گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

بانک سوئیسی بی‌سی‌پی همکاری با ایران را متوقف می‌کند

بانک سوئیسی بی‌سی پی قرارداد جدیدی با ایران امضا نمی‌کند. این بانک بلافاصله پس از خروج آمریکا از برجام همکاری خود با جمهوری اسلامی را کاهش داده است. بی‌سی‌پی نگران تأثیر تحریم‌های آمریکا بر معاملات مالی این بانک است.

 

بانک سوئیسی بی سی پی (BCP) سه‌شنبه ۲۹ مه (۸ خرداد) اعلام کرد پس از هشتم ماه مه سال ۲۰۱۸ عقد هرگونه معامله جدید با ایران را متوقف کرده است. هشتم ماه مه (۱۸ اردیبهشت) تاریخی است که رئیس‌جمهور آمریکا از توافق اتمی با ایران خارج شد.

 

مسئول روابط عمومی بانک بی‌سی‌پی در پاسخی کتبی به پرسش خبرگزاری رویترز در مورد معامله با ایران نوشته است: «ما از تاریخ هشتم مه معامله جدیدی با ایران نداشته‌ایم.» این بانک تأکید کرده که بررسی تأثیر تحریم‌های آمریکا بر معامله با ایران را آغاز کرده است.

 

بانک بی سی پی یکی از نخستین با‌نک‌هایی بود که در آستانه توافق اتمی گروه ۵+۱ با ایران همکاری با جمهوری اسلامی را آغاز کرد . اولین قسط از دارایی‌های بلوکه شده نفتی ایران چند ماه پس از توافق موقت ژنو به حسابی در این بانک واریز شد.

 

کشورهای مذاکره کننده با ایران پس از توافق موقت ژنو که در آذر ماه سال ۱۳۹۲ به امضا رسید، از سوئیس که میزبان مذاکرات بود خواسته بودند به تسهیل بازگشت دارایی‌های ایران به این کشور کمک کند.

 

“تحریم‌های مالی مرتبط با پولشویی و تأمین مالی تروریسم”

 

با خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توافق اتمی، تحریم‌های این کشور علیه ایران دوباره به جریان خواهد افتاد. نقض این تحریم‌ها مجازات‌های سنگینی در پی خواهد داشت.

 

بسیاری از موسسات مالی و شرکت‌های اروپایی نگران تأثیر این تحریم بر فعالیت‌های خود هستند. این موسسات مالی و شرکت‌ها که بسیاری از آنها در ایالات متحده آمریکا نیز فعال هستند، در صورت ادامه همکاری با ایران بازار ایالات متحده را از دست می‌دهند یا از سوی آمریکا جریمه خواهند شد.

 

برخی از بانک‌های اروپایی با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی نگران آن هستند که پایشان به ماجرای “پولشویی و تأمین مالی تروریسم” کشیده شود.

 

به عنوان مثال این بانک‌ها از آن بیم دارند که یوروهای واریزشده‌ی آنها به حساب‌های ایران سپس به سوی حزب‌الله لبنان سرازیر شود که آمریکا آن را به عنوان گروهی تروریستی تحریم کرده است.

صدای آلمان

آمریکا «رئیس صدا و سیما» و «زندان اوین» را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از وضع تحریم‌ها علیه ۶ شخص و ۳ شرکت مرتبط با ایران خبر داد.   طبق بیانیه این وزارتخانه، ۶ شخص و ۳ شرکت وابسته به ایران به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند که در میان آنها نام «زندان اوین» به چشم می‌خورد.   نام «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس سازمان صدا و سیما، ... آمریکا «رئیس صدا و سیما» و «زندان اوین» را تحریم کرد

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

توقف فعالیت‌های «بریتیش پترولیوم» در میدان گازی رام ایران در دریای شمال

به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت نفتی بریتیش پترولیوم فعالیت در میدان گازی رام در دریای شمال را قطع کرده است. این میدان گازی میان این شرکت و شرکت ملی گاز ایران مشترک است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر

شرکت «سریکا» انگلیس فعالیت در میدان رام ایران را متوقف کرد

شرکت انگلیسی سریکا اعلام کرد، همچنان منتظر روشن شدن تاثیر بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران بر میدان گازی رام در دریای شمال است که نیمی از آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است و فعالیت های خود در این میدان را تا صدور مجوز دولت آمریکا متوقف کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر

آلمان: نمی‌توانیم از شرکت‌ها دربرابر تحریم آمریکا علیه ایران محافظت کنیم

به گزارش رویترز، وزیر اقتصاد آلمان گفت، دولت این کشور تا جایی که می‌تواند به شرکت‌های آلمانی در کسب‌وکارشان با ایران کمک خواهد کرد، اما نمی‌تواند به‌طور کامل از آنها در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه تهران محافظت کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر