اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

برخورد “یک شی‌ ناشناس” به زیردریایی آمریکایی در دریای چین جنوبی

دو تن از مقام‌های نیروی دریایی آمریکایی اعلام کردند که “یک شی ناشناس” به زیردریایی این کشور در دریای چین جنوبی اصابت کرده اما جزئیات آن را به صورت علنی اعلام نکردند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، آژانس‌های خبری از قول این دو مقام نیروی دریایی آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش کردند، یک زیردریایی اتمی آمریکایی حین حرکت در آب‌های بین‌المللی در دریای چین جنوبی مورد اصابت یک شی ناشناس قرار گرفته است.

 

بر اساس گزارش‌ها، مقام‌های نیروی دریایی آمریکا پنجشنبه گزارش کردند که تهدید جانی در پی اصابت این شی ناشناس خدمه این زیردریایی را تهدید نمی‌کند و این زیردریایی همچنان به صورت کامل عملیاتی است. جزئیاتی از اصابت این شی ناشناس منتشر نشده است.

 

گفته می‌شود که این زیردریایی اتمی آمریکایی در کلاس “Seawolf” با نام “کانتیکت” پنج روز پیش مورد اصابت این شی قرار گرفت اما این رویداد تا پیش از پنجشنبه و به دلایل امنیتی اعلام نشد.

 

این رویداد توسط یگان پاسیفیک آمریکا به صورت خلاصه منتشر شد و اشاره‌ای هم به اینکه این شی چه بوده، نشده است.

 

نیروی دریایی آمریکا بدون اشاره به این مساله که میزان خسارت چقدر است، اعلام کرد: میزان خسارت به زیردریایی در حال ارزیابی و همچنین این رویداد در حال بررسی است.

 

این دو مقام مسئول نیروی دریایی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس تایید کردند که این زیردریایی در دریای چین جنوبی هدف اصابت این شی ناشناس قرار گرفته است. همچنین دو دریانورد جراحات نسبتا عمیق و ۹ تن دیگر نیز جراحات سطحی برداشته‌اند. در پی این رویداد، زیردریایی مذکور به سمت گوآم رهسپار شد تا تحقیقات درباره آن انجام شود.

 

این رویداد در میانه افزایش تنش بین آمریکا و پکن در دریای چین جنوبی رخ داده است.

واکنش چین به حادثه برای زیردریایی اتمی آمریکا در دریای چین جنوبی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) گفت، دولت آمریکا باید جزئیات مربوط به حادثه پیش آمده برای زیردریایی اتمی خود را که در دریای چین جنوبی اتفاق افتاد، منتشر کند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وال‌استریت ژورنال: آمریکا محرمانه نظامیان تایوان را آموزش می‌دهد

روزنامه وال‌استریت ژورنال با استناد به چند مقام دولتی آمریکایی که هویت‌شان فاش نشده می‌گوید گروهی از یگان‌های ویژه ارتش ایالات متحده از یک‌سال پیش به صورت محرمانه نظامیان و نیروی دریایی تایوان را آموزش می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جهان, چین, حضور نظامی, شرق آسیا, گزارش

توافق آمریکا و چین برای برگزاری نشست مجازی بین رؤسای جمهور دو طرف

یک مقام آمریکایی می‌گوید که نمایندگان پکن و واشنگتن به توافق رسیده‌اند که رؤسای جمهور دو طرف تا قبل از پایان سال جاری میلادی، نشست مجازی برگزار کنند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش