انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

بسیاری از آمریکایی‌ها ترامپ را “مایه شرمندگی” می‌دانند

یک تحقیق دانشگاهی مبتنی بر ۱۳۰ هزار پیام توئیتری اثبات کرده است، بسیاری از آمریکایی‌ها ترامپ را مایه شرمندگی و سرافکندگی می‌دانند.

 

به گزارش ایسنا، پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، تعداد پیام‌های حاوی واژه  embarrassment به معنای شرمندگی و سرافکندگی در شبکه‌های اجتماعی ۴۵ درصد افزایش داشته است. این نتیجه‌گیری را فریدر پائولوس، همکار دانشگاه لوبک آلمان و مدیر تحقیقی در این زمینه اعلام کرد.

 

او می‌گوید پژوهشگران پیام‌های توئیتری منتشر شده از آمریکا را که حاوی کلمه شرمندگی بودند، در یک بازه زمانی دو ساله، از ژوئن ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۷ بررسی کرده‌اند.

 

پائولوس توضیح می‌دهد که فراوانی این واژه به‌ویژه در ارتباط با حملات  ترامپ به هیلاری کلینتون (اکتبر ۲۰۱۶)، دست ندادن با صدراعظم آلمان در دیدار مارس ۲۰۱۷ یا رفتار او در اجلاس ناتو در ماه مه همان سال، چشمگیرتر بوده است.

 

ترامپ در سال ۲۰۱۶ که هنوز رئیس‌جمهوری نشده بود، در مناظره‌ها و کارزارهای انتخاباتی، زخم ‌زبان‌های زیادی به کلینتون زد. به گزارش دویچه وله، او در آخرین سخنرانی انتخاباتی‌اش، کلینتون را فرد مفلوکی نامید که نمی‌تواند حتی پنج متر به سمت اتومبیل خودش قدم بردارد. این کنایه، اشاره‌ به بی ‌حال شدن رقیب در خلال مراسم یادبود قربانیان ۱۱ سپتامبر بود. ترامپ در یکی از مناظره‌ها نیز به هیلاری کلینتون گفت: «۳۰ سال است در سیاست فعال هستی. این راه حل‌هایی که الان می‌دهی تا حالا کجا بودند.»

 

ترامپ در بهار ۲۰۱۷ در ملاقات با صدراعظم آلمان در واشنگتن با او دست نداد. خانم مرکل وقتی خبرنگاران و عکاسان از آنها خواستند با هم دست بدهند، آهسته به ترامپ گفته بود “از ما می‌خواهند با یکدیگر دست بدهیم.” در فیلم‌های آن لحظه دیده می‌شود که مرکل پس از آن که ترامپ به او اعتنا نمی‌کند، لبخند می‌زند. سخنگوی کاخ سفید بعدا توضیح داد که ترامپ حرف صدراعظم آلمان را برای دست دادن در برابر دوربین نشنیده است.

 

دو ماه بعد، رئیس‌جمهوری آمریکا در اجلاس ناتو در بروکسل نیز برای گرفتن عکس یادگاری در کنار رهبران سیاسی، نخست‌وزیر مونته‌نگرو را که جلوی او ایستاده بود، هل داد تا به جلوی صف برود. این رفتار، میلیون‌ها بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شد و موجی از انتقادها را برانگیخت.

 

مطالعه دانشگاه لوبک نشان می‌دهد، پس از واژه سرافکندگی، در ارتباط با ترامپ واژه‌هایی چون شرم shame یا انزجار disgust به چشم می‌خورند. مدیر این پژوهش می‌گوید: «وفور این کلمات یعنی این‌که مردم به احتمال زیاد دارند درباره ترامپ توئیت می‌کنند.»

 

همکار این دانشگاه آلمانی علت امر را تغییرات اساسی در فضای عمومی سیاست می‌داند: «این که به جای بحث درباره طرح‌های سیاسی، مردم به بحث درباره واکنش‌های هیجانی مشغول باشند.» پائولوس می‌گوید ترامپ از رویکردهای احساسی به مثابه وسیله‌ای جهت نقض هنجارهای سیاسی یا اجتماعی استفاده می‌کند.

 

پژوهش تیم دانشگاه لوبک با همکاری کارشناسان دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا و انستیتو گوته در فرانکفورت انجام گرفته و نتیجه آن در مجله تخصصی Frontiers in Communication ارائه شده است.

ایسنا

آمریکا پیشتازی آسیا در صنعت و نوآوری را تحمل نمی کند

اندیشکده ‘دوستان اروپا’ در گزارشی از واقعیت ماجرای هواوی، با یادآوری اینکه رشد شتابان علمی و صنعتی چین غول‌های صنعتی غربی به ویژه آمریکا را غافلگیر کرده است، نوشت: واشنگتن پیشتازی آسیا در صنعت و نوآوری را نمی تواند تحمل کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, شرق آسیا, کانادا