آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

حمله نظامیان آمریکایی به مهاجرین با گاز اشک آور

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند مأموران گشت مرزی در این کشور به سوی مهاجرانی که قصد داشتند از یک گذرگاه مرزی در جنوب آمریکا وارد خاک این کشور شوند، گاز اشک‌آور پرتاب کرده‌اند.

 

به گزارش افکارنیوز، خبرنگار آسوشیتدپرس گزارش داده به سمت مهاجرانی که از مکزیک قصد ورود به مرز آمریکا داشته‌اند گاز اشک‌آور پرتاب شده است.

 

پیشتر گزارش شده بود عده‌ای از مهاجران قصد داشته‌اند از حصاری که مرز دو کشور را جدا می‌کند عبور کنند.

 

خبرنگار آسوشیتدپرس که در صحنه حضور داشته گفته کودکان بعد از پرتاب گاز اشک‌آور جیغ زده‌اند.

 

روزنامه نیویورک‌پست گزارش داده اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه بخشی از مرز جنوبی آمریکا با مکزیک را بست.

 

ساعاتی قبل‌تر، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از ورودمهاجران غیرقانونی به آمریکا اعمال کرده از دولت مکزیک خواسته بود ورود کاروان مهاجران به نزدیکی مرز آمریکا جلوگیری کند.

 

وی روز شنبه هم در توئیتر نوشت: «به مهاجران در مرز جنوبی، تا هنگام تأیید تک تک ادعاهای آنها در دادگاه اجازه ورود به خاک آمریکا داده نخواهد شد.»

 

آتلانتیک؛ گزارش مخوف از تغییرات آب وهوایی که می‌تواند هزاران آمریکایی را به کام مرگ بکشاند

نشریه آتلانتیک در یادداشتی نوشت: دولت فدرال آمریکا با انتشار گزارش تاثیر مخوف تغییرات آب و هوایی در جمعه سیاه؛ روزی که همه آمریکایی ها به جشن بیش از هرچیزی دیگری اهمیت می دهند، گمانه زنی ها در مورد چرایی انتشار چنین گزارش مهمی در تعطیلات آخر هفته را بالا برد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, محیط زیست

اشپیگل: تجارت و دلار برای ترامپ مهم‌تر از حقوق بشر و زندگی انسان‌هاست

یک هفته نامه آلمانی با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه با وجود قتل خاشقجی همچنان آمریکا شریکی استوار برای عربستان است، نوشت: تجارت و دلار برای ترامپ مهمتر از حقوق بشر و زندگی انسان هاست.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

مقام وزارت خارجه آمریکا: بن‌سلمان دستورقتل خاشقچی را داده است

یکی از مقام های وزارت خارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» گفت: پر واضح است که دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی از سوی «بن سلمان» ولیعهدعربستان صادر شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی