چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

بایدن: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد

جو بایدن، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، پس از سفر به هیوستون تگزاس برای دلجویی و دیدار با خانواده یک جوان سیاه‌پوست کشته شده به دست یک افسر پلیس گفت: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ( ۸ ژوئن) به هیوستون تگزاس سفر کرد تا شخصا برای عرض تسلیت با خانواده جورج فلوید ملاقات کند. معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم‌چنین برای امروز (سه‌شنبه) که تشییع جنازه فلوید است، یک پیام ویدئویی ضبط شده منتشر می‌کند.

 

بایدن بعد از دیدار با خانواده فلوید به سی‌بی‌اس گفت: آن‌ها خانواده فوق‌العاده‌ای هستند. دختر کوچک او آنجا بود و می‌گفت “بابا قرار است جهان را تغییر دهد” و من هم فکر می‌کنم پدر او قرار است دنیا را تغییر دهد. معتقدم آنچه اینجا اتفاق افتاد، یکی از بزرگترین نقاط خمیدگی در تاریخ آمریکاست؛ برای آزادی‌های مدنی، حقوق مدنی و برخورد با شرافت با انسان‌ها.

 

جورج فلوید، شهروند ۴۶ ساله سیاه‌پوستی بود که در حین بازداشت به دست پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمریکا کشته شد.

 

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، بایدن به این دلیل که نمی‌خواهد حضور تیم محافظتی او اخلالی در مراسم فلوید به‌ وجود آورد، در این مراسم شرکت نخواهد کرد. سفر بایدن ۷۷ ساله به هیوستون، طولانی‌ترین سفری است که او پس از شروع پاندمی کرونا داشته است. این سناتور پیشین حزب دموکرات آمریکا در سه ماه گذشته محل اقامتش در دلاور را ترک نکرده بود.

 

بایدن در جریان دیدار با دختر شش ساله جورج فلوید و همسر او به خبرنگاران اجازه حضور نداد. این سیاستمدار آمریکایی بار دیگر ایده مطرح شده مبنی بر “قطع یا کاهش بودجه پلیس” را رد کرد و گفت که حمایت فدرال را به رفتار این سازمان‌ها مشروط می‌کند.

 

جو بایدن گفت: نه من از قطع بودجه پلیس حمایت نمی‌کنم. من حامی مشروط کردن حمایت فدرال به پلیس هستم، آن هم بر پایه تحقق استانداردهای اولیه شایستگی و اینکه آن‌ها از جامعه و هر آنکه در این جوامع حضور دارد، حمایت کنند.

تظاهرات برزیلی‌ها علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های بولسونارو

صدها نفر از مردم برزیل در راستای تقویت دموکراسی و همچنین علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های ژائیر بولسونارو رییس‌جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, تبعیض‌نژادی

کارشناس روس؛ اعتراض‌های آمریکا ناشی از افزایش فاصله طبقاتی است

معاون انستیتو تاریخ دانشگاه دولتی تربیت معلم روسیه معتقد است: اعتراض‌ها در آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر و نژادپرستی آغاز و با سرکوب معترضان همراه شده است مردمی که از به اوج رسیدن فاصله طبقاتی و تفاوت‌ها در ایالات متحده به تنگ آمده‌ و دیگر نمی‌توانند نفس بکشند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

رمزگشایی چامسکی از نقشه نژادپرستانه ترامپ

اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به‌شدت گسترش یافته و به صدها شهر تسری پیدا کرده‌است. هر روز که سپری می‌شود، تعداد بیشتری از تظاهرکنندگان دستگیر و حتی کشته می‌شوند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, مصاحبه و گفتگو