بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

برنی سندرز: شیوع کرونا باعث شد از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کنم

سناتور ایالت ورمانت گفت که علت کناره‌گیری‌اش از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمانت، گفت که علت کناره‌گیری‌اش از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

وی گفت: «به نظرم، آنچه بیش از همه بر من به‌عنوان یک سناتور آمریکایی تاثیر گذاشت این بود که با توجه به وضعیت جدید کشور باید به کار در زمینه بحران پیش‌آمده بپردازم.»

 

وی گفت که هرچه در توان داشته باشد برای حمایت از کارگران آمریکایی طی بحران اقتصادی پس از شیوع کرونا انجام خواهد داد.

 

سندرز در ادامه گفت که شماری از هوادارانش از او خواسته بودند که به‌رغم پیروزی‌های متعدد «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در انتخابات درون‌حزبی همچنان در گردونه رقابت باقی بماند.

کرونا؛ جدال زندگی با «طاعون سیاهِ» قرن بیست و یکم

در جهان کاپیتالیستی قرن بیست و یکمی که به تکنولوژی خود می‌بالید قرار نبود، کرونا همان اثری را داشته باشد که «طاعون سیاه» داشت. این سوالی است که این روزها مردم از خود می‌پرسند؛ چرا در امان نیستیم؟

ادامه

افریقا, امریکا, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, سرمایه‌داری, فقر, کارگری, گزارش

سازمان ملل: کرونا بیش از ۴۰۰ میلیون نفر هندی را با خطر فقرمطلق مواجه ساخته است

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: بحران کرونا بیش از ۴۰۰ میلیون نفر را در هند که در بخش های غیر رسمی اقتصادی این کشور مشغول به کار هستند،با خطر فقر مطلق مواجه ساخته است.

ادامه

جنوب آسیا, جهان, خبر, فقر, کارگری, هندوستان

بیانیه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری دربارهٔ گسترش شیوع ویروس کرونا! هیچ کارگری شغل خود را نباید از دست بدهد!

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، به‌نمایندگی از سوی صد میلیون عضو خود در سراسر جهان، نسبت به همه کارگران در سراسر جهان یعنی آنانی که با عواقب از بین رفتن سلامتی‌شان و خطر از دست دادن حقوق کار و امنیت شغلی‌شان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا که هم‌اکنون شمار زیادی را آلوده و موجب مرگ عدهٔ بسیاری ... بیانیه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری دربارهٔ گسترش شیوع ویروس کرونا! هیچ کارگری شغل خود را نباید از دست بدهد!

ادامه

بیانیه, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

اعتصاب کارگران آمریکایی به دنبال اجبار برای حضور در محل کار

اجبار شرکت آمازون به حضور کارگران خود در محل کار، منجر به اعتصابات سراسری کارکنان این شرکت در کشور‌های مختلف شده است.   به گزارش ایلنا، شبکه خبری فرانس ۲۴ روز سه‌شنبه از اعتصاب شمار زیادی از کارگران در آمریکا خبر داد که در بین آنها کارکنان اینستاکارت و آمازون حضور چشمگیری دارند.   اعتصاب ... اعتصاب کارگران آمریکایی به دنبال اجبار برای حضور در محل کار

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری