چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بلینکن: فشارها برای توقف پروژه گازی نورد استریم ۲ را حفظ خواهیم کرد

گزینه پیشنهادی جو بایدن برای سمت وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که دولت جدید آمریکا هم فشارها برای توقف پروژه گازی نورد استریم ۲ را حفظ خواهد کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، «آنتونی بلینکن» گزینه پیشنهادی جو بایدن برای سمت وزارت امور خارجه آمریکا سه‌شنبه شب به وقت تهران در جلسه بررسی صلاحیتش در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که می خواهد شرکای آمریکا را به صورت قدرتمندانه از روسیه جدا کند. وی خواستار همکاری کمتر بین ترکیه و روسیه شده و بر لزوم تحریم های بیشتر علیه آنکارا برای تحقق این هدف تاکید کرد.

 

وی در عین حال ترکیه را یک شریک استراتژیک برای آمریکا نامیده و گفت: این غیر قابل قبول است که یک شریک آمریکا با روسیه که بزرگترین رقیب استراتژیک آمریکا است همراه شود.

 

وی همچنین گفت: من فکر می کنم که ما باید تحریم های موجود علیه ترکیه را بررسی کنیم و سپس به این نتیجه برسیم که آیا اقدامات بیشتری باید انجام شود.

 

بلینکن در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که دولت جدید آمریکا می خواهد فشارها برای جلوگیری از تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ را حفظ کند. وی افزود: دولت از هر ابزار قانع کننده‌ای در این راستا استفاده خواهد کرد. همه کشورها از جمله آلمان باید برای این منظور متقاعد شوند. جو بایدن، کاملا با اعضای کنگره موافق است که این پروژه گازی ایده بدی است.

 

آمریکا این پروژه گازی برای انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا به طول ۱۲۰۰ کیلومتر را رد می کند و در توجیه این مخالف خود اعلام کرده که این پروژه اروپا را به گاز روسیه وابسته تر می کند.

چین؛ بزرگترین بازار خرده فروشی آنلاین جهان

داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰، میزان خرده فروشی آنلاین کالاها در چین به ۹.۸ تریلیون یوان (هر دلار ۶.۷ یوان) رسیده است رقمی که نشان می‌دهد این کشور برای هشتمین سال متوالی عنوان بزرگترین بازار جهان را کسب کرده است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

حزب کمونیست فدراسیون روسیه و چین سوسیالیست – بیانیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

دولت ترامپ در حال شدت بخشیدن به سیاست مقابله با توسعهٔ چین سوسیالیست است.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایدئولوژیک, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سرمایه‌داری, سوریه, سوسیالیسم, سیاسی, شرق آسیا, شمال اروپا, عراق, فقر, کره جنوبی, کره شمالی, کمونیسم, لیبی, مقاله, ویتنام, یوگوسلاوی

وزیر دارایی دولت بایدن: تحریم‌های دولت ترامپ بازنگری می‌شود

وزیر دارایی دولت «جو بایدن» در کمیته مالی سنای آمریکا با اشاره به ضرورت استفاده مناسب از ابزار تحریم خاطرنشان کرد که تحریم‌های پیشین کاخ سفید مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خبر

طرح کمیسیون اروپا برای حمایت بیشتر از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا

کمیسیون اروپایی پیش نویس طرحی را ارائه داده که حمایت بهتر شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های کشورهای ثالث از جمله آمریکا را مد نظر دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر