پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

بلاروس: تحرکات ناتو آماده شدن برای جنگ است

وزیر دفاع بلاروس هشدار داد که فعالیت‌های نظامی ناتو در مرزهای این کشور شبیه آماده شدن برای جنگ است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس شامگاه دوشنبه گفت که فعالیت‌های نظامی ناتو در مرزهای بلاروس شبیه آماده‌ شدن برای جنگ است.

 

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «غرب ما را متهم به ایجاد بحران پناهجویان کرده حال آنکه این موضوع به نفع ما نیست، این در حالی است که این بحران از سوی لهستان با هدف سوء استفاده از آن برای منافعش ایجاد شده است».

 

وزیر دفاع بلاروس هشدار داد: «لهستان به دنبال تحریک و کشاندن ما به درگیری خطرناک در پی بحران پناهجویان است».

 

خرنین در ادامه این مصاحبه با الجزیره گفت: «لهستان را دعوت می‌کنیم که با ما بنشیند و  درباره بحران پناهجویان به گفت‌وگو بپردازد اما تا کنون چنین تمایلی را از سوی این کشور شاهد نبودیم».

 

وی ادامه داد: «پناهجویانی که در مرز ما قرار دارند در تلاش هستند به آلمان برسند و قصدی برای باقی ماندن در کشورمان ندارند».

 

وزیر دفاع بلاروس بار دیگر به افزایش حضور نظامیان ناتو در مرزهای این کشور اشاره کرد و گفت: «ناتو طی سال‌های اخیر تعداد نیروهای خود در مرزهایمان را مضاعف کرده و این موضوعی نگران کننده است».

 

«ماتئوش موراویِتسکی» نخست وزیر لهستان نیز روز گذشته از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست علیه پناهجویانی که در مرز این کشور تجمع کرده‌اند، اقدام نماید.

 

موراویتسکی با بیان اینکه ناتو باید گام‌های مشخصی را برای حل بحران پناهجویان در مرز بلاروس بردارد، گفت لهستان، لیتوانی و لتونی ممکن است بر اساس مفاد معاهده ناتو، درخواست برگزاری جلسه مشورتی کنند.

 

طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند. این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

 

درخواست غیرانسانی موراویتسکی از ناتو برای اقدام علیه پناهجویان در حالی است که پلیس لهستان از جان باختن دومین پناهجو در شرایط سخت آب‌وهوایی در مرز این کشور با بلاروس خبر داد.

سناتور آمریکایی: ما اکنون در اوکراین نیروی نظامی داریم

سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که در پی تنش به‌وجوده آمده میان واشنگتن و مسکو، ایالات متحده به اوکراین نیروی نظامی اعزام کرده است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شمال اروپا

روسیه: حقوق بشر غربی‌ها، ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده را هم ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، غربی‌ها به جای تصمیم‌گیری و کمک به پناهجویان در مرزهای بلاروس، در مورد تهدیدات “ترکیبی” هشدار می‌دهند.

ادامه

بلاروس, تحریم, تحلیل, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, عراق, لتونی, لهستان, لیتوانی

رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر رویارویی غرب با روسیه زیاد است

بلندپایه ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد خطر جنگی غیرمترقبه بین غرب و روسیه بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد است، زیرا بسیاری از ابزارهای دیپلماتیک سنتی دیگر در دسترس نیست.

ادامه

امریکا, انگلستان, بلاروس, جهان, حقوق بشر, روسیه, رویارویی نظامی, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, لهستان