبتلایان به کووید-۱۹ بدون داشتن علائم آشکار

در ماه‌های گذشته رسانه‌های جمعی در همه کشورهای جهان به راهکردهای کوبا در کنترل شیوع ویروس کرونا و روش‌های موفق سیستم بهداشت این کشور در مصاف با این بیماری همه‌گیر اشاره کرده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, دانش, کوبا

واکسن کرونای روسی بدون عارضه تشخیص داده شد

الکساندر گینسبورگ رئیس مرکز میکروب شناسی و اپیدمیولوژی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که داوطلبانی که واکسن کرونای «اسپوتنیک-۵» زده اند به هیچگونه عارضه و بیماری دچار نشده‌اند.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

شلیک موشک زیرگون با سرعت ۸ برابر سرعت صوت از عرشه یک ناوچه در دریای سفید + ویدیو

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به ولادیمیر پوتین گزارش داد که موشک مافوق صوت “زیرکون” از عرشه یک ناوچه در دریای سفید، با موفقیت به هدف تعیین شده در دریای بارنتس در فاصله ۴۵۰ کیلومتری، اصابت کرد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه