کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

با رسیدن طالبان به‌مرزهای کشور، ارتش تاجیکستان به حالت آماده‌باش درآمد

دفتر رئیس جمهوری تاجیکستان امروز (پنجشنبه) گزارش داد، نیروهای مسلح این کشور برای اولین بار در تاریخ این جمهوری مستقل برای بررسی آمادگی جنگی به حالت آماده باش فوق العاده درآمدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است: به منظور بررسی آمادگی رزمی واحدهای نظامی، ۱۰۰ هزار افسر و سرباز نیروهای مسلح و ۱۳۰ هزار افسر و سربازان ذخیره برای اولین بار در تاریخ کشور مستقل تاجیکستان به حالت آماده باش درآمدند.

 

این بررسی به دستور امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان انجام شد که شخصا بعد از این عملیات سه ساعته به پایگاه گارد ملی رفت. در مجموع، آمادگی جنگی ۱۰۲۳ قطعه زرهی، ۳۱۶۷ خودرو، ۴۴۷ توپخانه، ۲۳۴ سامانه دفاع هوایی و ۴۵ هواپیمای نظامی و ترابری و بالگرد انجام شد.

 

امامعلی رحمان در سخنرانی مقابل نیروهای کشورش تأکید کرد که اوضاع افغانستان “بسیار متشنج و غیرقابل پیش بینی است” و در این راستا “نیروهای مسلح، یعنی همه واحدهای نظامی و همچنین نهادهای اجرای قانون کشور برای اطمینان از آمادگی رزمی آنها در بالاترین سطح برای جلوگیری و مقابله با تهدیدهای واقعی و بالقوه و انجام اقدامات فوری و اضافی مربوطه سنجیده میشوند.”

 

رئیس جمهوری تاجیکستان تاکید کرد، وظیفه اصلی “اطمینان از حفاظت قابل اعتماد از مرزهای دولتی و بسیج همه نیروها در این زمینه است.” در بیانیه دفتر ریاست جمهوری تاجیکستان آمده است، به دنبال سخنرانی امامعلی رحمان یک رژه نظامی با مشارکت ۱۰ هزار نیروی پرسنل و ذخیره انجام شد.

 

درگیری میان نیروهای دولتی افغانستان و شبه نظامیان طالبان به دنبال تصمیم ۱۴ آوریل جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای خاتمه دادن به عملیات در افغانستان شدت یافته است.

 

این در حالی است که طالبان مدعی کنترل ۹۰ درصد از مرزهای افغانستان با کشورهای همسایه شد

 

ذبیح الله مجاهد ، سخنگوی طالبان به اسپوتنیک گفت: طالبان حدود ۹۰٪ مرز افغانستان با کشورهای همسایه را کنترل می‌کند.

 

وی گفت: مرزهای افغانستان با تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، ایران – حدود ۹۰٪ مرزها تحت کنترل ما است …

 

مجاهد افزود: مرز با ترکمنستان و مرز با ایران کاملا تحت کنترل ما است. مرزهای پاکستان (به استثنای چند بخش کوچک) نیز تحت کنترل ما هستند .

چین نمی‌خواهد آمریکا در افغانستان هرج و مرج به جای بگذارد

سفیر چین در روسیه روز چهارشنبه، گفت، ایالات متحده باید از عادی‌سازی تدریجی وضعیت در افغانستان اطمینان حاصل کند و چین مخالف آن است که واشنگتن از خروج نیروهایش برای بی‌ثبات کردن این منطقه سوءاستفاده کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحریم, تروریسم, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

«نه» برلین به ارّابه ضد چین واشنگتن/ مرکل، میراث سیاسی خود را فدای آمریکا نمی‌کند

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به دعوت «جو بایدن»، قرار است امروز پنج شنبه برابر با ۱۵ جولای/۲۴ تیرماه با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفتگو داشته باشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, فرانسه, مقاله

دخالت آمریکا در ترور رئیس جمهور هائیتی؛ مسکو خطاب به اروپا؛ تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کو؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به دست داشتن عوامل مرتبط با یک شرکت امنیتی آمریکایی در ترور رئیس جمهور هائیتی با طعنه به کشورهای غربی گفت، تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کجا هستند؟

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, هائیتی