کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

برنامه‌های دولت چین در سال ۲۰۱۸ تشریح شد

‘لی که چیانگ’ نخست وزیر چین در آیین گشایش اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین با تشریح برنامه های دولت در سال ۲۰۱۸ گفت هدف دولت در سال جاری دستیابی به رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی است.

 

وی در حضور نزدیک به ۳ هزار نماینده از سراسر کشور تاکید کرد شاخص بهای مصرف نیز نزدیک به ۳ درصد خواهد بود و انتظار می رود در زمینه اقتصادی اصلاحات خوبی انجام شود.

 

او در حین ارایه گزارش کار دولت برای پنج سال گذشته و برنامه سال جاری میلادی خاطر نشان کرد که امسال به دنبال ایجاد ۱۱ میلیون فرصت شغلی هستیم.

 

او میانگین رشد اقتصادی کشور در ۵ سال گذشته را ۷.۱ درصد اعلام کرد و گفت که در این مدت ارزش رشد تولید ناخالص داخلی از ۵۴ هزار میلیارد به حدود ۸۳ هزار میلیارد یوان (هر دلار معادل ۶.۳ یوان) رسیده است.

 

وی افزود که در این مدت ۶۸ میلیون نفر از فقر نجات یافته اند و سفرهای خارجی از ۸۳ میلیون نفر به ۱۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

 

وی گفت که در بخش بیکاری و حل این معضل دستاوردهای زیادی داشته ایم در ۵ سال گذشته در شهرها ۶۶ میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

وی افزود که نرخ بیکاری در چین بین ۴.۵ تا ۵.۴ درصد است و گفت که در زمینه مصرف انرژی هم در ۵ سال گذشته نرخ مصرف در مقایسه با سرانه تولید ناخالص داخلی تا ۳ درصد کاهش یافته است.

 

وی افزود واردات چین در سال های گذشته بیشتر شده و رشد بیشتری پیدا کرده است و آمار نشان می دهد این کشور به دنبال رساندن آن به سقف هشت هزار میلیارد دلار در سال است.

 

از سوی دیگر نخست وزیر چین به مجلس این کشور اعلام کرد در سال جاری میلادی ۷۳۰ میلیارد یوان در حوزه راه سرمایه گذاری می شود در ۵ سال گذشته نیز ۲ هزار میلیارد یوان در ساخت جاده و بزرگراه سرمایه گذاری شده است.

 

او گفت که در سال جاری میلادی از اهداف مهم دولت برگزاری موفق اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و اجلاس چین و آفریقا و مجمع آسیایی بوآوو در جنوبی ترین نقطه چین است.

 

وی گفت که در زمینه نظامی نیز هدف کاهش ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای ارتش محقق شده است در زمینه صنعتی نیز توانسته ایم تولید فولاد را ۳۰ میلیون تن کاهش دهیم.

 

در نخستین نشست سیزدهمین دور مجلس ملی نمایندگان خلق چین که امروز دوشنبه در سالن بزرگ خلق در پکن گشایش یافت علاوه بر گزارش ‘لی که چیانگ’ نخست وزیر چین درباره کار دولت، گزارش شورای دولتی دربارۀ وضع اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی سال ۲۰۱۷ نیز ارایه شد.

 

همچنین در نشست امروز پیش نویس برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی سال ۲۰۱۸، گزارش شورای دولتی درباره وضع اجرای بودجه دولت مرکزی و منطقه در سال ۲۰۱۷ و پیش نویس بودجه دولت مرکزی و منطقه در سال ۲۰۱۸ بررسی شد.

ایرنا

همکاری چین با جهان برای مقابله با اقدامات تجاری آمریکا

چین اعلام کرد با توجه به اینکه افزایش تعرفه بر روی فولاد و آلومینیوم توسط آمریکا، نظم تجاری جهان را مختل خواهد کرد برای مقابله با این اقدام با دیگر کشورها همکاری خواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, کانادا

ترامپ اروپا را تهدید کرد!

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ روز شنبه در توئیتی اعلام کرد: اگر اتحادیه اروپا بخواهد تعرفه های سنگین و موانع پیش روی شرکت های آمریکایی فعال در آنجا را افزایش دهد، ما بر خودروهای آنها که آزادانه وارد ایالات متحده می شود، به راحتی مالیات می بندیم. آنها فروش (بیشتر) خودروهای ما را غیرممکن می کنند. ... ترامپ اروپا را تهدید کرد!

ادامه

Uncategorized, اتحادیه آفریقا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر

افسارِ دلار از دست دولت خارج شد

روزنامهٔ جهان صنعت، ۱۷ بهمن‌ماه، در ارتباط با قیمت‌های افزایشی ارزهای خارجی، نوشت: “ارزهای خارجی هرروز رکورد جدیدی می‌زنند و گوی رقابت را از یکدیگر ربوده‌اند. قیمت ۴۸۰۰ تومانی دلار، ۶۲۰۰ تومانی یورو و ۶۷۰۰ تومانی پوند رکوردهای تازه‌ای هستند که در تاریخ بازار ارز ایران تاکنون به ثبت رسیده‌اند.”

ادامه

اقتصادی, ایران, مقاله

واکنش اتحادیه اروپا به تعرفه گمرکی آمریکا برای واردات فولاد

اتحادیه اروپا قصد دارد در واکنش به تصمیم دولت ترامپ مبنی بر وضع کردن تعرفه‌ی گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم به اقدام متقابل دست بزند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اقدام آمریکا را “ناعادلانه” خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر