چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

بقایای موشک فضایی چین در اقیانوس هند سقوط کرد

آژانس فضایی چین اعلام کرد که بقایای باقیمانده موشک موشک Long March ۵B چین در اقیانوس هند، در مکانی نزدیک به ۷۲.۴۷ درجه طول شرقی، ۲.۶۵ درجه عرض شمالی سقوط کرده است.

 

بر اساس اعلام این سازمان بیشتر بقایای موشک در هنگام ورود به جو زمین سوخته است.

 

به نوشته اعتمادآنلاین؛ آژانس فضایی چین اعلام کرد که بقایای باقیمانده این موشک در اقیانوس هند، در مکانی نزدیک به ۷۲.۴۷ درجه طول شرقی، ۲.۶۵ درجه عرض شمالی سقوط کرده است.

 

گزارش های رسانه ای حاکی است این سفینه با ۱۸ تن وزن یکی از بزرگترین سفینه‌هایی است که در چند دهه گذشته بدون این که هدایت و کنترل شود به جو زمین وارد شده است به همین دلیل باعث ایجاد نگرانی در میان مردم شده بود.

 

«لانگ مارچ ۵ ب» یک موشک حامل است که چین برای به فضا فرستادن بخش هایی از یک ایستگاه فضایی در دست ساخت استفاده کرد این موشک ماه گذشته قسمت اصلی این ایستگاه را به فضا برد.

 

بقایای فضایی کنترل نشده هرچند وقت یک بار به زمین برخورد می‌کنند؟

 

بیشتر این قطعات در هنگام ورود به جو و پیش از آن که به سطح زمین برخورد کنند در هوا می‌سوزند اما قطعات بزرگ‌تر مثل موشک‌ها می‌توانند از جو بگذرند و حتی به طور بالقوه به مکان‌های پرجمعیت برخورد کنند.

 

سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین قطعات کنترل نشده مستقیماً از روی لس‌انجلس و سنترال پارک در نیویورک گذشت و در اقیانوس اطلس فرود آمد. این قطعه‌ی تقریبا ۲۰ تنی، بخش مرکزی موشکی متعلق به چین بود و بزرگ‌ترین قطعه‌ای است که از سال ۱۹۹۱ تاکنون به زمین بازگشته است.

 

تنها قطعات فضایی که از این موشک بزرگ‌تر بودند بخش‌هایی از ایستگاه فضایی اسکای‌لب (Skylab) که در سال ۱۹۷۹ وارد جو شد، بخشی از موشک اسکای‌لب که در سال ۱۹۷۵ وارد زمین شد. ایستگاه فضایی اسکای‌لب نخستین ایستگاه پژوهشی ناسا در فضا بود که بین سال‌های ۱۹۷۳–۱۹۷۹ در مدار زمین قرار داشت.

 

شاتل فضایی کلمبیا را نیز که در سال ۲۰۱۳ به زمین بازگشت می‌توان به این لیست اضافه کرد زیرا ناسا کنترل آن را حین بازگشت به زمین از دست داد.

ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از حضور چین در اقیانوس اطلس

«استفن تاون‌سِند»فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا درخصوص احداث پایگاه نیروی دریایی در سواحل اقیانوس اطلس توسط چین ابراز نگرانی کرد.

ادامه

افریقا, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جنگ سرد, جهان, جیبوتی, خبر, روسیه, شرق آسیا

چین درصدد اجرای پروژه اعزام فضاپیما به لبه منظومه شمسی است

«وو وایرن» طراح ارشد برنامه اکتشافات ماه در چین می‌گوید که دانشمندان این کشور در حال بررسی امکان اجرای پروژه اعزام فضاپیما به لبه منظومه شمسی هستند؛ وی در مصاحبه با روزنامه صنعتی «چاینا اسپیس نیوز» (اخبار فضای چین) تاکید کرد که در این پروژه، یک فضاپیمای چینی مسافتی حدود ۱۰۰ برابر مسافت بین زمین ... چین درصدد اجرای پروژه اعزام فضاپیما به لبه منظومه شمسی است

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا