تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

برنی سندرز از دولت آمریکا خواست به جانبداری از اسرائیل علیه فلسطینیان پایان دهد

برنی سندرز، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست با انتقاد از سیاست خارجه کشورش در خاورمیانه و به ویژه فلسطین، واشنگتن را به دلیل جانبداری از اسرائیل نکوهش کرد.

 

این عضو برجسته سنای آمریکا هم‌چنین خواستار دستیابی به راه‌حلی برای وضعیت انسانی نابسامان غزه شد و از واشنگتن خواست در این راستا فشار بیشتری وارد آورد.

 

سندرز گفت، اینکه حدود دو میلیون تن در غزه در شرایط بدی به سر می‌برند و میزان بیکاری در میان جوانان به ۶۰ درصد می‌رسد و مردم نمی‌توانند این منطقه را ترک کنند، امری غیرقابل قبول است.

 

این سناتور آمریکایی سیاست اسرائیل در قبال فلسطین را به باد انتقاد گرفت و گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با ساخت هر چه بیشتر شهرک‌ها امیدها درباره راه‌کار تشکیل دو کشور را به ناامیدی بدل کرده است.

 

وی افزود: “ایالات متحده باید این گزینه را بر روی میز قرار دهد که فلسطینیان حق دارند از حقوق اصلی انسانی بهره‌مند باشند و اسرائیل حق دارد مستقل و آزاد باشد.”

 

سندرز ادامه داد: این امر نیازمند داشتن سیاستی بی‌طرف در خاورمیانه است و ما در حال حاضر چنین سیاستی نداریم.

 

وی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به دروغگویی به مردمش متهم کرد و گفت: ترامپ دائما به مردمش دروغ می‌گوید، او وعده داده از افغانستان خارج شود اما هنوز این کار را نکرده است، از جنگ در عراق انتقاد می‌کند اما پس از آن جان بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا بر سر کار می‌آورد که یکی از طراحان جنگ در عراق بوده است.

 

سندرز در همین حال خواهان کاهش بودجه نظامی آمریکا شد و گفت در کنگره علیه افزایش این بودجه رای داده است.

ایسنا

تلاش اردن برای بقا با وجود فشارهای آمریکا و عربستان؛ چرخش امان به سمت ایران و سوریه

یک رسانه انگلیسی در گزارشی از چرخش مواضع دولت اردن بعد از پشت کردن هم پیمانان آمریکایی و سعودی و اسرائیلی به امان و حرکت شاه اردن در مسیر تقویت روابط با ایران و سوریه خبر داده است.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, عربستان سعودی, فلسطین, مصر

اذعان اسرائیل به ناتوانی سامانه دفاعی گنبد آهنین در دفع حملات فلسطین

به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، رئیس شهرداری شهرک اسرائیلی اشکلون در توجیه حملات متوالی اسرائیل به نوار غزه به ناتوانی گنبد آهنین در ممانعت از حملات موشکی و خمپاره‌ای فلسطین اقرار کرد که این حملات در واکنش به حملات نیروی هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل به نوار غزه صورت می‌گیرد.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فلسطین

آمریکا قطعنامه پیشنهادی کویت درباره حمایت از فلسطینی‌ها را وتو کرد

آمریکا در ادامه حمایت و جانبداری علنی و صریح خود از اسرائیل، اقدام به وتوی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کویت به شورای امنیت در مورد حمایت از فلسطینیان در برابر جنایات این رژیم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین, کویت