ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

بالا گرفتن درخواست‌ها درآلمان برای اقدامات متقابل علیه سیاست‌های تحریمی آمریکا

بعد از تهدیدهای مستقیم سناتورهای آمریکایی علیه یک بندر آلمانی که در تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ مشارکت دارد درخواست‌ها از طرف مقامات آلمانی برای در پیش گرفتن اقدامات متقابل بالا گرفته است.

 

به گزارش تسنیم به نقل ازروزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ” بعد از تهدیدات اخیر ایالات متحده آمریکا علیه یک بندر آلمانی که در تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ مشارکت دارد درخواست ها برای اقدامات متقابل علیه آمریکا در بین سیاستمداران آلمانی و مقامات این کشور بالا گرفته است.

 

سه سناتور آمریکایی می خواهند بندر ساسنیتز- موکران در جزیره روگن آلمان را مجبور کنند بلافاصله همکاری خود در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را متوقف کند و در غیر این صورت با تحریم های گسترده آمریکا مواجه خواهد شد.

 

در نامه ای که مربوط به ۵ اگوست است سناتورهای آمریکایی “تد کروز”، “تام کتون” و “ران جانسون” تهدید کردند که شرکت هایی که در جزیره روگن آلمان با پروژه نورد استریم ۲ همکاری می کنند باید بلافاصله این همکاری خود را متوقف کنند.

 

در نامه این سناتورهای آمریکایی خطاب به این شرکت ها آمده است: اگر به ارائه کالا، خدمات و پشتیبانی از پروژه نورد استریم ۲ ادامه دهید بقای مالی آینده خود را نابود می کنید.

 

بندر ساسنیتز- موکران در جزیره روگن واقع در ایالت مکلنبورگ- فورپومرن آلمان به عنوان یک پایگاه لجستیکی برای تکمیل خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ مطرح است.

 

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه گازی مخالفت می کند. واشنگتن این طور استدالال می کند که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می شود.

 

مانوئلا اشوسیگ”، نخست وزیر ایالت مکلنبورگ- فورپومرن این تهدیدهای آمریکا را رد کرده و آن را کاملا غیر قابل قبول دانست.

 

وی افزود: آلمان خودش می تواند تصمیم بگیرد کجا و از چه طریق انرژی خود را تامین کند. مکلنبورگ- فورپومرن همچنان به پروژه ساخت نورد استریم ۲ پایبند است. من از دولت آلمان انتظار دارم که در برابر تلاش های آمریکا برای اخاذی قاطعانه بایستد.

 

“کارستن اشنایدر”، از سیاستمداران بلند پایه فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان هم در واکنش به این اقدام آمریکا گفته است: نباید با آلمان مانند یک کشور دست نشانده رفتار شود.

 

“یورگن تریتن”، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم این تهدید آمریکا را یک اعلام جنگ اقتصادی نامیده است.

 

یک سخنگوی دولت آلمان تنها اعلام کرده است که ما در جریان نامه این سناتورهای آمریکایی قرار گرفته‌ایم.

 

این اولین بار است که جریانی ایجاد شده که در آن تحریم هایی مستقیما علیه شرکت های آلمانی از طرف آمریکا هدف گذاری شده است.

 

بند روگن که تهدیدهای آمریکا علیه آن صورت گرفته ۹۰ درصد به شهر ساسنیتز و ۱۰ درصد به ایالت مکلنبورگ-فورپومرن تعلق دارد و به این ترتیب این تهدید آمریکا علیه این ایالت آلمان هم هدف گذاری شده است. نکته حساس دیگر این است که این بندر در جزیره روگن آلمان در حوزه انتخابیه صدر اعظم آلمان قرار دارد.

 

کارستن اشنایدر همچنین گفته است که نامه این سناتورها حاوی امضائی نئو امپریالیستی است. وی خواستار اقدامات متقابل از طرف دولت آلمان شده است.

 

تریتن هم خواستارتحریم ها علیه واردات گاز مایع از آمریکا به اروپا شده است.

 

نیلز آنن”، وزیر مشاور در وزارت امور خارجه آلمان هم در واکنش به این موضع آمریکا در گفتگویی با روزنامه “تاگس اشپیگل” اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا با سیاست تحریم های فرازمینی در استقلال ملی ما و شرکای اروپایی ما دخالت می کند.

 

وی افزود: ما برای شرکای اروپایی خود این مسئله را روشن کرده‌ایم که از خود در برابر اعمال فشار بر شرکت های اروپایی از طرف آمریکا دفاع می کنیم.

 

وی لحن و محتوای نامه ارسال شده از طرف سناتورهای آمریکایی را کاملا نامناسب دانست.

 

این مقام آلمانی تاکید کرد: هدف ما این است که استقلال اروپایی را تقویت کنیم. اروپا نباید اجازه اخاذی کردن را بدهد.

افزایش «نگران کننده» موارد تازه ابتلا به کرونا در آلمان

موسسه روبرت کخ که مسئولیت کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را در آلمان بر عهده دارد روز سه‌شنبه نسبت به افزایش موارد تازه ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور ابراز نگرانی کرد.

ادامه

اسپانیا, المان, جهان, خبر, غرب اروپا

فرانسه و آلمان در اعتراض به آمریکا از مذاکرات اصلاح سازمان بهداشت جهانی خارج شدند

فرانسه و آلمان در اعتراض به تلاش‌های آمریکا برای هدایت مذاکرات بر سر اصلاح سازمان جهانی بهداشت از این گفت ‌وگوها کنار کشیدند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فرانسه

آلمانی‌ها از خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان استقبال می‌کنند

براساس یک نظرسنجی جدید، اکثر آلمانی‌ها نگران برنامه‌های آمریکا برای خارج ساختن ۱۲ هزار نیرویی که در حال حاضر در آلمان مستقر هستند، نیستند.   به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یاهو نیوز، دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به این برنامه ابراز نگرانی و ناراحتی کرده است؛ اقدامی که به گفته دونالد ترامپ، ... آلمانی‌ها از خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان استقبال می‌کنند

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, حضور نظامی, خبر, غرب اروپا

بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا؛ خواستار تشکیل نیروی عملیاتی مستقل اتحادیه اروپا شد

رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا در واکنش به تصمیم “دونالد ترامپ” برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان خواستار تشکیل نیروهای عملیاتی اروپایی به فرماندهی این اتحادیه شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا, ناتو