تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

به‌دنبال ترور یکی از شخصیت‌های محلی، مقرهای نیروهای قسد در شرق سوریه به تصرف سوری‌ها در آمد

به دنبال ترور یکی از شیوخ برجسته قبایل شرق سوریه از سوی نیروهای مورد حمایت آمریکا، خشم و اعتراض سراسر این مناطق را فرا گرفته و بسیاری از مقرهای قسد به کنترل سوری‌ها درآمده است.

 

به گزارش مهر، خبرنگار النشره گزارش داد: دامنه اعتراضات در حومه دیرالزور پس از اینکه افراد ناشناس یکی از شیوخ برجسته قبیله العقیدات را ترور کردند، تشدید و گسترش یافته است به طوری که قبایل عرب، به مقرهای نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا حمله کرده و افراد آنرا به اسارت گرفته‌اند. همچنین ساکنان روستای الحوایج، نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا را از داخل مدرسه‌ای که آنرا به عنوان مقر خود قرار داده بودند، بیرون کردند.

 

النشره همچنین آورده است: دامنه اعتراضات به منطقه الشحیل کشیده شده است و ساکنان این مناطق بر مقرهای قسد در ذیبان مسلط شده‌اند.

 

همزمان ساکنان شهرک جدید العکیدات در حومه دیرالزور هم علیه نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا دست به اعتراض زده و این نیروها را از این شهرک بیرون کردند.

 

همزمان برخی رسانه‌ها اعلام کردند که ساکنان مناطق الشحیل، ذیبان و الحوایج در شرق دیرالزور ضمن به آتش کشیدن برخی از مقرهای نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا، به درگیری با نیروهای مورد حمایت آمریکا پرداختند که سه نفر از تظاهرات کنندگان زخمی شده‌اند.

 

گفتنی است که به تازگی روند ترور شخصیت‌های برجسته قبایل مستقر در حومه دیر الزور واقع در شرق سوریه شدت گرفته است به طوری که شیخ «مطشر حمود جدعان الهفل» یکی از شیوخ قبیله العکیدات به دست افراد مسلح ناشناس در روستای الحوایج در شرق دیر الزور ترور شد.

 

منابع قبیله‌ای در این منطقه اعلام کردند که این شیخ سوری در نزدیکی منطقه ذیبان که کنترل آن به دست عناصر آمریکایی و نیروهای کُرد سوریه دموکرات (قسد) است ترور شد.

 

شیوخ قبیله العکیدات اعلام کرده اند که شیخ الهفل در برابر چشمان عناصر قسد تحت حمایت آمریکا ترور شد و آنها هیچ کاری نکردند.

 

آن‌ها بیان کردند که مسئولیت کامل این ترورها بر عهده قسد و عناصر باقی مانده از تشکیلات تروریستی داعش بوده و هدف از این اقدامات حذف فیزیکی شخصیت‌هایی است که با اقدامات قسد و داعش در حومه دیر الزور مخالف هستند.

 

ساکنان مناطق تحت کنترل عناصر قسد پیش از این نیز با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را نسبت به اقدامات آنها نشان داده بودند.

 

دو روز قبل نیز یکی از سناتورهای جمهوریخواه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک کُرد سوری توافقی را با یک شرکت نفت آمریکایی به امضا رسانده‌اند.

 

هدف از امضای این توافقنامه به غارت‌بردن نفت سوریه است.

چرا مصر برخلاف دو هم‌پیمان خود عربستان و امارات، با ایران دشمنی نمی‌کند؟

نیازی نیست اخبار مربوط به رسیدن افسران و سربازان مصری به سوریه برای حمایت از نظام اسد را تکرار کنیم، تا بدانیم مصر از زمان کودتای سال ۲۰۱۳، در صف نظام اسد ایستاده و به این ترتیب عملا با ایرانی که مهمترین حامی نظام اسد محسوب می‌شود، تلاقی پیدا کرده است.

ادامه

امارات, ایران, جهان, خاورمیانه, سوریه, عربستان سعودی, مصر, مقاله, یمن

عطوان: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان

یک تحلیلگر عرب در تحلیلی نوشت که چین به‌عنوان مهم‌ترین رقیب اقتصادی آمریکا برای فروپاشی ارزش دلار آمریکا ۶ روش‌ استراتژیک را اتخاذ کرده است.

ادامه

اسیا, افریقا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, مقاله, هندوستان, یوگوسلاوی

جنگنده‌های سوریه بزرگترین انبار مهمات جبهه النصره در حومه ادلب را منهدم کردند

جنگنده‌های ارتش سوریه یکی از بزرگترین انبارهای ذخایر تسلیحاتی وابسته به جبهه النصره را در ادلب منهدم کردند که سلسله انفجارهای طولانی را در پی داشت که صدایش در مناطق شمال غرب سوریه تا شهر حلب شنیده شد.

ادامه

تروریسم, خاورمیانه, خبر, سوریه

ماموریت نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق محدود شد

فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق امروز یکشنبه، ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در کشورش را محدود و سرفصل «مبارزه با تروریسم» را از آن حذف کرد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق