نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

با وجود مخالفت سرسختانه آمریکا؛ آلمان بر اجرای پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «مارتینا فیتز»، سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، با تاکید بر اجرای طرح انتقال گاز روسیه به اتحادیه اروپا گفته است این طرح نه تنها دارای ابعاد اقتصادی، که همراه با جوانب سیاسی است.

 

این مقام آلمانی با تاکید بر این که آلمان بدلیل افزایش تقاضا در پی افزایش واردات گاز از کشورهای مختلف است، افزود که طرح انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم ۲ طرحی استراتژیک برای برلین به شمار می‌رود و هرگونه تصمیم‌گیری در این ارتباط در حوزه صلاحیت دولت آلمان و سایر کشورهای خریدار گاز از روسیه خواهد بود.

 

گفته شده در جریان اجرای طرح نورد استریم ۲ قرار است گاز روسیه علاوه بر آلمان، به کشورهای اروپایی دیگر از جمله فرانسه، اتریس و انگلیس نیز صادر شود.

 

اجرای طرح نورد استریم ۲ با مخالفت سرسختانه آمریکا روبرو شده و واشنگتن گفته است میزان صادرات گاز مایع خود را به کشورهای اروپایی افزایش خواهد داد.

 

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس سران ناتو که تیرماه امسال برگزار شد، آلمان را بدلیل حمایت از توافق خط لوله گاز روسیه، به شدت مورد انتقاد قرار داده و دولت برلین را اسیر روسیه توصیف کرده بود.
مهر

الوطن: هند با افزایش خرید نفت ایران، و کاهش خرید نفت آمریکا، این کشور را به‌چالش می‌کشد

تارنمای مصری «الوطن» امروز یکشنبه نوشت، هند از جمله کشورهایی است که آمریکا آن را متحد راهبردی خود محسوب می کرد اما این کشور این روزها به دلیل سیاست های نادرست واشنگتن، با کاهش خرید نفت از آمریکا و افزایش خرید نفت از ایران، واشنگتن را به چالش می کشد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, مقاله, هندوستان

یک فعال کارگری: تعقیب سیاست‌های کنونی به‌گسترش لشکر گرسنگان منجر شده است

عبدالله‌ وطن‌خواه در انتقاد از نحوه پرداخت ناعادلانه دستمزد در نظام سرمایه‌داری، تاکید کرد: این در ذات سرمایه‌داری است که از این همه ارزشی که برای صاحب سرمایه تولید می‌شود من فقط بخش کوچکی را به دست می‌آورم.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, کارگری, گفتگو

هشدار فرشاد مومنی برای شرایط بحرانی در کشور: فربه‌کردن مفت‌خوران، صبر مردم را به‌صفر رسانده است

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به صفر رسیدن تحمل مردم هشدار داد و افزود: ایجاد اضطراب در مردم و فربه کردن مفت‌خورها، خواب مردم را به صفر رسانده است که هشداری است نسبت به تجربه کردن شرایط بحرانی در کشور.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, فقر

کلانتری: مخالفان لوایح FATF منافع‌شان به‌خطر می‌افتد؛ نمی‌خواهند کسی از حساب و کتاب‌شان سر دربیاورد

انتخاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در نشست هم اندیشی با مدیران کل استان ها افزود: اتحادیه اروپا گفته مردم ما باید بدانند که به ‌جز آمریکا کشورهای دیگر تمایل فراوانی به حفظ برجام دارند.

ادامه

اقتصادی, ایران, جهان, خبر, فساد