وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

بزرگترین مجتمع پالایشگاهی هند خرید نفت ایران را متوقف می‌کند

شرکت ریلاینس اینداستریز هند، مالک بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور به دلیل تحریم های جدید اعلام شده از سوی آمریکا علیه تهران، قصد دارد واردات نفت از ایران را متوقف کند.

 

به گزارش رویترز، دو منبع آگاه گفتند، شرکت ریلاینس اینداستریز هند، مالک بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور به دلیل تحریم های جدید اعلام شده از سوی آمریکا علیه تهران، قصد دارد واردات نفت از ایران را متوقف کند.

 

تصمیم شرکت ریلاینس که انتظار می رود از ماه اکتبر یا نوامبر عملی شود، پس از اقدام دولت ترامپ مبنی بر خروج از برجام و وضع تحریم های جدید واشنگتن اتخاذ شده است.

 

پیش از این دولت هند گفته بود از تحریم های دولت آمریکا علیه ایران تبعیت نمی کند، اما شرکت هایی که دارای ارتباط با سیستم مالی آمریکا هستند ممکن است در صورت عدم تبعیت از تحریم های جدید مشمول مجازات های دولت آمریکا شوند.

 

شرکت ریلاینس متعلق به موکش آمبانی، میلیاردر هندی روابط بسیاری با سیستم مالی آمریکا دارد و برخی از شعبات این شرکت در آمریکا فعال هستند.

 

یکی از این منابع گفت، شرکت ریلاینس به مقامات ارشد شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده که در ماه اکتبر یا نوامبر خرید نفت از ایران را متوقف خواهد کرد.

 

یک منبع دیگر گفت، اگر دولت های اروپایی و تهران نتوانند برجام را حفظ کنند، این شرکت ممکن است زودتر از زمان اعلام شده خرید نفت از تهران را توقف سازد. وی افزود، برخی از شرکت های بیمه ای از شرکت ریلاینس خواسته اند تا قبل از ماه نوامبر وابستگی خود به نفت ایران را متوقف کند.

 

شرکت ریلاینس از شرکت ملی نفت ایران خواسته در چند ماه باقی مانده، محموله های نفتی را توسط نفتکش های متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران حمل کند.

 

بر اساس آمارهای کشتیرانی، میزان خرید نفت شرکت ریلاینس از ایران در سال ۲۰۱۷ با حدود ۴۵ درصد افزایش به ۶۷ هزار بشکه در روز رسید. در بازه زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۱۸ نیز این شرکت هندی روزانه حدود ۹۶ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.
تسنیم

آمریکا «رئیس صدا و سیما» و «زندان اوین» را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از وضع تحریم‌ها علیه ۶ شخص و ۳ شرکت مرتبط با ایران خبر داد.   طبق بیانیه این وزارتخانه، ۶ شخص و ۳ شرکت وابسته به ایران به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند که در میان آنها نام «زندان اوین» به چشم می‌خورد.   نام «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس سازمان صدا و سیما، ... آمریکا «رئیس صدا و سیما» و «زندان اوین» را تحریم کرد

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

بانک سوئیسی بی‌سی‌پی همکاری با ایران را متوقف می‌کند

بانک سوئیسی بی‌سی پی قرارداد جدیدی با ایران امضا نمی‌کند. این بانک بلافاصله پس از خروج آمریکا از برجام همکاری خود با جمهوری اسلامی را کاهش داده است. بی‌سی‌پی نگران تأثیر تحریم‌های آمریکا بر معاملات مالی این بانک است.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, غرب اروپا

توقف فعالیت‌های «بریتیش پترولیوم» در میدان گازی رام ایران در دریای شمال

به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت نفتی بریتیش پترولیوم فعالیت در میدان گازی رام در دریای شمال را قطع کرده است. این میدان گازی میان این شرکت و شرکت ملی گاز ایران مشترک است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر

شرکت «سریکا» انگلیس فعالیت در میدان رام ایران را متوقف کرد

شرکت انگلیسی سریکا اعلام کرد، همچنان منتظر روشن شدن تاثیر بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران بر میدان گازی رام در دریای شمال است که نیمی از آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است و فعالیت های خود در این میدان را تا صدور مجوز دولت آمریکا متوقف کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر