چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

با هشدار بازرس ویژه تحقیق؛ احتمال احضار ترامپ به دادگاه قوت گرفت

به گزارش اسپوتنیک، «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت ادعائی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی هشدار داد در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از گفتگو با بازجویان فدرال درباره سئوالات مطرح خودداری کند، مجبور به صدور احضاریه دادگاه برای وی خواهد بود.

 

به گزارش روزنامه آمریکائی واشنگتن پُست، بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت ادعائی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این موضوع را در نشست ماه مارس با وکلای ترامپ به آن ها گوشزد کرده است.

 

بر این اساس، تیم «رابرت مولر» فهرستی از سئوالات را برای طرح موضوع با ترامپ توسط بازجویان فدرال تهیه کرده اند که شامل موارد زیر است: اخراج های افراد در سطوح عالی، مبارزات انتخاباتی و امور کاری و تجاری ترامپ.

 

در همین رابطه، به دنبال حمله لفظی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت ادعائی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۲۲ فروردین ماه سال جاری، لایحه ای دو حزبی در حمایت از «مولر» در سنای آمریکا مطرح شد.

 

این اقدام جدیدترین تلاش سناتورهای آمریکائی برای دفاع از بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت ادعائی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به شمار می آید.

 

این در حالیست که ۲۷ اسفند ماه سال جاری نیز «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌اِن اعلام کرد که اگر ترامپ، «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات دخالت ادعائی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی این کشور را اخراج کند، مقدمه پایان ریاست جمهوری وی خواهد بود.

 

سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی ادامه داد: به نظر من هیچ دلیلی برای اخراج «رابرت مولر» وجود ندارد. به عنوان یک جمهوریخواه، به همه مردم آمریکا قول می دهم که مولر بدون هرگونه دخالتی به کار خود ادامه خواهد داد.

 

بر این اساس، «سوزان کالینز» (Susan Collins) و «لیندسی گراهام» (Lindsey Graham) دو سناتوری بودند که اعلام کردند از گزارش های منتشره درباره درخواست ترامپ از وکیل کاخ سفید برای همکاری با مقامات وزارت دادگستری این کشور پیرامون اخراج بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات دو سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا ابراز نگران و ناراحت هستند.

 

این دو سناتور در مصاحبه هائی جداگانه اعلام کرده بودند که امیدوارند بتوانند مصوبه حمایت از «رابرت مولر» را به تصویب برسانند.

مهر

پزشک سابق ترامپ: ترامپ گواهینامه پزشکی خودش را به‌من دیکته کرد

هارولد بورنستین پزشک سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که گواهی پزشکی تائیدیه سلامت وی توسط خود او نوشته شده بود   شامگاه گذشته دکتر بورنستین در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد: او [ترامپ] تمامی متن نامه را دیکته کرد. من آن نامه را ننوشتم بلکه همینطور که با هم حرف می‌زدیم ... پزشک سابق ترامپ: ترامپ گواهینامه پزشکی خودش را به‌من دیکته کرد

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

دادگاه آمریکایی ایران را به پرداخت بیش از ۶ میلیارد دلار غرامت محکوم کرد

تارنمای خبری الجزیره روز سه شنبه گزارش داد؛ دادگاهی در آمریکا، ایران را به اتهام حمایت از عاملان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به پرداخت بیش از ۶ میلیارد دلار غرامت به قربانیان این حادثه محکوم کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, قضایی