بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

برنی سندرز لایحه‌ای علیه ثروتمندان آمریکا به سنا می‌برد

برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی در ادامه نبرد خود با شرکت های بزرگ و در تلاش برای «کاهش فاصله با ثروتمندان» و مجازات روسای شرکت هایی که دستمزدهای پایینی به کارگران می دهند، لایحه جدیدی را به سنا می‌برد.

 

به نقل از تارنمای دیلی بیست، دفتر این سناتور ایالت ورمونت در بیانیه ای اعلام کرد، طبق این لایحه اگر کارگری دستمزد پایینی دریافت کرده و مجبور شود از دولت فدرال کمک دریافت کند، به همان میزان از کارفرمایش مالیات گرفته می شود. برای نمونه، اگر یک کارمند شرکت آمازون حدود سیصد دلارکوپن غذا از دولت دریافت کند، این شرکت باید سیصد دلار مالیات بدهد.
سندرز در بیانیه ای اعلام کرد: در زمانی که افرادی ثروت های هنگفت دارند نابرابری درآمدها، شکاف میان افراد بسیار ثروتمند و دیگران همچنان رو به افزایش است.

 

وی ادامه داد: جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون و ثروتمندترین فرد روی زمین به نمادی از نابرابری و طمع مبدل شده است. در حالی ثروت بزوس ۱۵۵ میلیارد دلار است و طی امسال روزانه ۲۶۰ میلیون دلار به ثروتش اضافه شده است که به بسیاری از کارکنان آمازون حقوقی بسیار پایین می دهد. از این رو، این کارکنان مجبور هستند برای گذران زندگی به برنامه هایی مانند کوپن غذایی، کمک های بهداشت و درمان (مدیکید) و یارانه مسکن که از محل پول مالیات دهندگان تامین می شود، وابسته باشند.

 

این سناتور ورمونت توماری نوشته و از بزوس خواسته که حقوق مکفی به کارکنان آمازون بدهد. از روز سه شنبه تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار امضای برای این تومار جمع شده است.

 

لایحه ای که قرار است سندرز پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) ارائه دهد، صرفا در مورد آمازون نیست.

 

او اعلام کرد: بزوس انگشت نماترین مثال است. خانواده والتون مالک والمارت و بسیاری از شرکت های سودآور و بزرگ تحت مالکیت میلیاردرها با کمک های مالیات دهندگان خود را ثروتمند می کنند، در حالی که به کارکنان خود دستمزدهایی در حد خط فقر می دهند.

 

واشنگتن پست درگزارشی نوشت: هزاران نفر ازکارکنان آمازون از«برنامه کمکهای مکمل غذایی»استفاده می کنند.«ملانی اچیز» سخنگوی آمازون مدعی شد، این آمار «گمراه کننده» است زیرا به افرادی هم که به صورت پاره وقت یا طی مدت کوتاهی برای این شرکت کار کرده اند، اشاره شده است.

 

در همبستگی با کارگران: خواننده مشهور چپگرا ترانه‌های خود را برای کارگران اخراجی خواند

به گزارش یورونیوز، استینگ خواننده مشهور راک، بلوز و جاز انگلیسی با بیش از ۳۰۰ نفر از کارگران اخراجی یک کارخانه در فلورانس ایتالیا دیدار کرد و ترانه‌های خود را برای آنها خواند.

ادامه

ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, همبستگی

مادورو حداقل حقوق در ونزوئلا را ۳۴ برابر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که ونزوئلا به علت مشکلات اقتصادی با تورم روبرو است، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، روز جمعه اعلام کرد حداقل حقوق را ۳۴ برابر می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکای لاتین, بازنشستگان, جهان, خبر, کارگری, ونزوئلا

کارگر بخش آهن معروف به «سبیل آهنین»، در تلاش برای کسب کرسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

به نقل از هیل، انتظار می‌رود «رندی برایس» کارگر بخش آهن آمریکا که بسیاری او را با لقب «سبیل آهنین» می‌شناسند، در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، کرسی «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به خود اختصاص دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, کارگری