چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

بلومبرگ؛ چین متعهد به تولید واکسن کرونا برای تمام مردم جهان؛ آمریکا به فکر استفاده انحصاری!

شی جین پینگ رئیس جمهور چین در مراسم افتتاح هفتاد و سومین مجمع بهداشت جهانی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اعلام کرد واکسن کرونایی که چین تولید خواهد کرد به عنوان یک کالای عمومی به سراسر جهان عرضه خواهد شد.

وی همچنین در سخنانش متعهد شد ظرف دو سال آینده ۲ میلیارد دلار کمک برای مقابله با کرونا و احیای نظم اقتصادی و اجتماعی در کشورها، مخصوصا کشورهای در حال توسعه اختصاص می‌دهد.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ خبرگزاری بلومبرگ این سخنان رهبر چین را برای تبلیغ چهره مسئولیت پذیر چین در حفظ نظم جهانی مفید و با چهره دولت ترامپ که پرداخت مالی به سازمان بهداشت جهانی را متوقف کرده است، در تضاد ارزیابی کرد.

 

رهبر چین در حالی به عمومی بودن واکسن کرونایی که قرار است توسط چین تولید شود وعده داد که نگرانی مردم جهان از اولویت دادن برخی کشورها به منافع خود در جریان توسعه واکسن کرونا، رو به افزایش است.

 

اتحادیه اروپا نیز پیشنهاد مشابهی به مجمع بهداشت جهانی ارائه کرد. طبق پیشنهاد اتحادیه اروپا ضروری است همه کشورها بدون هیچ مانعی و به موقع به واکسن، دارو، راههای درمان و دیگر فناوری های مورد نیاز برای مهار ویس کرونا دسترسی داشته باشند.

 

در آستانه برگزاری هفتاد و سومین مجمع بهداشت جهانی، بیش از ۱۴۰ سیاستمدار و متخصص با صدور نامه‌ای سرگشاده مشترکی، خواستار آن شدند که واکسن کرونا در مالکیت انحصاری هیچ کشوری نباشد و استفاده از آن برای همه جهانیان آزاد باشد و کشورهای فقیرتر در این بین نادیده گرفته نشوند.

 

از طرف دیگر، در کنفرانسی که اخیرا به ابتکار اتحادیه اروپا و با محور مقابله با کرونا برگزار شد و تمام کشورهای شرکت کننده در آن روی هم رفته مبلغی معادل ۷.۴ میلیارد یورو به روند توسعه و تولید واکسن کرونا و تولید و توزیع عادلانه آن اختصاص دادند، دولت آمریکا هیچ پولی پرداخت نکرد.

 

این نوع انزواطلبی و کناره گیری غیرعادی آمریکا افکار عمومی را به این فکر انداخته است که آیا آمریکا بر فناوری واکسن و داروی کرونا مسلط شده و به دنبال تسلط انحصاری است و تمایلی ندارد آن را با دیگر کشورها به اشتراک بگذارد؟

 

اما ترامپ ناخودآگاه این واقعیت را بر ملا کرد. وی جمعه گذشته گفت آمریکا از یازدهم ژانویه یعنی یازدهمین روز سال ۲۰۲۰ میلادی، توسعه واکسن کرونا را آغاز کرده و انتظار می رود این واکسن تا پایان سال جاری میلادی آماده استفاده شود.

 

این اظهارات ترامپ به سرعت در کانون توجه جامعه جهانی قرار گرفت، زیرا این تاریخ، دو ماه قبل از اواسط ماه مارس و زمانی بود که سران آمریکا وضعیت فوق العاده ملی به دلیل شیوع کرونا اعلام کردند.

 

با کنار هم گذاشتن رفتار اخیر ایالات متحده و سخنان اخیر ترامپ می توان اینگونه نتیجه گیر کرد که در واقع آمریکا خیلی زود برای تسلط انحصاری بر واکسن کرونا دست به کار شده است.

 

دولت آمریکا اوایل ماه مارس سال جاری میلادی به دلیل تلاش برای خرید فناوری تولید واکسن از یک شرکت زیست فناوری فرانسه به ارزش ۱ میلیارد دلار، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

 

کاخ سفید به دنبال این بود که از این فناوری به طور انحصاری در آمریکا استفاده کند اما به محض انتشار این اخبار بود که دولت ترامپ در جهان مورد سرزنش قرار گرفت و سیاستمداران آلمانی نیز این اقدام کاخ سفید را نشان دهنده چهره زشت واشنگتن در پیشگاه افکار عمومی جهان توصیف کردند.

 

چین در توسعه واکسن و درمان کرونا پیشتاز جهان است. از میان ده ها پروژه تولید واکسن کرونا در سطح جهان، ۵ پروژه چینی به مرحله آزمایش روی انسان یعنی تست بالینی رسیده و در آینده نیز پروژه های بیشتری به این مرحله خواهد رسید.

 

با توجه به این نتایج، اینکه چین عمومی بودن واکسن های آینده خود برای جهانیان را اعلام کرده، نویدی به همه کشورها در مقابله با کرونا به شمار می‌آید.

ضرب‌الاجل ۳۰ روزه ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت جهانی تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی خود ندهد، آمریکا پرداخت سهم خود از بودجه این سازمان را به طور کامل قطع خواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سیاسی, شرق آسیا

یونهاپ؛ آمریکا به سازوکار کره جنوبی برای تجارت بشردوستانه با ایران نظر مثبتی دارد

یک رسانه کره جنوبی به نقل از منبعی مطلع نوشت که آمریکا دیدگاه مثبتی به سازوکار پیشنهادی سئول برای تجارت بشردوستانه با ایران دارد.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

پژوهشگران چینی آنتی‌بادی مونوکلونال انسانی را که ویروس کووید۱۹ را خنثی می‌کند، کشف کردند

یک گروه پژوهشگر چینی اخیراً با انتشار رساله‌ای در مجله علمی «ساینس» اعلام کردند، انواع آنتی بادی مونوکلونال انسانی مانع آلایندگی ویروس کووید-۱۹ (کروناویروس) را که احتمالا می‌تواند برای توسعه دارو و واکسن بیماری کووید-۱۹ مورد استفاده قرار گیرد، کشف کرده‌اند.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا