بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به گسترش گرسنگی در غزه هشدار داد و وضعیت کنونی را شکست بشریت دانست. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست سران این اتحادیه هشدار داد: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بحران انسانی نیست، بلکه شکست بشریت است». به گزارش گاردین، بورل تاکید کرد: ... بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گرسنگی

نشریه چینی: ارتش فرانسه و لهستان برای کمک به اوکراین در برابر روسیه ناتوانند

اعزام نیرو‌های فرانسوی و لهستانی به اوکراین کمکی به نیرو‌های مسلح اوکراین برای شکست روسیه نخواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه گلوبال تایمز می‌گوید: «اعزام نیرو‌های کشور‌هایی مانند فرانسه و لهستان تنها می‌تواند به کی‌یف برای تقویت خط دفاعی خود کمک کند، اما آنها قادر به مقابله با ارتش روسیه و بازپس‌گیری سرزمین‌های از ... نشریه چینی: ارتش فرانسه و لهستان برای کمک به اوکراین در برابر روسیه ناتوانند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان, ناتو

بخشی از مکاتبات محرمانه اتحادیه اروپا درباره ایران، روسیه و آمریکا افشا شد

طبق گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، هکرها برای چندین سال توانستند به سیستم‌های ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا نفوذ کرده و هزاران سند را به دست آورند.

 

یک رسانه آمریکایی از دستیابی هکرهای ناشناس به هزاران سند در رابطه با مکاتبات اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف از قبیل روابط این اتحادیه با آمریکا، روسیه، چین و برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

 

آنطور که «نیویورک تایمز» گزارش داده، هکرها برای سال‌ها به شبکه ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا نفوذ و هزاران سند را دانلود کردند؛ اسنادی که بیانگر نگرانی‌های اتحادیه اروپا درباره دولت غیرقابل پیش‌بینی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مشکلات این اتحادیه در رابطه با پرداختن به روابط با روسیه و چین و خطر احیای برنامه هسته‌ای ایران است.

 

در یکی از این اسناد، دیپلمات‌های اروپایی درباره نشست دو جانبه ۲۵ تیر ماه سال جاری بین سران آمریکا و روسیه در «هیلسینکی» فنلاند اظهارنظر کرده‌اند.

 

از نظر دیپلمات‌های اتحادیه اروپا دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه، «نشستی موفق برای ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه]» بوده است.

 

یکی دیگر از اسناد به اظهارنظرهای دیپلمات‌های اروپایی بعد از دیدار ۱۶ جولای سال جاری بین مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا با رئیس‌جمهور چین اختصاص دارد.

 

در این سند، با انتقاد از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا علیه چین، تاکید شده که آقای ترامپ با «زورگویی و قلدری» درصدد سوق دادن پکن به «یک مسابقه بوکس است که در آن هیچ قانونی وجود ندارد».

 

به گزارش نیویورک تایمز، به گفته شرکت «اِریا وان» (Area 1) که متوجه نفوذ هکرها و این حمله سایبری شده، «تکنیک‌های مورد استفاده توسط هکرها در یک دوره سه ساله، شبیه به تکنیک‌های واحد زبده ارتش چین است. اسناد از یک شبکه ایمن کپی شدند و سپس در یک سایت اینترنتی که هکرها در جریان حمله‌شان آن را ایجاد کرده بودند، پُست شدند».

 

این رسانه آمریکایی خبر داده که این شرکت، بیش از ۱۱۰۰ سند هک شده مکاتبات دیپلماتیک اتحادیه اروپا را در اختیار نیویورک تایمز قرار داد.

 

از نظر این رسانه آمریکایی، این اسناد اطلاعاتی درباره تقلای اتحادیه اروپا برای فهم «آشوب سیاسی موجود در سه قاره» ارائه می‌دهد.

 

اسناد مذکور، شامل یادداشت‌هایی در رابطه با مکالمات اتحادیه اروپا با رهبران عربستان سعودی، اسرائیل و دیگر کشورها است.

 

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، هکرها به شبکه‌های سازمان ملل و وزرای خارجه و دارایی در سراسر جهان و «فدراسیون کارگران آمریکا- کنگره سازمان‌های صنعتی» هم نفوذ کردند. این فدراسیون، بزرگترین فدراسیون اتحادیه‌های کارگری در آمریکا است.

 

گفته می‌شود که هک این فدراسیون بزرگ کارگری در آمریکا در رابطه با مذاکرات در خصوص توافق «مشارکت فراآتلانتیک» (Trans-Pacific Partnership) بود.

.

برخی از اسناد سازمان ملل که هکرها به آن نفوذ کردند، مربوط به مکاتبات چندین ماهه سال ۲۰۱۶ در رابطه با کره شمالی و نشست‌های خصوصی دبیرکل سازمان ملل و معاونانش با رهبران آسیایی بود.

 

بنا بر این گزارش، بیش از ۱۰۰ سازمان و نهاد طی چندین سال هدف هکرها قرار داشتند اما بسیاری از آنها همین روزهای اخیر توسط شرکت «اِریا وان» متوجه نفوذ هکرها شدند، شرکتی که موسس آن سه مقام سابق آژانس امنیت ملی آمریکا بودند.

 

برخی از اسناد، حاوی گزارش‌های دیپلمات‌های اروپایی درباره «اقدامات روسیه برای تضعیف اوکراین» است.

 

یکی از این اسناد که مربوط به هشتم فوریه سال جاری است، درباره شبه جزیره کریمه است و در آن هشدار داده شده که این منطقه «به منطقه‌ای پرتنش تبدیل شده و امکان استقرار کلاهک‌های اتمی در آن وجود دارد».

 

نیویورک تایمز اما گزارش داده که «البته مقام‌های آمریکایی می‌گویند که تاکنون شاهد شواهدی مبنی بر استقرار کلاهک‌های اتمی در کریمه ملاحظه نکرده‌اند».

 

سند هک شده در رابطه با روایت دیپلمات‌های اروپایی درباره دیدار خصوصی ماه جولای رهبران اتحادیه اروپا با رئیس‌جمهور چین حاوی یک نکته مهم است.

 

«شی جینپینگ» در دیدار با رهبران اتحادیه اروپا تاکید کرد که چین «در برابر زورگویی (آمریکا) تسلیم نخواهد شد حتی اگر یک جنگ تجاری سبب آسیب به همه (کشورها) شود. چین دیگر آن کشوری نیست که عقب‌نشینی کند».

 

برخی از اسناد هک شده اتحادیه اروپا، حاکی از نگرانی‌های اروپایی‌ها درباره مواضع «منفی» دولت «دونالد ترامپ» در قبال اتحادیه اروپا است.

 

در یک سند که مربوط به مکاتبه مقام ارشد اروپایی به تاریخ هفتم مارس است، او درباره مواضع ترامپ در ابتدای آغاز به کار دولتش به شدت ابراز نگرانی کرده است.

 

«کارولاین ویسینی» قائم مقام دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در آمریکا در این مکاتبه، به همکاران خود توصیه کرده که همه دیپلمات‌های ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، آمریکا را «مهم‌ترین شریک» اتحادیه اروپا توصیف کنند، اما در برابر مواضع آقای ترامپ در «حوزه‌هایی که با آمریکا احتلاف نظر داریم (از قبیل تغییرات اقلیمی، تجارت و توافق هسته‌ای ایران) در برابر او بایستند».

 

اتحادیه اروپا به انتشار گزارش نیویورک تایمز درباره نفوذ هکرها به اسناد مکاتبات این سازمان واکنش نشان داد.

 

در بیانیه دبیرخانه اتحادیه اروپا آمده که این نهاد «از ادعای درز احتمالی اطلاعات حساس (اتحادیه اروپا) اطلاع دارد و فعالانه در حال تحقیق درباره این موضوع است، اما درباره اتهام‌ها یا مسائل مرتبط با امنیت عملیاتی اتحادیه اروپا اظهارنظری نمی‌کند».

 

مقام‌های اروپایی به نیویورک تایمز گفتند، ارتباطات محرمانه‌تر در اتحادیه اروپا که شامل سطح موسوم به «محرمانه ۳» (tres secret) است، در سیستمی مجزا نگهداری می‌شدند و این سیستم، تجهیز و جایگزین شده است.

فارس

اروپا و ژاپن با امضای بزرگترین توافق تجارت آزاد به سیاست‌های آمریکا پشت کردند

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، در شرایطی که دولت آمریکا روز به روز اجرای سیاست‌های حمایت‌گرایانه اقتصادی را که از جمله آن می‌توان به اعمال تعرفه واردات بر کالای خارجی اشاره کرد، تشدید می‌کند، اتحادیه اروپا و ژاپن یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تجارت آزاد در جهان را امضا کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, ژاپن

علیرغم درخواست پارلمان اروپا؛ موضع آلمان درباره پروژه گازی مشترک با روسیه تغییری نکرده است

به دنبال درخواست پارلمان اروپا برای لغو طرح انتقال گاز «جریان شمال ۲»، یک مقام مسئول در دولت آلمان هم اکنون به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: موضع برلین درباره پروژه گازی مشترک با روسیه تغییری نکرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایران, جهان, روسیه

وزیرخارجه آلمان: جنگ تجاری آمریکا و چین به ضرر اروپا است

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت: اروپا بیشترین آسیب را به دلیل اختلافات تجاری بین آمریکا و چین و وخامت روابط راهبردی آمریکا با پکن متحمل شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه