هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

برهم صالح؛ نخست وزیر عراق با تقدیم استعفای خود موافقت کرده است

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق پس از یک هفته اعتراضات در نقاط مخالف این کشور امروز (پنج شنبه) در سخنرانی تلویزیونی خود از قبول عادل المهدی نخست وزیر کشور برای استعفا و برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمان برای تشکیل دولت جدید خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، صالح افزود: مشغول تصویب قانون جدید انتخابات هستیم و انتخابات پارلمان پیش از موعد برگزار خواهد شد.

 

رئیس جمهوری عراق همچنین با اعلام حمایت از تظاهرکنندگان گفت: شما مردم معترض و نیروهای امنیتی دو گروه دشمن و متخاصم نیستید.

 

صالح خاطرنشان کرد که راه حل بحران اخیر عراق امنیتی نیست و استفاده از زور برای سرکوب تظاهرکنندگان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

وی راه حل واقعی را اصلاحات و همکاری همگان برای حفظ امنیت عمومی و مقابله با مجرمان دانست.

 

رئیس جمهوری عراق اراده ملت را بالاتر از هر چیزی دانست و تاکید کرد که حکومت خواستار آن است که طبق قانون اساسی متعلق به همه ملت باشد.

 

برهم صالح در ادامه از اقدامات فوری برای محاکمه مجرمان که در اعتراضات اخیر از خشونت برای سرکوب مردم استفاده کردند، خبر داد و گفت: این پرونده با حداکثر مسئولیت پذیری بررسی خواهد شد.

 

رئیس جمهوری عراق همچنین تاکید کرد که سلاح باید تنها در اختیار دولت و نهادهای تحت نظر آن باشد.

 

صالح افزود: انتظار داریم دولت تلاش مضاعفی کند تا سلاح تنها در اختیار آن باشد و نه جریان ها و گروه های خارج از قانون.

 

وی انحصار سلاح در دست دولت را عاملی موثر در حفظ امنیت و جلوگیری از درگیری ها میان گروه های مسلح دانست.

 

رئیس جمهوری عراق همچنین پارلمان این کشور را اولین نهادی دانست که باید با قانونگذاری و نظارت و نیز بازخواست از فاسدان به خواسته های تظاهرکنندگان رسیدگی کند.

 

برهم صالح تاکید کرد که پرونده های فساد طبق قوانین مستقیما به دستگاه قضایی ارسال شده است. وی رسیدگی به فسادهای کلان را موضوعی حساس و دارای اولویت دانست که باید در نهایت شفافیت و رعایت قانون با آن برخورد شود.

 

صالح در ادامه از تلاش های ریاست جمهوری برای تصویب قانون جدید انتخابات خبر داد که مشکلات قانون قبلی را رفع کند و منافع حداکثری ملت عراق از جمله حق کاندید شدن جوانان ، حمایت از سلامت انتخابات، اجتناب از سیاست زدگی و سهم خوهی احزاب را تضمین کند.

 

وی از ارائه پیش نویس این قانون در هفته آینده خبر داد.

 

رئیس جمهوری عراق خواسته های ملت عراق را سنگ محکی برای مسئولان دانست و تاکید کرد که باید از این شرایط برای پیشرفت کشور و تامین خواسته های مردم بهره برد.

 

برهم صالح مسالمت آمیز بودن تظاهرات را برای تحقق خواسته های مشروع ملت ضروری دانست و از تلاش حداکثری حکومت برای برای رسیدگی به مطالبات مردمی و تحقیق درخصوص شهدای تظاهرات و مجروحان آن خبر داد.

ایرنا

اعتراض‌های توده‌ای در عراق، هشداری به نظام مبتنی بر سهمیه‌بندی قدرت و فساد

هیئت سیاسی حزب کمونیست عراق به مناسبت حوادث اخیر این کشور و اعتراضات گسترده‌ی مردم در شهرهای مختلف بیانیه‌ای صادر کرده است. در این بیانیه ضمن حمایت از خواست‌های عادلانه‌ی مردم، پایان دادن به نظام فاسد و ناعادلانه‌ی سهمیه‌ی قدرت درخواست و سرکوب و کشتار مردم محکوم شده است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

نیویورک تایمز: نظامیان آمریکایی چندان‌ هم قرار نیست ازسوریه خارج شوند

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت، اگر چه در ادامه دستور رئیس جمهوری آمریکا صدها سرباز این کشور در حال ترک خاک سوریه هستند اما در عین حال موج دیگری از نظامیان آمریکایی هم وارد سوریه می‌شوند و در خاتمه این آمدوشدها قرار است تعداد این نظامیان در سوریه به حدود ۹۰۰ تن برسد و این ... نیویورک تایمز: نظامیان آمریکایی چندان‌ هم قرار نیست ازسوریه خارج شوند

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, حضور نظامی, حوادث, خبر, سوریه, عراق

آغاز تحریم‌های جدید آمریکا و متحدان عرب آن علیه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور به همراه متحدان عرب خود تحریم‌هایی را علیه نهادهای وابسته به ایران و گروه‌های مقاومت وضع کرده است.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, کویت