کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

بریکس، فرصتی برای مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا

چین و اقتصادهای نوظهور در تلاشند تا از اجلاس سران بریکس که در آینده نزدیک برگزار می شود به عنوان سکویی برای هدف قرار دادن سیاست های یکجانبه گرایانه تجاری حمایتی آمریکا استفاده کنند.

 

این بار اجلاس بریکس روزهای ۲۵ تا ۲۷ جولای (۳ تا ۵ مرداد) در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار می شود و ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین و رهبران روسیه و آفریقای جنوبی، برزیل و هند در آن حضور خواهند یافت.

 

چین بسیار امیدوار است با استفاده از این فرصت و با تعمیق همکاری های اقتصادی، تجاری و صنعتی با اقتصادهای نوظهور عضو گروه بریکس، یک اتحاد قوی برای رویارویی با آمریکا در جنگ تجاری شکل بدهد.

 

‘جانگ جون’ دستیار وزیر خارجه چین بر این باور است که ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین در این اجلاس مساله مقابله با حمایت گرایی تجاری را به طور جدی مورد توجه و اهتمام قرار خواهد داد.

 

‘چن فو اینگ’ محقق موسسه مطالعات بین المللی معاصر چین هم بر این موضوع تاکید می ورزد که اجلاس سران بریکس درست در شرایطی که اقتصاد دنیا با فشارها و یکجانبه گرایی آمریکا مواجه است برگزار می شود و فرصت طلایی است برای اینکه اقتصادهای نوظهور این گروه دست وحدت و مقابله با راهبردهای واشنگتن به یکدیگر بدهند.

 

وی از وضعیت تجارت و اقتصاد در دنیا ابراز نگرانی کرد و حساسیت شرایط را بالا دانست و گفت که رهبران کشورهای عضو این گروه حتما در اندیشه وحدت برای مقابله با تهدیدهای آمریکا علیه اقتصاد جهانی خواهند بود.

 

چین که بیش از کشورهای دیگر در معرض تعرفه های فزاینده آمریکا قرار دارد و امیدی به پیشبرد گفت و گوهایش با این کشور ندارد در روزهای گذشته کوشیده است تا با اروپا، هند، ژاپن و کشورهای بریکس، دست دوستی بدهد و با اطمینان خاطر از گسترش همکاری های تجاری، بتدریج آمریکا را در اقتصاد جهانی به حاشیه ببرد.

 

هدف اصلی چین اکنون فقط رویارویی تجاری با آمریکا نیست بلکه این کشور می خواهد با استفاده از تهدید جنگ تجاری برای خود فرصت سازی کند با این مقصود که آمریکا را بتدریج از چرخه اقتصادی دنیا به گونه ای دور کند که نتواند با تعرفه های فزاینده قدرت های دیگر اقتصادی و تجاری، دنیا را تهدید کند.

 

پیوستن به ژاپن در برنامه های تجاری، اجرای طرح های اقتصادی در راه ابریشم، بستن قراردادهای بزرگ برای اجرای طرح های زیربنایی، برگزاری اجلاس سران بریکس، سفر مقام های اروپایی به چین در روزهای اخیر و قول همکاری های بیشتر طرفین نشانه هایی از تلاش های فزاینده چین برای برون رفت از بحران و تحمیل یک شکست به آمریکا در جنگ تجاری است.

 

با این حساب انتظار می رود که همکاری های فزاینده صنعتی و تجاری، مقابله با یکجانبه گرایی، تمرکز بر برنامه های جهانی تجاری، پیشبرد فرایند تجارت جهانی، مقابله با نفوذ آمریکا در سازمان تجارت جهانی، تاکید بر اصلاحات در این سازمان و حراست از همکاری های چند جانبه در امور اقتصادی از محورهای اساسی گفت و گوهای سران بریکس باشد.

 

قرار است به گفته دستیار وزیر خارجه چین، رهبران این پنج کشور درباره چالش های موجود ، تهدیدهای یکجانبه گرایی تجاری و تعمیق همکاری های راهبردی با یکدیگر رایزنی کنند.

 

برگزاری همایش تجارت بریکس، سمینار شرکت های متوسط و کوچک و برگزاری یک نشست غیررسمی برای گرامیداشت دهمین سالگرد تاسیس بریکس از دیگر برنامه های حاشیه اجلاس سران در آفریقای جنوبی خواهد بود.

 

اجلاس امسال با موضوع بریکس در آفریقا، همکاری برای رشد و تقسیم موفقیت در چهارمین انقلاب صنعتی برگزار می شود و بحث درباره نوآوری و همکاری های صنعتی از جمله مهمترین دستور کارهای اجلاس خواهد بود.
ایرنا

راشا تودی: اثرات جنگ تجاری به خود آمریکا برگشت/ ۲.۵ میلیارد پوند گوشت آمریکا خریدار ندارد

راشا تودی اعلام کرد: عواقب جنگ تجاری که آمریکا آغازگر آن بود به خود این کشور برگشته و ۲.۵ میلیارد پوند گوشت تولیدی کشاورزان آمریکا در انبارها مانده و صادر نمی‌شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, مکزیک

با تشدید جنگ تجاری؛ چین، روسیه را جایگزین آمریکا می‌کند

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ نوشته است که چین به دلیل نگرانی از تحریم های سیاسی و اقتصادی که کشورهای عرب برای قطر در نظر گرفته اند و با توجه به جنگ تجاری با آمریکا، تلاش می کند تا نیاز گاز طبیعی خود را با خرید از کشورهای دیگر تضمین کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه

فرار یکی از متهمان پرونده خودروهای وارداتی !!!

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: یکی از متهمان پرونده خودروهای وارداتی که زن است، پیش از تشکیل پرونده قضایی از کشور خارج شده و سه متهم روز پنجشنبه هفته گذشته ۲۸ تیر ۹۷ و دو متهم هم روز یک‌شنبه ۳۱ تیر ۹۷ دستگیر شده‌اند.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد, قضایی

بحران فزایندۀ اقتصادی و تهدیدهای راهبردی بر ضد مصالح ملی

بی‌تردید می‌توان گفت اقتصاد کشورمان در خطرناک‌ترین وضعیت بحرانی‌اش قرار گرفته است و امکان متلاشی شدن آن دور از تصور نیست، در این صورت، اکثریت مردم با وضعیتی بسیار بغرنج و ‌پیش‌بینی‌نشدنی‌ای روبرو خواهند شد. بر اساس ارزیابی شماری از کارشناسان اقتصادی و نیز همان‌‌گونه که حزب ما هم بارها بر آن تأکید کرده است، ... بحران فزایندۀ اقتصادی و تهدیدهای راهبردی بر ضد مصالح ملی

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد, فقر, مقاله