چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بدهی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد پوندی دولت انگلیس

با تشدید بدهی عمومی دولت انگلیس خطر رکود اقتصادی در این کشور افزایش یافته است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از این که بدهی عمومی انگلیس به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد پوند، معادل ۹۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسید، کارشناسان خطر رکود اقتصادی در انگلیس را جدی ارزیابی کردند.

 

بر این اساس، دولت انگلیس حدود دو ماه پیش ناچار شد ۲۴ میلیارد پوند دیگر قرض کند تا بتواند هزینه‌های جاری و نیز مخارج مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ را بپردازد. این میزان بدهی، دومین بدهی بزرگ در ماه مِی از زمان گزارش بدهی‌های ماهانه دولت انگلیس به شمار می‌رود.

 

کن کلارک (Ken Clarke)، وزیر خزانه داری اسبق انگلیس بتازگی هشدار داد اکنون این خطر وجود دارد که مهار رکود، از دست دولت انگلیس خارج شود. وی از دولت انگلیس خواسته است برای بازپرداخت بهره این سطح از بدهی هرچه زودتر بر درامد‌های خود بیفزاید.

 

رسیدن میزان بدهی‌های عمومی دولت انگلیس به معادل ۹۹ درصد از تولید ناخالص داخلی از دهه ۱۹۶۰ میلادی در این کشور سابقه نداشته است. وزیر خزانه داری انگلیس با بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور بر سر چگونگی افزایش هزینه‌های رفاه اجتماعی اختلاف دارد.

 

همچنین دفتر نخست وزیری انگلیس اصرار دارد برای جبران بدهی‌های جاری در دوران مجلس کنونی نباید بر مالیات‌ها افزود. موسسه مطالعات پولی در انگلیس اعلام کرده با روشی که نخست وزیر انگلیس در پیش گرفته است، یافتن پول برای وزیر خزانه داری دشوار خواهد شد.

 

روزنامه دیلی میل پیش‌تر گزارش داده بود: در پایان سال مالی یعنی در پایان مارس (۱۱ فروردین)، بدهی سالانه دولت انگلیس به ۲۹۹.۲ میلیارد پوند رسید که بخشی از بدهی‌ها برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و بخشی نیز به کمک به مشاغل در دوران همه گیری مربوط بوده است.

سود انبوه رانتخوران و خصولتی‌ها، و کارگران و بازنشستگانی‌ که دیگر توان خرید شیر و ماست و تخم مرغ را هم ندارند!

در ارتباط با دلایل تورم سرسام آور، کارشناسان اقتصادی و فعالان کارگری بارها سخن گفته‌اند؛ افزایش سرسام‌آور پول و شبه پول در دست خواص، پایین بودن نرخ تولید واقعی و سقوط GDP، عدم نظارت بر بازار و سودجویی پایان ناپذیر واسطه‌ها و البته گرانی افسارگسیخته نرخ ارز و حذف ارز دولتی، دلایل اصلی هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اسلام سیاسی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

باندهای تبهکار ضد چین آمریکا؛ تهدیدی برای وقوع جنگ سرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه

سران چهار کشور آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا در تاریخ ۲۴ سپتامبر برابر با ۲ مهرماه در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کردند و از تعمیق روابط با یکدیگر و ارتقاء همکاری در راستای مقابله با چالش‌های موجود خبر دادند؛ اگرچه آمریکا مدعی شد که «مکانیسم چهار کشوری» بین این کشور و ژاپن و هند و ... باندهای تبهکار ضد چین آمریکا؛ تهدیدی برای وقوع جنگ سرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, مقاله, هندوستان

عمق فاجعه نابرابری اقتصادی در ایران

«ضریب جینی»، به عنوان یکی از معیار‌های نابرابری در توزیع درآمد، در اقتصاد ایران در حال افزایش است و این یعنی شکاف میان «فقیر» و «غنی» در کشور در حال عمیق‌تر شدن است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اروپای شمالی, افریقا, اقتصادی, امریکا, ایران, برزیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, گزارش, مکزیک

به ِگل نشستن سیاست‌های اقتصادی واشنگتن در حوزه هند و اقیانوسیه

تصمیم پکن برای ارایه درخواست رسمی برای پیوستن به پیمان مشارکت فراگیر و پیشرو دو سوی اقیانوس آرام (سی پی تی پی پی/CPTPP) که مهم‌ترین پیمان بازرگانی منطقه آسیا به شمار می‌رود، واشنگتن را با چالش‌های پرشمار اقتصادی و سیاسی روبه رو کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, مقاله, ویتنام