چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

برای کاهش وابستگی به‌دلار، هند از لیر ترکیه و وون کره در تجارت استفاده می‌کند

وزارت بازرگانی هند در اقدامی که سبب کاهش استفاده از ارز دلار در تجارت با دو شریک بزرگ این کشور می شود، نرخ های خرید و فروش لیر ترکیه و وون کره را جهت تسهیل تجارت با این دو کشور اعلام کرده است.

 

روزنامه ‘تایمز او ایندیا’، وزارت بازرگانی هند در بیانیه ای اعلام کرد: انتظار می رود که این اقدام به کاهش هزینه‌های بانکی و سهولت انجام تجارت منجر شود. در نتیجه کسب و کارهای هندی، کره ای و ترکیه ای از آن سود خواهند برد.

 

تصمیم دولت هند برای استفاده از ارزهای ملی در زمانی انجام می‌شود که روابط تجاری این کشور با ترکیه و کره جنوبی افزایش یافته است.

 

ارزش تجارت دوجانبه هند و کره جنوبی از ۱۲.۵۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶-۱۷ به ۱۶.۳۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷-۱۸ افزایش یافته است. کره جنوبی هشتمین شریک تجاری هند در سال ۲۰۱۷-۱۸ معرفی شده است.

 

این درحالی است که ارزش تجارت دوجانبه هند و ترکیه در سال ۲۰۱۷ – ۱۸ حدود ۷.۲ میلیارد دلار برآورد شده است. بیش از ۱۵۰ شرکت هندی در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند.

 

در ماه جاری هند و امارات در اقدامی که به انزوای بیشتر دلار آمریکا منجر خواهد شد توافق کردند در تجارت های دو جانبه خود به جای دلار و سایر ارزهای خارجی از پول های ملی یکدیگر استفاده کنند.

 

این توافق نامه در طول سفر سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند به امارات و دیدار وی با عبدالله بن زاید ال نهیان همتای اماراتی خود امضا شد.

 

علاوه بر امارات، هند همچنین دارای توافق نامه استفاده از ارزهای ملی با کشورهایی مانند روسیه و ایران است. هند همچنین اعلام کرده است که قصد دارد در تجارت خود با چین از ارز محلی استفاده کند.

 

مکانیسم روپیه-ریال میان هند و ایران در سال ۲۰۱۲ پس از تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران ایجاد شد. بر اساس این توافق، ۴۵ درصد از پول نفت ایران به صورت روپیه در حساب بانک یوکو قرار می گرفت و ایران با استفاده از آن اقدام به خرید کالاهای هندی می کرد.

ایرنا

عربستان و امارات ارز دیجیتالی مشترک راه‌اندازی می‌کنند

به گزارش یورونیوز، «مبارک راشد منصوری» رئیس بانک مرکزی امارات در جریان سخنرانی خود در کنفرانس تکنولوژی مالی در دوبی اعلام کرد که این بانک در حال کار بر روی یک برنامه استراتژیک به منظور توسعه فناوری مالی است که توسط یک چارچوب قانونی و تنظیم مقررات، پشتیبانی خواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امارات, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

اروپا و ژاپن با امضای بزرگترین توافق تجارت آزاد به سیاست‌های آمریکا پشت کردند

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، در شرایطی که دولت آمریکا روز به روز اجرای سیاست‌های حمایت‌گرایانه اقتصادی را که از جمله آن می‌توان به اعمال تعرفه واردات بر کالای خارجی اشاره کرد، تشدید می‌کند، اتحادیه اروپا و ژاپن یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تجارت آزاد در جهان را امضا کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, ژاپن

علیرغم درخواست پارلمان اروپا؛ موضع آلمان درباره پروژه گازی مشترک با روسیه تغییری نکرده است

به دنبال درخواست پارلمان اروپا برای لغو طرح انتقال گاز «جریان شمال ۲»، یک مقام مسئول در دولت آلمان هم اکنون به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: موضع برلین درباره پروژه گازی مشترک با روسیه تغییری نکرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایران, جهان, روسیه

مخالفت با CFT و FATF یعنی برآورده کردن خواسته ترامپ در راستای تحریم ایران

یک نماینده مجلس گفت: زمانی که همه برایشان روشن است که ترامپ خواهان تحریم است و می‌خواهد سیستم بانکی ما را قفل کند مخالفت با CFT و FATF یعنی برآورده کردن خواسته ترامپ در راستای تحریم ایران.   بهرام پارسایی نماینده شیراز و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با ... مخالفت با CFT و FATF یعنی برآورده کردن خواسته ترامپ در راستای تحریم ایران

ادامه

اقتصادی, ایران, تحریم, خبر