چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

امروز، صنعت تسلیحات در قلب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. پژوهشگران کتابخانه یادبود مارکس استدلال می‌کنند که ما باید با هر دو پدیده مقابله کنیم. درگیری‌ها و کشورگشایی‌های نظامی و همچنین تولید و فروش جنگ‌افزار همیشه در کانون نظام سرمایه‌داری بوده‌اند. در سال ۱۵۷۷/ ۹۵۶ خورشیدی فرانسیس دریک که در پی طلا و نقره بود، به‌غارت ... چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسپانیا, استثمار, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, بحرین, برونئی, پرتغال, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, ژاپن, سرمایه‌داری, غارتگری, فرانسه, کره جنوبی, کنیا, کویت, مقاله, ناتو

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

رونمایی کیم از تانک جدید کره شمالی

طبق گزارشی که رسانه مرکزی کره شمالی منتشر کرده، «کیم جونگ اون» ضمن رونمایی از تانک جدید ارتش این کشور، طی یک نمایش نظامی سوار آن نیز شد. به گزارش ایسنا، این اقدامات «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی درحالی صورت می‌گیرد که کره جنوبی و آمریکا دائما در حال برگزاری رزمایش‌های متعدد مشترکی هستند؛ ... رونمایی کیم از تانک جدید کره شمالی

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

با انجام رزمایش آمریکا و کره جنوبی، رهبر کره شمالی خواستار تشدید مانورهای جنگی شد

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کردند که کیم جونگ اون رهبر این کشور در جریان بازدید از یک پایگاه آموزشی نظامی خواستار تشدید «مانورهای عملی جنگ واقعی» شد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی اعلام کرد، کیم جونگ اون، در جریان بازدید از پایگاهی در منطقه غربی این کشور از امکانات ... با انجام رزمایش آمریکا و کره جنوبی، رهبر کره شمالی خواستار تشدید مانورهای جنگی شد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

افزایش بودجه دفاعی شرق آسیا درپی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین

با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین در شرق آسیا، کشورهای این منطقه بودجه‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند؛ در این میان، بهانه این رویکرد برای متحدان آمریکا در این منطقه «افزایش ظرفیت قدرت» پکن و تلاش برای ایجاد «نوعی موازنه» عنوان می‌شود. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از نشریه تایم، درحالیکه مناقشه‌ها ... افزایش بودجه دفاعی شرق آسیا درپی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تایوان, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش, هندو پاسیفیک

به اتهام مشارکت در فساد؛ دادستانان کره جنوبی علیه رئیس جمهوری اعلام جرم کردند

دادستانان کره جنوبی اعلام کردند که در جریان تحقیقات خود دریافته‌اند که رئیس جمهور این کشور در فعالیت مجرمانه دوست و مشاور پنهانی خود که به دخالت در امور دولتی و سو استفاده از روابط خود با رئیس جمهور کره جنوبی متهم است، مشارکت داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستانان کره جنوبی در تلاشند تا به زودی بتوانند از پارک گئون های، رئیس جمهور این کشور بازجویی کنند؛ در حالیکه این مقام سیاسی به دلیل مصونیت قانونی نمی‌تواند مورد بازجویی قرار بگیرد. با این حال این وکلای حقوقی به طور رسمی چوی سون سیل، دوست قدیمی رئیس جمهور کره جنوبی را به مداخله در امور دولتی و وارد کردن فشار بر شرکت‌های مختلف برای اختصاص ده‌ها میلیون دلار به نهادها و شرکت‌های تحت نظارت خود متهم کردند.

دادستان ارشد دفتر دادستانی مرکزی سئول در کنفرانس خبری اعلام کرد که بر اساس شواهد رئیس جمهور کره جنوبی نقش مهمی در فعالیت‌های مجرمانه چوی سون سیل، آن جان بئوم و جونگ هو سونگ، از معاونان و دستیاران ریاست جمهوری کشور داشته است.

وی در بخشی از این کنفرانس اظهار کرد: با این حال به دلیل مصونیت قضایی رئیس جمهور قادر به متهم کردن او نخواهیم بود اما تحقیقات ویژه برای بررسی میزان مشارکت رئیس جمهور در این جرایم ادامه خواهد داشت. تاکنون دفتر پارک در این خصوص واکنشی نشان نداده است.

معاونان رئیس جمهور کره جنوبی در کنار دوست قدیمی‌اش به سو استفاده از قدرت خود به اعمال فشار بر شرکت‌ها جهت اختصاص مبالغ هنگفت به شرکت‌ها و بنیادهای تحت مدیریت چوی سون سیل متهم هستند.

شرکت‌های مذکور به دلیل نگرانی نسبت به تحقیقات مالیاتی و یا ممنوعیت فعالیتشان چنین مسئله‌ای را تکذیب نکردند. در این میان دادستانان همچنین در تلاشند تا چا ائون تائک، کارگردان مشهور کلیپ‌های موسیقی را به استفاده از روابط نزدیک خود با چوی برای دریافت پروژه‌های کلان دولتی متهم کنند.

در این میان در پی اعتراضات گسترده مردمی و همچنین سیاسیون اپوزیسیون، به هیچ وجه دور از انتظار نیست که سرنوشت پارک به استیضاح ختم شود مگر اینکه خود تصمیم به کناره گیری از قدرت بگیرد. این دوره ریاست جمهوری پارک تا فوریه ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت. در صورت کناره گیری وی از قدرت تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ طی ۶۰ روز کره جنوبی شاهد برگزاری یک انتخابات دیگر خواهد بود.

کره جنوبی کشوری که دولت امریکا برای حفظ نظم موجودش؛ حتا منافع مردم خودش را نیز قربانی میکند:

در کره جنوبی بسیاری از بازنشستگان فقیر به صورت عمد مرتکب جرم می شوند که به زندان انداخته شوند، جایی که به آنها سرپناه و غذای گرم داده می شود به گفته وزارت دادگستری کره، برای اولین بار در تاریخ این کشور تعداد زندانیان بالای ۶۰ سال بیش از ۱۰ درصد کل زندانیان میباشد. این ... کره جنوبی کشوری که دولت امریکا برای حفظ نظم موجودش؛ حتا منافع مردم خودش را نیز قربانی میکند:

ادامه

جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی