مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

بمب افکن‌های قاره پیمای روسیه به داعش در سوریه حمله کردند

این حمله موشکی با استفاده از موشک های کروز پیشرفته Х-۱۰۱ از فاصله حدود هزار کیلومتری صورت گرفت. کنترل نشان داد که ضربات بطور دقیق به اهداف مورد نظر وارد شده است.

 

هواپیماهای استراتژیک موشک انداز توپولف۹۵ ام اس روسیه به مواضع تروریست ها داعشی در مرزبین استان های حماه و حمص سوریه حمله کردند.

 

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه انبار بزرگ تروریست ها و همچنین مقر فرماندهی آنها در حوالی شهر عقیربات منهدم شدند. این حمله موشکی با استفاده از موشک های کروز پیشرفته Х-۱۰۱ از فاصله حدود هزار کیلومتری صورت گرفت. کنترل نشان داد که ضربات بطور دقیق به اهداف مورد نظر وارد شده است.

 
خاطرنشان می شود که هواپیما های استراتژیک روسی از فرودگاه نظامی انگلس، واقع در خاک روسیه پرواز کرده و سوخت گیری مجدد آنها در آسمان انجام شده است. جنگنده های سوخو۳۰ اس ام و سوخو۳۵ اس از فرودگاه نظامی حمیمیم سوریه، هواپیماهای توپولف۹۵ ام اس را همراهی می کردند. همه هواپیما های روسیه پس از اجرای ماموریت رزمی خود به فرودگاه های محل استقرار خود بازگشتند.

 
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بمب افکن های دورپرواز توپولف-۹۵ ام.اس در حمله هوایی به مراکز داعش از موشک های بالدار جدید «ایکس-۱۰۱» استفاده کردند.

 
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از گزارش وزارت دفاع روسیه نوشت: نابودی سه انبار سلاح و مهمات و یک مقر فرماندهی داعش در این عملیات در تصاویر ماهواره ای تائید شد.

 
موشک های بالدار ایکس-۱۰۱ پیشرفته ترین موشک شلیک هوایی روسیه و رادار گریز با برد ۴۵۰۰ کیلومتراست که توان تسلیح با کلاهک هسته ای را نیز دارد.

بنغازی از دست تروریست‌های داعش آزاد شد

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بیان داشت تنها مین ها و بمب ها برای پاکسازی باقی مانده اند.   وی بیان داشت: “این آزادسازی را به مردم لیبیی تبریک می‌گویم و از نیروهای نظامی و کشورهای حامی همسایه، تشکرمی‌کنم”.   وی گفت: “بنغازی وارد یک ... بنغازی از دست تروریست‌های داعش آزاد شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, لیبی

هشدار سوریه به آمریکا در باره حمله جدید به این کشور

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: تحولات میدانی اخیر در سوریه بهترین تحولات برای ما از آغاز بوده است.   به نقل از النشره، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: تحولات میدانی اخیر در سوریه بهترین تحولات برای ما از آغاز اتفاقات در کشور بوده است. ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش در اقصی ... هشدار سوریه به آمریکا در باره حمله جدید به این کشور

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

روسیه جنگنده‌های بیشتری در سوریه مستقر می‌کند

به گزارش روسیاالیوم، «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه روز گذشته –جمعه- پروتکل افزایش توان نیروی هوایی این کشور در سوریه را به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور تقدیم کرد.   پروتکل مذکور مربوط به استقرار یک یگان از نیروی هوایی روسیه در خاک سوریه می‌شود که در هجدهم ژانویه سال جاری میلادی به امضای طرفین ... روسیه جنگنده‌های بیشتری در سوریه مستقر می‌کند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

مسکو: گزارش سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره خان شیخون جانبدارانه است

به نقل از روسیاالیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که گزارش سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره استفاده از گاز سارین در شهرک خان شیخون سوریه با استناد به اطلاعات نادرست منتشر شده است.   در این بیانیه آمده است: متاسفانه باید تاکید کنیم نتایجی که سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به آن ... مسکو: گزارش سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره خان شیخون جانبدارانه است

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه