روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

با رای دادگاه تلگرام در روسیه فیلتر می‌شود

دادگاهی در روسیه دستور فیلترینگ تلگرام را صادر کرد. در واکنش به این حکم بنیان‌گذار تلگرام گفت که تسلیم فشار دولت‌ها نمی‌شود و حریم خصوصی و حقوق بشر را قربانی نمی‌کند.

 

دادگاهی در روسیه روز جمعه ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) حکم فیلترینگ شبکه پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد. این حکم یک هفته پس از آن صادر شد که سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه از شبکه تلگرام شکایت کرد.

 

دولت روسیه خواهان دسترسی به سیستم رمزگذاری پیام‌های کاربران تلگرام است که مورد پذیرش این شبکه پیام‌رسان قرار نگرفت. مسئولان این شبکه می‌گویند درخواست مقامات روسیه نقض حریم خصوصی کاربران است.

 

در واکنش به این حکم پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام در کانال شخصی خود نوشت: «دولت‌های محلی بر اساس منافع اقتصادی شرکت‌های تکنولوژی را تحت فشار قرار می‌دهند. در هر لحظه، یک حکومت می‌تواند با تهدید، منافع شرکت‌ها را به خطر بیندازد و خواسته‌های نا معقول خود را عملی کند. همانند اتفاقی که برای اپل افتاد و مجبور شد سرورهای آی‌کلود خود را به چین منتقل کند.»

 

او اضافه کرد: «در تلگرام ما به درآمدزایی و تبلیغات اهمیت چندانی نمی‌دهیم. حریم خصوصی برای فروش نیست و حقوق بشر نباید از ترس و یا به دلیلی منفعت طلبی به خطر بیفتد.»

 

تلگرام در مسیر فیلتر در ایران

 

شبکه تلگرام به بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر خود اجازه مید‌هد تا پیام‌های خود را به صورت رمزگذاری شده ارسال کنند و امکان دسترسی به این پیام‌های توسط طرف سوم، از جمله حکومت‌ها، آسان نیست.»

 

سرویس امنیت روسیه اما خواهان دسترسی به برخی از پیام‌های کاربران شده که متهم به استفاده از این شبکه برای انجام اقدامات تروریستی هستند. خواسته‌ای که توسط تلگرام رد شد.

 

در همین حال وکلای تلگرام گفته‌اند که به حکم دادگاه اعتراض خواهند کرد. بر اساس امار منتشر شده در سال ۲۰۱۳ این شبکه در روسیه بیش از ۶۰ میلیون کاربر داشت. البته واتس‌اپ محبوب‌ترین شبکه پیام‌رسان در روسیه محسوب می‌شود.

 

بخش قابل توجهی از کاربران تلگرام در ایران هستند و محبوب‌ترین شبکه پیام رسان در این کشور است. به گفته مقامات ایرانی بیش از ۴۰ میلیون نفر از این شبکه استفاده می‌کنند. در هفته‌های اخیر برخی مقامات حکومتی در ایران گفته‌اند که این شبکه به زودی مسدود خواهد شد.

صدای آلمان

 

روسیه چگونه اردوغان را در کودتای نافرجام ۱۵ جولای نجات داد؟

«ولکان اوزدمیر» نویسنده معروف ترکیه‌ای در کتاب جدید خود از ادعاهای قابل تأمل و بحث‌برانگیزی در مورد نقش روسیه در نجات اردوغان از مهلکه کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ رونمایی کرد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا

ژنرال روس عواقب مناقشه نظامی بین روسیه و آمریکا را فاجعه‌آمیز نامید

به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، سرهنگ ذخیره “یوگنی بوژینسکی” رئیس سابق اداره توافقات بین المللی وزارت دفاع روسیه در مصاحبه با مجله آمریکایی «نشنال اینترست» دیدگاه خود در مورد مناقشه نظامی احتمالی بین روسیه و آمریکا را تشریح نمود.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه

چین: پیوند محکم نیروهای مسلح مسکو و پکن را به آمریکا ثابت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری تاس، به گفته ژنرال «وی فنگ»، وزیر امنیت ملی چین، هیئت نمایندگی این کشور به هفتمین نشست بین‌المللی امنیت در مسکو رفت تا روابط نزدیک کشورش با روسیه را به ایالات متحده نشان دهد و موضع خود را درباره موضوع‌های جهانی اعلام کند. وی این خبر را هنگام ملاقات با «سرگئی شویگو» ... چین: پیوند محکم نیروهای مسلح مسکو و پکن را به آمریکا ثابت می‌کنیم

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه

۲۴۰ معدنچی اوکراینی در عمق ۱۰۰۰ متری محبوس شدند

به گزارش خبرگزاری تاس، شرکت برق اوکراین، برق معادن منطقه «پرفورمایسکوگول» را که در منطقه لوهانسک و در کنترل کی‌یف قرار دارد قطع کرده است. در اثر این اقدام آسانسورهای معدن از کار افتاده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری