گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تلاش و اتحاد هر چه بیشتر در راه کسب خواسته‌هایمان برای آزادی و برابری

رضا شهابی در پیامی از تمامی فعالین کارگری و دانشجویی و صنفی که با حمایت هایشان برای آزادیش تلاش کردند، قدردانی و تشکر کرد

 

رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کمیته دفاع از رضا شهابی،کمپین دفاع از رضا شهابی، کارگران، دوستان، تشکلات کارگری، دانشجویان، بازنشستگان، زنان و مردان آزاده و نهادها و رسانه های حمایت کننده در ایران و جهان!

 

از طرف خودم و همسرم ربابه رضایی و فرزندانم بابت تمام حمایت ها، محبت ها و پیگیری هایی بی نظیر و مداومی که در طی این سال ها در دفاع از من کرده اید از همه شما عزیزان قدردانی می کنم و همچنین فرارسیدن بهار طبیعت و غلبه ی روز بر شب و فرارسیدن دوباره زایندگی و حیات طبیعت را به همه شما شادباش می گویم.

 

اگر از کمر خمیده شده ام و به سختی نشست و برخواست می کنم، اگر از ناحیه گردن دچار آسیب شده ام و به توصیه پزشکان باید به زودی تحت عمل جراحی قرار بگیرم، اما محبت و پشتگرمی شما عزیزان همیشه مرا دلگرم کرده و می کند؛ اگر دچار مشکل افزایش فشار خون شده و هر چند روز یکبار به ناگهان به صورت اضطراری به ضرب قرص از عواقب جان گیر این مشکل جانکاه نجات پیدا می کنم و دیگر نمی توانم تنها باشم و باید همواره فردی در کنارم باشد که مبادا ناگهان در تنهایی جانم به خطر بیافتد اما یاد شما عزیزان مرا امیدوار به زندگی و حرکت می کند؛ اگر کلیه و مثانه و قلبم دچار آسیب جدی شده و لب و صورتم در اثر فلج بلز به کجی دچار شده به نحوی که تمام لحظات زندگیم را با سختی و دشواری بسیار زیاد آغشته کرده است اما مهر و حمایت شما عزیزان مرا به زندگی سوق می دهد؛ اگر چه از کار اخراج شده ام اما دنیای بزرگی که آکنده از پشتگرمی به شما دوستان گرانقدرم است مرا به فرداهای روشن تر و بهتر امیدوار می کند. اگرچه در این سال های زجرآور حبس و اعتصاب و بیماری همواره با سخت ترین شرایط دست و پنجه نرم کرده و حتی ماه های زیادی اضافه بر مدت حبسم در زندان محبوس نگه داشته شده ام اما همیشه حجم عظیم حمایت های شما برای من نیرویی پیش برنده بوده است. آنچه از تلاش و مقاومت و ادامه حبس و فشار با حفظ تمام و کمال پرنسیپ ها و شرافت کارگری و طبقاتی توسط من ادامه یافته است بدون دلگرمی و حمایت شما ممکن نمی بود.

 

همکاران و اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کمیته دفاع از رضا شهابی کمپین دفاع از رضا شهابی، دوستان، معلمان دانشجویان، زنان و مردان، بازنشستگان و تشکل های کارگری در ایران و جهان و همه نهاد ها و رسانه هایی که از بنده به عنوان نماینده کارگری، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه دفاع کرده اید:

 

بدینوسیله مراتب تشکر و قدردانی خودم را از تمامی شما عزیزان اعلام می کنم، دست شما عزیزان را به گرمی می فشارم و امیدوارم که در سال جدید خورشیدی با تلاش و اتحاد هر چه بیشتر در راه کسب خواسته هامان برای آزادی و برابری، بیش از پیش موفق و مستحکم تر باشیم.

 

با نهایت احترام و تشکر از همه شما در هر کجای جهان که هستید و با آرزوی آزادی هر چه سریعتر زندانیان کارگر، معلم، دانشجو و دیگر زندانیان صنفی و سیاسی.

 

رضا شهابی
کارگر اخراجی
عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
یکم فروردین ۱۳۹۷

سایت سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

توافق اعضای کارگری و وزیر کار: افزایش ۱۹.۸ درصدی حداقل دستمزد ۹۷ کارگران در انتظار تصویب

اعضای کارگری و وزیر کار شورای عالی کار با افزایش ۱۹.۸ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۷ و همچنین ۱۲ درصدی سایر سطوح به علاوه ۲۴۱۸۸ ریالی روزانه مزد به طور کلی توافق کرده‌اند اما این توافق هنوز مصوب نشده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

احضار چهار فعال سندیکایی نیشکر هفت‌تپه به اتهام شرکت در اعتصاب به دادگاه

رحیم بساک و قربان علیپور اعضای هیات مدیره و کرامت پام و اسماعیل بخشی فعالان سندیکای نیشکر هفت‌تپه که به دادگاه احضار شده بودند، یکشنبه ۲۷ اسفند در شعبه سوم دادیاری دادگستری شوش حاضر و با گرو گذاشتن فیش حقوقی خود تا جلسه بعدی دادگاه آزاد شدند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری