تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

«پسر بزرگ‌ فیدل کاسترو» که بعداز مرگ فیدل به‌افسردگی شدید مبتلا شده‌بود به‌زندگی خود پایان داد

به گزارش رویترز، پس ارشد «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا یک سال پس از مرگ پدرش، در سن ۶۸ سالگی اقدام به خودکشی کرد.

 

او که به دلیل شباهت زیاد به پدرش، «فیدلیتو» (به معنای فیدل کوچک) لقب گرفته بود، پس از مرگ پدرش به افسردگی شدید مبتلا شد.

 

طبق گزارش تلویزیون دولتی کوبا، «فیدل انجل کاسترو دیاز بالارت» ماهها بود که در بیمارستان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت اما در نهایت روز گذشته (پنجشنبه) با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

 

وی متولد سال ۱۹۴۹ میلادی بود و از کودکی همراه پدرش وارد مبارزات انقلابی علیه دیکتاتور وقت کوبا شد که تحت حمایت شدید آمریکا قرار داشت.

 

«کاسترو دیاز-بالارت» دانش‌آموخته رشته پزشکی هسته‌ای در یکی از دانشگاه‌های شوروی سابق بود و پیش از اقدام به خودکشی، قائم مقامی آکادمی علوم کوبا را بر عهده داشت.

 

وی از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۲ نیز عهده‌دار مدیریت “برنامه ملی هسته‌ای” کوبا بود و در کارنامه حرفه‌ای او آمده که مولف چندین جلد کتاب بوده و نماینده کشورش در محافل علمی دنیا هم بوده است.

 

خودکشی او حدودا یک سال پس از مرگ پدرش در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. درباره نحوه خودکشی او جزئیاتی منتشر نشده است.

 

تلویزیون کوبا در بیانیه‌ای بدون اشاره به زمان و مکان مراسم به خاکسپاری او صرفا به بیان این نکته اکتفا کرده که خانواده‌اش این مراسم را برنامه‌ریزی می‌کنند.

لولا داسیلوا محبوب‌ترین نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آتی برزیل

به گزارش شبکه یورونیوز، لوا داسیلو رئیس جمهوری سابق برزیل چند ماهی است با چالش مواجهه با اتهام فساد ملی و پولشویی روبرو بوده؛ اتهامی که وی معتقد است با اهداف سیاسی و با هدف ممانعت از حضورش در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی مطرح شده است.

ادامه

برزیل, جهان, خبر

ونزوئلا: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا حمله به‌انقلاب و موسسات دمکراتیک ما است

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت، تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه کشورش با هدف حمله به انقلاب بولیواریایی ونزوئلا و موسسات دمکراتیک این کشور بوده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, چین, خبر, ونزوئلا