خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

با وجود استعفای نخست‌وزیر اعتراض‌ها در عراق ادامه دارد

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق رسما استعفانامه خود را تقدیم رئیس پارلمان این کشور کرد. اما اعتراضات در عراق با وجود استعفای نخست وزیر این کشور ادامه دارد. استان‌های سنی‌نشین عراق نیز به معترضین پیوسته‌اند.

 

به گزارش دویچه وله؛ تلویزیون عراق اعلام کرد، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق روز شنبه، ۹ آبان (۳۰ نوامبر) رسما استعفای خود را به پارلمان این کشور تقدیم کرد. تصمیم به استعفا عبدالمهدی بعد از درخواست آیت‌الله علی سیستانی، بانفوذترین مرجع تقلید شیعیان عراق، برای تغییر در رهبری این کشور اتخاذ شده است. اما اعتراض‌ها با وجود کناره‌گیری عبدالمهدی روز شنبه ۹ آذر نیز ادامه یافت.

 

تنها در روز جمعه ۲۹ آذر بیش از ۴۰ نفر در این کشور کشته شدند. تعدادی از معترضین عراقی در حمله به کنسولگری ایران در نجف جان خود را از دست دادند. مردم عراق در اعتراض‌های خیابانی خود علیه ایران هم شعار داده‌اند.

 

مقامات ایرانی گفتند که تظاهرات مردم عراق با حمایت عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا انجام می‌گیرد. حکومت ایران چنین اتهام‌هایی را علیه معترضان ایرانی هم مطرح کرده‌‌ و مدعی است که این اعتراض‌ها از خارج هدایت می‌شوند.

 

حسین شریعتمداری نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در موسسه کیهان و مدیر مسئول این روزنامه از حشدالشعبی، گروه شبه نظامی عراقی طرفدار ایران خواسته که “آشوبگران و ارازل عراق را قلع و قمع کنید!”

 

روز شنبه ۹ آذر در استان‌های نجف، ناصریه و ذی‌قار عراق عزای عمومی اعلام شد. تظاهرات در عراق نه تنها فروکش نکرده بلکه گسترده‌تر نیز شده است. به گزارش شبکه العربیه استان‌های سنی‌نشین دیالی، صلاح‌الدین، الانبار، کرکوک و نینوا هم برای نخستین بار به معترضین پیوسته‌اند.

 

عراقی‌ها خواستند که عاملین کشتار معترضین دستگیر و مجازات شوند. شورای عالی قضایی عراق هم روز شنبه ۹ آذر اعلام کرده است که حمله‌کنندگان به معترضان عراقی مجازات خواهند شد.

 

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که معترضین در بغداد و اکثر شهرهای جنوبی عراق که شیعه نشین هستند در خیابان‌ها ماند‌ه‌اند. آنها هشدار دادند که تا تغییر حکومت عراق در خیابان‌ها می‌مانند.

 

اعتراض عراقی‌ها از اول ماه اکتبر تابحال ادامه دارد. معترضان خواستار اصلاحات سیاسی و همچنین مقابله با فساد مالی در این کشور شده‌اند. اعتراضاتی که در بغداد آغاز شد و خیلی سریع به بسیاری دیگر از شهرهای این کشور نیز گسترش یافت.

 

در جریان ناآرامی‌های اخیر در عراق بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه‌ها، ۴۸۰ نفر کشته و ۱۵ هزار نفر زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی عراقی بسیار خشن با تظاهرکنندگان عراقی برخورد کرده است.

استاد علوم سیاسی؛ مردم دیگر خواستار تغییر در چارچوب جمهوری اسلامی نیستند

«محمد محبی»، فعال رسانه‌ای و استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد غرب به ایران‌وایر می‌گوید مهم‌ترین ویژگی اعتراضاتی که در طول چند روز گذشته از نزدیک در تهران آن را مشاهده کرده، خشم متراکم و غیرقابل‌کنترل مردم در سطح خیابان‌ها بوده است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, حقوق بشر, گزارش

«شمار ثبت‌شده جان‌باختگان اعتراض‌ها تاکنون ۳۶۶ نفر است»

کانال تلگرام وبسایت کلمه با استناد به اظهارات “یک منبع آگاه” شمار ثبت‌شده قربانیان اعتراض‌های اخیر ایران را ۳۶۶ نفر اعلام کرد. سازمان‌های حقوق بشری خواهان انتشار آمار واقعی کشته‌شدگان و مجروحان و بازداشت‌شدگان هستند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

ادامه اعتراضات برعلیه سیاست‌های نولیبرالی، به دنبال شکست مذاکرات اتحادیه‌های کارگری با دولت کلمبیا

پس از آنکه مذاکرات دولت کلمبیا و معترضان بدون دستیابی به نتیجه ملموسی پایان یافت، سران جنبش‌ اعتراضی وعده دادند به تظاهرات ضد دولتی و اعتصاب سراسری خود ادامه دهند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, خبر, کلمبیا