الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

برنی سندرز: جنگ آمریکا در عراق باعث شکل‌گیری داعش شد

سناتور آمریکایی و نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دولت این کشور طی سال‌های گذشته، مداخله نظامی آمریکا در عراق را باعث شکل‌گیری داعش عنوان کرد.

 

به گزارش میدل ایست آی، «برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در جریان نشست «جامعه اسلامی آمریکای شمالی» در «هیوستون» ایالت تگزاس از فقدان «رهبری ایالات متحده» در مسائل مهم جهانی سخن گفت و تصریح کرد: «یکی از نقاطی که خیلی به آن نیاز وجود دارد، میانجیگری برای فرایند صلح پایدار بین اسرائیل و فلسطین است.»

 

سندرز همچنین افزود: «من حامی سرسخت حق اسرائیل برای موجودیت، استقلال و در صلح و امنیت بودنش هستم اما من به این موضوع هم باور دارم که ایالات متحده باید در زمینه این منازعه طولانی مدت رویکردی متوازن اتخاذ کند که نتیجه آن به پایان اشغالگری اسرائیل منجر شود و به مردم فلسطین استقلال و حق تعیین سرنوشت در کشور مستقل خودشان داده شود و به نظر من، این نتیجه به بهترین وجه به نفع منافع اسرائیل، مردم فلسطین، ایالات متحده و کل منطقه خواهد بود.»

 

نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا درباره «جنبش تحریم اسرائیل» نیز گفت: «به چندین دلیل من از جنبش بی‌دی‌اس حمایت نکرده‌ام اما من معتقد هستم که مردم آمریکا طبق قانون اساسی، حق انجام این اقدام را دارند بدون اینکه درباره از دست دادن شغلشان نگرانی داشته باشند. جواب من به سوال شما این است که من شخصا از این جنبش حمایت نمی‌کنم اما حامی این موضوع نیستم که اجازه داده نشود دیگر آمریکایی‌ها از آن جنبش حمایت کنند.»

 

سناتور دموکرات سنای آمریکا درباره حمایت آمریکا از عربستان سعودی اظهار داشت: «همانطور که می‌دانید، ایالات متحده از دولت بی‌رحم عربستان سعودی حمایت کرده است، دولتی که دخالتش در جنگ داخلی یمن سبب ایجاد این بحران انسانی (در یمن) شده است، بحرانی که در آن میلیون‌ها نفر در معرض قحطی و گرسنگی قرار دارند، قحطی که شاید بدترین قحطی در تاریخ معاصر باشد.»

 

درباره سخت گیری دولت فعلی آمریکا علیه مسلمانان، سندرز گفت: «اولین کاری (که در مقام ریاست جمهوری) انجام خواهیم داد، لغو ممنوعیت ورود مسلمانان خواهد بود، دوم اینکه، همانگونه که گفتم من پسر یک خانواده مهاجر هستم. ما سیاست‌هایی درباره مهاجرت در پیش خواهیم گرفت که سیاست‌های منصفانه باشند، خانواده‌ها را به هم نزدیک کند و خانواده‌ها را از هم دور نکند، منظور من آن است که ما به سمت ایجاد اصلاحات فراگیر در زمینه مهاجرت حرکت خواهیم کرد. خانواده‌هایی که به همراه کودکان خردسالشان از فقر و خشونت فرار می‌کنند، مجرم نیستند. موضوع مهمتر از آن این است که این کشور (آمریکا) را مهاجران ساختند، بیایید هرگز این موضوع را فراموش نکنیم.»

 

سندرز در ادامه این نشست افزود: «چیزی که بیش از همه چیز مرا درباره دونالد ترامپ نگران می‌کند فقط دیدگاه‌های ارتجاعی او درباره مسائل خانواده‌های طبقه کارگر در کشور ما نیست، چیزی که بیشتر از چیزهای دیگر مرا نگران می‌کند، تلاش خیلی عامدانه و بی سابقه او برای عوام فریبی به منظور ایجاد تفرقه بین مردم آمریکا بر اساس رنگ پوستمان، مذهبمان و زادگاهمان است، این کار یک کار غیرآمریکایی و غیرقابل قبول است.»

 

به گفته سندرز، در نتیجه (مواضع ترامپ) این موضوع تعجب آور نیست که ما در سال‌های اخیر شاهد افزایش شدید در میزان جرایم مرتبط با ملی‌گرایی برخاسته از سفیدپوستان و اقدامات نژادپرستی بوده‌ایم.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا در ادامه افزود: «برادران و خواهران دوست می‌داشتم که به شما می‌گفتم تعصبی که ما از دونالد ترامپ شاهد هستیم یک موضوع و اتفاق حاشیه‌ای است اما اینطور نیست، در سراسر جهان ما شاهد رشد رهبران سیاسی متعصب و سرکوبگر هستیم که به بنیادهای جوامع دموکراتیک حمله می‌کنند. عوامفریبان به منظور کسب و حفظ قدرتشان، از درد و ترس مردم سوءاستفاده کرده، خشونت و تعصبات و نفرت نژادی و قومیتی را ترویج می‌دهند.»

 

همچنین به گفته سندرز از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، نخبگان حوزه سیاست خارجی در هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، حامی جنگ‌های بی پایان و مداخله‌گرایی بوده‌اند؛ اقداماتی که صلاحیت اخلاقی ایالات متحده را تضعیف کرد، به بهای جان هزاران نفر از ما انجامیده، ثروت ما را خشکانده و دموکراسی ما را دچار فرسایش کرده است.

 

سندرز در این ارتباط اظهار داشت:«امروز همه ما شکست‌های استراتژیک تهاجم (آمریکا) در سال ۲۰۰۳ به عراق را می‌فهمیم، جنگ آمریکا در عراق منجر به مرگ بیش از چهار هزار سرباز شجاع آمریکایی و همچنین مرگ صدها هزار غیرنظامی عراقی شد و من به دلیل همین موضوع بود که به رهبری تلاش‌ها در زمینه مخالفت با آن جنگ کمک کردم.. جنگ در عراق در سراسر آن منطقه به ایجاد بی ثباتی انجامید و ما هنوز هم با آن مواجه هستیم و این بی‌ثباتی به ظهور داعش منجر شد، گروهی که بسیاری از مردان، زنان و کودکان بیگناه را کشت و ما می‌دانیم که بخش اعظم قربانیان داعش، مسلمانان بودند.»

مهر

ارسال تجهیزات نظامی جدید آمریکا برای کردهای سوریه در میان اصرار اردوغان به پاکسازی شرق فرات

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی تأکید کرد که تحولات سوریه و مدیترانه شرقی برای کشورش سرنوشت‌ساز هستند.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

گروه تروریستی النصره در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفت

روزنامه سوری “الوطن” امروز یکشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: بر اساس توافق به عمل آمده میان “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه در سه شنبه گذشته در مسکو، گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) ظرف هشت روز آینده به طور کامل منحل خواهد شد.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

سنتکام: مقر نیروهای القاعده را در ادلب سوریه هدف قرار دادیم

ستاد فرماندهی ارتش آمریکا اعلام کرد، مقر فرماندهی گروه القاعده در سوریه را هدف حملات موشکی قرار داده است. گزارش‌هایی نیز از کشته شدن حدود ۴۰ تن در جریان این حملات موشکی حکایت دارند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه