مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

برایان هوک: سه کشور خرید نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند

نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، سه کشور از هشت کشوری که از واشنگتن برای خرید نفت ایران معافیت گرفته بودند خرید نفت خود از این کشور را در حال حاضر به صفر رسانده‌اند.

 

نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه ‌آمریکا سه‌شنبه ۱۳فروردین (دوم مارس) در واشنگتن از به صفر رسیدن خرید نفت ایران از سوی سه کشور خبر داد.

 

برایان هوک بدون ذکر نام این کشورها به خبرنگاران گفت: «در ماه نوامبر [سال گذشته] ما به هشت کشور معافیت نفتی دادیم تا قیمت نفت افزایش پیدا نکند. من می‌توانم امروز تأیید کنم که سه کشور [از این تعداد] در حال حاضر واردات نفت خود را به صفر رسانده‌اند.»

 

او در توییتر نیز با اعلام این خبر توضیح داد، با احتساب این کشورها تعداد خریدارانی که واردات نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند به ۲۳ کشور رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، برایان هوک در واشنگتن تأکید کرد، شرایط بازار جهانی نفت بهبود پیدا کرده و همین امر رساندن صادرات نفتی ایران به صفر را “تسریع” خواهد کرد.

 

آمریکا با این اتهام که ایران به تروریسم و منازعات در سوریه و یمن کمک می‌کند در ماه مه سال گذشته از توافق اتمی با ایران (برجام) خارج شد و تحریم‌هایی را که پیش از این توافق برجا بود بار دیگر علیه این کشور اجرا کرد.

 

آمریکا که به صفر رساندن خرید نفت ایران را هدف قرار داده بود به طور موقت به چین، هند، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی در این زمینه معافیت داد تا بازار جهانی نفت مختل نشود.

 

همزمان با نزدیک شدن به دوم ماه مه و به سر رسیدن معافیت نفتی، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ سرگرم مشورت با خریداران نفت ایران است.

 

برایان هوک گفته است، آمریکا قصد ندارد در مورد تحریم‌ علیه رژیم ایران برای هیچ کشوری “معافیت یا استثنا” قائل شود.

 

او می‌گوید، تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران سبب شده که یک و نیم میلیون بشکه در روز از صادرات نفتی این کشور از ماه مه سال ۲۰۱۸ تا کنون کاسته شود. و این به گفته او، به معنای “جلوگیری از دسترسی ایران به بیش از ۱۰ میلیارد دلار یا از دست دادن حداقل ۳۰ میلیون دلار درآمد نفتی در روز است.”

 

روز گذشته بعد از اعلام هدف آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و ونزوئلا بهای نفت به بیش‌ترین حد خود از شروع سال ۲۰۱۹ تا کنون و به بشکه‌ای نزدیک به ۷۰ دلار رسید.

 

به نوشته رویترز، تحلیل‌گران احتمال می‌دهند که آمریکا به منظور جلوگیری از بالا رفتن قیمت نفت و جلب خریداران برتری مانند چین و هند معافیت پنج کشور را تمدید کند. این کشورها احتمالا چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه هستند.

 

برخی تحلیل‌گران در ماه ژانویه اعلام کرده بودند، ایتالیا، یونان و تایوان ممکن است از فهرست ‌معافیت‌های نفتی حذف شوند.

 

آمریکا معافیت ۴ کشور را برای خرید نفت ایران تمدید می‌کند

تارنمای اس اند پی گلوبال پلاتز نوشت که آمریکا معافیت های چین، هند، کره جنوبی و ترکیه را از مجازات خریداران نفت ایران به مدت ۶ ماه دیگر تمدید می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, کره جنوبی, هندوستان

فشار آمریکا بر شرکت های نفتی برای کاهش همکاری با ونزوئلا

سه منبع آگاه به رویترز گفتند آمریکا از شرکت های واسطه ای نفتی و پالایشگاه های مختلف در سراسر دنیا خواسته است تا همکاری‌های خود را با ونزوئلا بیش از پیش کاهش دهند، در غیر اینصورت تحریم خواهند شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, خبر, روسیه

دست رد اتحادیه اروپا به درخواست آمریکا؛ هواوی تحریم نمی‌شود

کمیسیون اروپا وابسته به اتحادیه اروپا قصد ندارد به درخواست آمریکا برای تحریم هواوی و عدم استفاده از تجهیزات مخابراتی تولیدی این شرکت در شبکه‌های نسل پنجم واکنش مثبت نشان دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا