حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

بزرگترین اسکله صیادی کشور در چنگال آتش/ ۱۲ شناور در آتش سوخت

بروز آتش‌سوزی در بزرگترین اسکله صیادی کشور و در بندر «دیر» باعث شد تا ۱۲ شناور در اسکله طعمه حریق شود و در حال حاضر آسمان دیر را دود سیاه فرا گرفته است.

 
یکی از لنج‌های صیادی بزرگترین بندر صیادی کشور بعداز ظهر جمعه آتش گرفت و همراهی باد نیز موجب شد تا آتش به سایر لنج ها نیز سرایت کند و آنها را به آتش بکشد.

 

در حال حاضر دود سیاهی آسمان بندر دیر را فرا گرفته و آتشنشان‌ها با تمام توان به دنبال کنترل حریق و شناورها در حال خروج از اسکله هستند.

 

به نظر می رسد راهکاری برای نجات شناورهای در حال سوختن نیست و صاحبان شناورها باید غرق شدن لنج‌هایشان را به نظاره بنشینند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بندر دیر در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هم اکنون قریب به ۱۲ لنج در حال سوختن هستند و برای جلوگیری از انتشار آتش در حال خارج کردن لنج ها از اسکله هستیم.

عباس پولادی با بیان اینکه متاسفانه امکانات اسکله دیر در حد نام بزرگترین بندر صیادی کشور نیست، گفت: حتی یک ماشین آتش نشانی مجهز برای خاموش کردن آتش در دسترس ما نیست و مجبور به کمک گرفتن از امکانات شهرهای مجاور نظیر «کنگان» و «بنک» شده‌ایم.

 

وی افزود: مردم از این وضع به شدت گله‌مند هستند و متاسفانه ما پاسخ قانع کننده‌ای برای سوالات آنها نداریم.

 

وی گفت: لنج‌های این قشر زحمت‌کش در حال سوختن است و هیچ کس نمی‌تواند برای کنترل وضع موجود کاری انجام دهد.

 

پولادی افزود: برای کنترل حریق دست به دامن سایر دیگران شده‌ایم و امیدوارم آتش به دیگر زیرساخت‌های اسکله صدمه ای وارد نکند.

 

 

آتش‌سوزی در حال پیشروی است

 

فرماندار شهرستان دیر نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: هم‌اکنون آتش‌نشانان با تمام توان خود در حال کنترل آتش‌سوزی هستند ولی حجم آتش سوزی به قدری است که از ساعت ۱۴:۳۰ تا کنون حریق کنترل نشده است و در حال پیشروی است.

 

حمزه اعتماد گفت: متاسفانه پس از آتش گرفتن یکی از لنج‌ها، به دلیل سرعت زیاد باد، آتش به دیگر لنج‌ها انتقال پیدا کرده است.

وی افزود: نیروهای امدادی و آتش نشانی از شهرهای کنگان و بنک برای کنترل آتش به کمک ما آمده‌اند ولی فعلا هیچ راهکاری برای کنترل حریق وجود ندارد.

 

وی گفت: به رغم میل باطنی همه باید منتظر بمانیم تا لنج‌های در آتش سوخته در آب غرق شوند و ما بقی لنج ها را نیز از اسکله خارج کنیم.

 

اعتماد در خصوص علت اصلی وقوع این آتش سوزی گفت: فعلا اطلاعات دقیقی از علت اصلی حادثه در دست نیست و پس از کنترل وضعیت باید دستگاه های نظارتی و امنیتی به این موضوع رسیدگی کنند.

 

لنج‌داران فقط می‌توانند نظاره‌گر لنج‌هایشان باشند

 

متاسفانه امکانات مورد نیاز در اسکله‌های بندری استان بوشهر به ویژه بند دیر وجود ندارد و هر ساله شاهد بروز چنین حوادث تلخی در بنادر استان هستیم.

 

نبود امکانات باعث می‌شود تا آتش به سرعت انتشار یابد و با حجم بالای اتش، هیچ کاری هم از دست صاحبان این شناورها بر نمی‌آید و لنج‌داران فقط می‌توانند نظاره‌گر لنج‌هایشان باشند.

 

این شناورها تمام سرمایه مالکان آنها است و معیشت چندین خانواده به این شناورها مربوط است و غرق‌شدن آنها، زندگی مالکان و ملوانان را با خطر جدی مواجه می‌کند.

 

می‌طلبد که امکانات مقابله با حوادث در اسکله‌ها و بنادر استان توسعه یابد تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

مصدومیت شدید ۲ کارگر ساختمانی / میله داربست وارد قفسه سینه یکی از کارگران شد

دو کارگر بر اثر سقوط از روی داربست در خیابان شیراز جنوبی دچار مصدومیت شدید شدند.   صبح امروز به دنبال تماس با سامانه ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی اورژانس تهران ، مبنی بر سقوط ۲ کارگر جوان روی داربست ساختمانی در خیابان شیراز جنوبی ، ۲ اکیپ امدادرسانی از نزدیک ترین پایگاه به محل حادثه اعزام ... مصدومیت شدید ۲ کارگر ساختمانی / میله داربست وارد قفسه سینه یکی از کارگران شد

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تجمع کارگران پیمانی اتوبوسرانی رشت با خواست حذف پیمانکار

حدود ۱۰۰نفر از کارگران اتوبوسرانی رشت به دلیل نداشتن امنیت شغلی خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به قرارداد مستقیم هستند.   به گفته کارگران این وضعیت باعث شده است برای چند نوبت دست به اعتراض صنفی بزنند که آخرین مرتبه تجمع روز دوشنبه (۲۵ تیر ماه) برگزار و در نتیجه آن ۴ ماهه ... تجمع کارگران پیمانی اتوبوسرانی رشت با خواست حذف پیمانکار

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

خبر‌ها و گزارش‌های جنبش اعتراضی کارگران و زحمتکشان در هفته چهارم تیر ماه

اجرای قانون هدفمندی یارانه ها؛ تخریب تولید و نابودی امنیت شغلی طبقه کارگر   بیست و نهم تیر ماه -اتاق بازرگانی ایران در گزارشی اعلام کرده است سال ۹۵؛ رقمی در حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲۴ هزار واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت شد؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به تازگی از ... خبر‌ها و گزارش‌های جنبش اعتراضی کارگران و زحمتکشان در هفته چهارم تیر ماه

ادامه

ایران, خبر, کارگری, گزارش

کارگران معدن ذغال سنگ زرند: معاش آبرومندانه و امنیت شغلی حق ما است

جمعی از کارگران معدن شماره ۱۲۱۴ ذغال سنگ زرند کوهبنان کرمان به ایلنا می‌گویند که دستمزدهای خرداد ماه سال جاری آنها پرداخت نمی‌شود.   این کارگران که تعداد آنها حدود ۳۰۰ نفر است می‌گویند در عین حال به ایلنا گفتند که کارفرما در ماه‌های گذشته مبالغی به صورت علی‌الحساب از بابت دستمزدهای فرودین و اردیبهشت ... کارگران معدن ذغال سنگ زرند: معاش آبرومندانه و امنیت شغلی حق ما است

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری