زلنسکی: با اوکراین مثل اسرائیل رفتار کنید

ولودیمیر زلنسکی از غرب خواست تا در جنگ اوکراین دخالت و از کی‌یف همانند تل‌آویو محافظت کند. به گزارش ایسنا، طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین چنین مسئله‌ای را با اشاره به کمک‌های غرب به تل‌آویو در پیام‌رسان تلگرام خود عنوان کرده است. او نوشت: «اسرائیل، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و اردن با ... زلنسکی: با اوکراین مثل اسرائیل رفتار کنید

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, انگلس, اوکراین, ایران, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, فلسطین

زلنسکی: اوضاع در دونتسک وخیم است/ چتربازان تیپ ۲۵ هوابرد ارتش اوکراین در «آودیوکا» تسلیم شدند

رییس‌جمهور اوکراین با مطرح کردن بحران این کشور در جبهه نبرد، خواستار کمک‌های بیشتر غرب شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولودیمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه به اوضاع وخامت بار این کشور در جبهه نبرد با روسیه اعتراف کرد. رییس جمهور اوکراین همچنین کشورهای غرب را به دلیل کمک‌های نظامی محدود ... زلنسکی: اوضاع در دونتسک وخیم است/ چتربازان تیپ ۲۵ هوابرد ارتش اوکراین در «آودیوکا» تسلیم شدند

ادامه

آمریکا, اسپانیا, اوکراین, ایران, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, فلسطین, لهستان

انهدام یک سایت پهپادی اوکراین توسط سامانه موشکی اسکندر روسیه + ویدئو

وزارت دفاع روسیع اعلام کرد، نیروهای روسیه با استفاده از سامانه موشکی اسکندر، یک انبار پهپادهای سنگین اوکراینی و یک کارگاه تولید آنها را در شهر زاپاروژیه منهدم کردند. به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: “در ۸ آوریل ۲۰۲۴، نیروهای مسلح روسیه در نتیجه حمله دقیق سامانه موشکی عملیاتی – تاکتیکی ... انهدام یک سایت پهپادی اوکراین توسط سامانه موشکی اسکندر روسیه + ویدئو

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ویدیو

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است

بر اساس گزارش شبکه خبری «بلومبرگ»، یک مقام ناشناس آمریکایی ارزیابی کرد که ارتش اوکراین ممکن است به زودی فروبپاشد. به گزارش ایسنا، این رسانه آمریکایی با استناد به گفت‌وگوها با چند مقام نوشت اوکراین هم‌اکنون در متزلزل‌ترین موضع در میدان جنگ از زمان شروع حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به آن قرار دارد. بلومبرگ ... بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

به‌رغم سیاست ضدروسی کی‌یف، سفر۴ میلیون اوکراینی در نیمه نخست سال جاری به‌روسیه

روزنامه «ایزوستیا»، نوشت: در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، تقریبا چهارمیلیون شهروند اوکراینی به روسیه سفر کردند، از این میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سفرهای شخصی داشته، بیش از ۳۰۰ هزار نفر برای مسائل کاری این سفر را انجام داده و بیش از ۱۳هزار شهروند اوکراینی نیز به عنوان توریست به روسیه سفر کرده‌اند.

 

این روزنامه براساس اطلاعات سرویس امنیت فدرال روسیه این ارقام را منتشر کرده و یادآور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سفر شهروندان اوکراینی به روسیه بعنوان توریست افزایش داشته، هرچند در مجموع این میزان کمی کاهش داشته که علت آن می‌تواند در رابطه با قوانین مهاجرتی در روسیه باشد.

 

در پارلمان اعلای اوکراین نیز اعتراف شده که به رغم سیاست ضدروسی مقامات کی‌یف، مردم این کشور همچنان به سفرهای مرتب خود به روسیه ادامه می‌دهند. مقامات ارشد اوکراینی بارها از شهروندان این کشور خواسته‌اند تا از سفر به روسیه خودداری کنند.

 

“تاتیانا باختیوا” نماینده پارلمان اوکراین به این روزنامه گفته است: «اکثر مردم اوکراینی برای کسب درآمد بیشتر به روسیه سفر می‌کنند. در حال حاضر بر اساس آمار رسمی سازمان ملل، ۶۰درصد از مردم اوکراین زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در بسیاری از خانه‌ها یخچال مردم خالی است و آنها نمی‌دانند هزینه‌های آب و برق خود را چگونه پرداخت کنند. در کشور ما اقتصاد فلج شده و هیچ موقعیت شغلی مناسب یافت نمی‌شود و درآمدها بسیار پایین است.»

 

پیش از این اعلام شده بود که جریان خروج نیروی کار از اوکراین به حد بحرانی رسیده است. بر اساس ارزیابی وزارت اجتماعی این کشور، با توجه به فصل‌های کاری حدود ۹میلیون نفر از ۲۶میلیون نیروی کار اوکراین دائما در خارج از کشور به سر می برند. در اوکراین در حال حاضر کمبود کارگران حرفه‌ای خدمات ساختمانی و رانندگان با کاملا مشهود است.

 

برخی منابع دولتی در روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بودند که برخی شرکت‌های اوکراینی بطور کلی ترجیح داده‌اند تا در روسیه به فعالیت خود ادامه داده و دفتر و امکانات فنی خود را به این کشور منتقل کرده‌اند.

تسنیم

رهگیری هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسیه بر فراز دریای سیاه

مقامات نیروی دریایی آمریکا اظهار کرده‌اند: یک هواپیمای گشت دریایی لاکهید ایپی ۳ که بر فراز حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بود، توسط یک جنگنده سوخوی ۲۷ روسیه رهگیری شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

مسکو: عملیات نظامی اسراییل در سوریه عبور از خطوط قرمز روسیه است

روسیه با ارسال نامه ای به مقامات اسراییل به صراحت اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم همچنان حق پرواز در حریم آسمان سوریه را ندارد و روسیه انجام هرگونه عملیات نظامی توسط اسراییل را در سوریه به مثابه عبور از خطوط قرمز خود تلقی می کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, شمال غرب آسیا

آمریکا بزرگترین محموله مهمات را به پایگاه خود در اروپا فرستاد

«راشاتودی» گزارش داد: واشنگتن حدود ۱۰۰ محموله مهمات به پایگاه هوایی آمریکایی «رامشتاین» در آلمان تحویل داده که بزرگترین محموله‌ای است که از زمان بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، برای نیروهای آمریکایی در اروپا فرستاده می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, لهستان, میلیتاریسم