هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

به آتش کشیده شدن عکس ترامپ و پرچم اسرائیل در اردن و . . .

به نقل از المنار، هزاران نفر از شهروندان تونسی روز پنجشنبه در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ‌ رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل تظاهرات کردند.

 

بر اساس این گزارش، چند صد شهروند تونسی با تجمع در پایتخت تونس، شعار می‌دادند که همه ما فلسطینی هستیم و لعنت بر ترامپ.

 

همچنین ده‌ها تن از معترضان تلاش کردند به سمت مقر سفارت آمریکا بروند که نیروهای امنیتی تونس تمامی‌ راه‌های منتهی به سفارت را مسدود کردند.

 

در صفاقس دومین شهر بزرگ تونس، تظاهرات کننندگان به خیابان‌ها آمده و شعار جانم فدای فلسطین سر دادند.

 

این در حالی است که پارلمان تونس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصمیم ترامپ، از همه دولت‌های عربی و اسلامی خواست که برای ابطال این تصمیم، به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

 

پارلمان تونس همچنین از مردم این کشور خواست که روز جمعه به طور گسترده در محکومیت تصمیم ترامپ، تظاهرات کنند.

 

از سوی دیگر اتحادیه عمومی مشاغل تونس و حزب اسلامگرای النهضه نیز از مردم این کشور خواستند که روز جمعه در مخالفت با تصمیم آمریکا برای بیت‌المقدس به خیابان‌ها بیایند.

 

تظاهرات در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان

 

روز پنجشنبه تظاهرات‌هایی در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان و شماری از مناطق دیگر این کشور در محکومیت تصمیم ترامپ برگزار شد. همچنین قرار است تظاهرات گسترده‌ای به همین منظور امروز جمعه در ضاحیه بیروت برگزار شود.

 

تظاهرات شهروندان اردنی در اعتراض به تصمیم ترامپ

 

صدها تن از شهروندان اردنی روز پنجشنبه با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در امان تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اسرائیل را محکوم کردند و ضمن سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل، عکس ترامپ و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

 

همچنین حدود یک هزار نفر از شهروندان اردنی نیز با برگزاری تظاهراتی در منطقه عبدون در غرب امان که در سایه تدابیر امنیتی شدید برگزار شد، تصمیم ترامپ را محکوم کردند.

 

تظاهرات کنندگان عکس ترامپ، و پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند. آن‌ها همچنین ضمن بالابردن پرچم‌های اردن و فلسطین، شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا اصل تروریسم سر دادند.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین پارچه نوشته‌هایی به همراه داشتند که بر روی آن نوشته شده بود بیت‌المقدس پایتخت همیشگی فلسطین است و آمریکا اصل تروریسم در جهان است.

 

تظاهرات در شهرهای مختلف ترکیه

 

روز پنجشنبه هزاران نفر از شهروندان ترکیه در مخالفت با تصمیم ترامپ در به‌رمسیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل در مناطق مختلف تظاهرات کردند.

 

شهروندان ترکیه همچنین با برگزاری تحصن در مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول، تصمیم شوم ترامپ برای بیت‌المقدس را محکوم کردند.

 

روز گذشته همچنین تظاهرات‌های مشابهی در کشورهای مختلف اسلامی و اروپایی علیه تصمیم ترامپ برگزار شد.

شکایت فلسطین از آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل

به نقل از المیادین، ریاض منصور ناظر دائم فلسطین در سازمان ملل گفت که کشورش شکایتی علیه آمریکا درباره بیت‌المقدس تقدیم شورای امنیت کرد.   بر اساس این گزارش، این شکایت نامه تقدیم رئیس شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل، و رئیس مجمع عمومی این سازمان شد.   در این شکایت نامه تاکید شد که دونالد ... شکایت فلسطین از آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

مخالفت کوبا با شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل توسط آمریکا

وزارت خارجه کوبا با صدور بیانیه ای مخالفت جدی خود با اقدام یکجانبه دونالد ترامپ درخصوص شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام و این امر را نقض آشکار و جدی منشور سازمان ملل، حقوق بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل ارزیابی کرد.   در بیانیه مذکور آمده است که تلاش دولت امریکا ... مخالفت کوبا با شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل توسط آمریکا

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, کوبا

خروش ملت فلسطین در “روز خشم”

درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی به دنبال تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها علیه اقدام دونالد ترامپ درباره بیت‌المقدس، از امروز جمعه، بار دیگر ازسر گرفته شد و انتظار می‌رود در “روز خشم” فلسطینیان درگیری‌های شدیدتری نسبت به روز پنجشنبه رخ دهد.   به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در پی به رسمیت شناخته ... خروش ملت فلسطین در “روز خشم”

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

مادورو: هدف ترامپ تقویت وجود غیرقانونی اسرائیل در فلسطین است

به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: قاطعانه تصمیم ظالمانه دولت آمریکا درباره بیت‌المقدس را محکوم می‌کنیم.   وی افزود: تصمیم ترامپ با هدف تقویت وجود غیرقانونی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین صورت گرفته است.   «بیت‌المقدس» پایتخت فلسطین است نه رژیم اسرائیل   «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان به خبرنگاران در ... مادورو: هدف ترامپ تقویت وجود غیرقانونی اسرائیل در فلسطین است

ادامه

افغانستان, ایتالیا, جهان, خبر, لبنان