پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

بالا گرفتن مناقشات در دولت ائتلافی آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی

نشریه “دی سایت” آلمان در مطلبی از بالا گرفتن مناقشات در دولت ائتلافی آلمان بر سر مسئله افزایش بودجه نظامی این کشور خبر داد.

 

در حالی که سیاتمداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی از درخواست وزیر دفاع آلمان برای افزایش ۱۲ میلیارد یورویی بودجه ارتش آلمان حمایت کرده اند، اما حزب سوسیال دموکرات و اپوزیسیون آلمان با این مسئله مخالف بوده و آن را نوعی زانو زدن در برابر ترامپ ارزیابی کرده اند.

 

رئیس جمهور آمریکا بارها از دولت آلمان افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناحالص ملی را درخواست کرده است.

 

به نوشته نشریه “دی سایت” آلمان به این ترتیب در دولت ائتلافی آلمان اختلافات درباره میزان افزایش بودجه ارتش آلمان بالا گرفته است.

 

“نوربرت روتگن”، رئیس کمسیون سیاست خارجی آلمان از حزب دموکرات مسیحی درخواست وزیر دفاع آلمان برای افزایش بودجه دفاعی ارتش با توجه به هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه دفاعی اعضاء به ۲ درصد تولید ناخالص ملی را ضروری دانسته است. “ارکاردت رهبرگ” از دیگر سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی هم نظری مشابه روتگن در این باره را دارد.

 

این در حالی است که “یوهانس کاهرس”، از کارشناسان بودجه حزب سوسیال دموکرات آلمان بر این باور است که هیچ ضرورتی برای تن دادن به خواست وزیر دفاع آلمان وجود ندارد. به گفته وی دولت آلمان بر اساس قرارداد ائتلافی پول بیشتری را برای ارتش آلمان در نظر گرفته است و مهم است که وزارت دفاع آلمان حالا ساختارها و فرآیندهای خود را با همین میزان پول شایسته عمل کند.

 

رئیس حزب سبز آلمان هم بر این عقیده است که ارتش آلمان دیگر به پول بیشتری نیاز ندارد، بلکه باید پول های موجود را به صورت معقول و منطقی به کار گیرد.

 

معاون رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان هم بر این عقیده است که درخواست وزیر دفاع کشورش برای افزایش بودجه دفاعی نوعی زانو زدن و ادای احترام شرم آور به ترامپ است که خواستار افزایش بودجه نظامی آلمان است.

 

کابینه آلمان می خواهد روز چهارشنبه معیارهای بودجه برای سال ۲۰۱۹ و برنامه های مالی تا سال ۲۰۲۲ را تصمیم گیری کند. پارلمان آلمان هم باید درباره بودجه آینده در پاییز تصمیم گیری کند.

تسنیم