بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

بحران ۷ ساله ناشی از تجاوز تروریستی، آثاری سلبی بر طبقه کارگر سوریه تحمیل کرده است

عدنان عزوز نماینده طبقه کارگری سوریه در نشست فدراسیون جهانی اتحادیه کارگری در سخنانی با تشکر از جورج ماوریکوس دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری برای حضور در این نشست گفت : ما در سوریه طی هفت سال گذشته با تروریسم تکفیری مواجه شدیم که بحران را بر اقتصاد سوریه تحمیل کردند؛ بحرانی که آثار سلبی را بر طبقه کارگر و مردم سوریه تحمیل کرد.

 

آمریکا و همه کشورهایی که در کنار آن قرار گرفتند، همچنین اسرائیل و برخی کشورهای عربی و منطقه خلیج‌فارس تلاش می‌کنند آنچه در سوریه می گذرد را جنگی داخلی منعکس کنند اما بدانید که این اشتباهی تاریخی است، آنچه در سوریه می‌گذرد جنگی ملی است میان ملت و رهبری سوریه با گروه‌های مسلح تروریستی که همراه با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و لجستیکی کشورهای غربی از این گروه‌ها بوده است.

 

عزوز افزود: تاکید می‌کنم که سوریه به لطف مردم و ارتش این کشور همراه با شجاعت رهبریش که رمز پیروزی مردم سوریه است، در آستانه پیروزی قرار دارد. این پیروزی فقط برای سوریه نیست بلکه برای همه شرکای این کشور در جنگ هفت ساله است، ما به نیابت از جهان با تروریسم مبارزه کردیم. پیروزی که سوریه به زودی آن را محقق می‌کند بیانگر و عریان‌کننده همه کشورهایی است که اعلام می‌کنند به دنبال مبارزه با تروریسم هستند اما در پنهان و آشکار از تروریسم حمایت می‌کنند ما به حقیقت به پیروزی اطمینان داریم و به زودی این پیروزی محقق می‌شود.

 

وی همچنین گفت که در پایان از همه کسانی که در کنار مردم سوریه ماندند، تشکر می‌کنم.

تظاهرات آرژانتینی‌ها علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت این کشور

ده ها هزار نفر از مردم آرژانتین روز چهارشنبه، در پایتخت این کشور به تظاهراتی پیوستند که توسط چندین اتحادیه کارگری و کامیون داران  سازماندهی شده بود و به اولین اعتراض عمومی چشمگیر در سال جاری میلادی علیه تدابیر ریاضتی رئیس جمهوری آرژانتین تبدیل شد.

ادامه

ارژانتین, اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, کارگری

تظاهرات معلمان آمریکایی در اعتراض به نابرابری‌های اجتماعی

به نقل از پایگاه خبری «ورلد سوشالیست وب سایت»، هزاران نفر معلمان و سایر کارمندان بخش دولتی و حامیان آنها روز شنبه هفته جاری در شهر «چارلزتن» مرکز ایالت «ویرجینیای غربی» راهپیمایی کردند و خواستار افزایش حقوق شدند و اعتراض خود را به هزینه های رو به افزایش مراقبت های بهداشتی به تصویر کشیدند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان

مخالفت با خصوصی‌سازی، تغییر قانون کار و افزایش سن بازنشستگی، سندیکاهای کارگری را در آتن به‌خیابان‌ها آورد

هزاران نفر از کارگران بیمارستا‌ن‌ها، مترو و حمل و نقل یونان در اعتراض به محدود کردن حق اعتصاب سندیکاهای کارگری از ابتدای این هفته، به خیابان‌ها آمده‌اند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, یونان

اعتصاب وسایل نقلیه عمومی یونان در اعتراض به‌اصلاحات نئولیبرالیستی

اتحادیه حمل و نقل درون شهری یونان به نشانه مخالفت با قوانین جدید کار، کاهش حقوق و مزایای بازنشستگان و بخصوص اصلاح قانون دریافت مجوز برگزاری اعتصاب و تظاهرات توسط دولت یونان، از صبح امروز جمعه دست به اعتصاب زدند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, یونان