الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

برایان هوک: توافق اسرائیل-امارات بخشی از خاورمیانه جدید است

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که از سمتش استعفا کرده بعد از توافق میان اسرائیل و امارات گفت که دنیا شاهد «خاورمیانه‌ای جدید» است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که به زودی از این سمت کنار می‌رود درباره توافق میان اسرائیل، آمریکا و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی اظهارنظر کرده است.

 

به نوشته روزنامه «واشنگتن‌اگزماینر»، برایان هوک در جلسه‌ای در کاخ سفید گفت که این توافق بخشی از «خاورمیانه جدید» است.

 

برایان هوک مدعی شد: «صلح میان اعراب و اسرائیلی‌ها بدترین کابوس ایران است. هیچ‌کس بیشتر از ایران برای تشدید درگیری‌ها میان اعراب و اسرائیل تلاش نکرده است.»

 

وی ادامه داد: «چیزی که امروز شاهد آن هستیم خاورمیانه جدید است. سیر حوادث، امروز بسیار متفاوت است و ما می‌بینیم که آینده تا حد زیادی در خلیج [فارس] و نزد اسرائیلی‌ها و گذشته نزد رژیم ایران است. ایران با توسل به زور بی‌رحمانه به قدرت چسبیده است.»

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد اسرائیل و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

 

برایان هوک در ادامه بار دیگر مدعی شد که سیاست موسوم به «کارزار فشارحداکثری» علیه ایران به «نتایج باورنکردنی» منجر شده است.

 

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

 

او وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

 

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

 

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

 

توافق اسرائیل-امارات در کاخ سفید امضا می‌شود

 

«رابرت او برایان»، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته توافق میان اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی روابط در کاخ سفید امضا خواهد شد

.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز پنجشنبه گفت که امضای این توافق طی هفته‌های آتی صورت خواهد گرفت.

 

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود واشنگتن در تلاش است امضای این توافق میان دو طرف قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام شود.

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد اسرائیل و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

 

در متن بیانیه مشترک آمریکا، اسرائیل و امارات برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در “چشم‌انداز صلح” رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

 

این بیانیه اضافه می‌کند: «هیأت‌های اسرائیل و امارات در هفته‌های آتی برای امضای توافقات دوجانبه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، توریسم، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست، تأسیس سفارتخانه‌های دوجانبه و سایر حیطه‌های دارای منافع دوطرفه دیدار خواهند کرد.»

به‌دنبال حمله هوایی ترکیه به‌شمال عراق و کشته‌شدن چند فرمانده نظامی، سفر خلوصی کار به بغداد لغو شد

حمله پهپادی روز گذشته سه‌شنبه، ترکیه به شمال عراق و کشته شدن دو مقام بلند پایه مرزبانی عراق سبب شد تا پس از حدود دو ماه از آغاز عملیات نظامی آنکارا، بار دیگر اقلیم کردستان و تحولات در مرزهای شمالی عراق در کانون توجه مسئولان این کشور قرار گیرد.

ادامه

ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عراق

نتانیاهو: آمریکا عامل شکست طرح الحاق کرانه باختری است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بعد از ماه‌ها دست و پا زدن برای الحاق غیرقانونی کرانه باختری، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را مقصر شکست و عدم پیشبرد این طرح غاصبانه خود معرفی کرد و گفت این طرح اکنون از اولویت های کاری رئیس جمهوری آمریکا خارج شده و او درگیر انتخابات ریاست جمهوری است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

کارشناس روس میزان نیترات آمونیوم منفجر شده در بیروت را زیر سوال برد

یک کارشناس امور نظامی روس تاکید کرد، با توجه به اطلاعات ارایه شده از سوی مقام های محلی در ارتباط با انفجار در لبنان و وجود دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت، انفجار این میزان مواد باید کل بیروت را و نه بخشی از آن را از نقشه جهان محو می‌کرد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, لبنان