افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

محاصره حسکه و قامشلی؛ افزایش خطر قحطی و گرسنگی در شمال شرق سوریه

شبه نظامیان کرد سوری در شمال شرق این کشور، بیش از سه هفته است که شهرهای حسکه و قامشلی را محاصره و از ورود مواد غذایی و سوخت به آنها جلوگیری می‌کنند و خطر قحطی و گرسنگی مردم این شهرها را به شدت تهدید می‌کند.

 

به گزارش تسنیم در دمشق، محاصره مرکز شهر حسکه و محله‌های “طی” و “حلکو” قامشلی توسط شبه نظامیان کرد همچنان ادامه دارد.

 

شبه نظامیان کرد مورد حمایت اشغالگران آمریکایی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برای سومین هفته متوالی با محاصره شدید شهر حسکه از ورود هرگونه وسائل حمل مواد غذایی و تانکرهای حمل آب و دیگر مایحتاج ضروری ساکنان جلوگیری می‌کنند.

 

بیش از پنج روز است که نانوایی اصلی شهر حسکه و دیگر نانوایی‌های این شهر به خاطر نرسیدن آرد تعطیل است و بیش از ۱۰۰ هزار ساکن محله‌های مرکز این شهر از تهیه نان مورد نیاز خود ناتوان مانده‌اند.

 

علی‌رغم اینکه روز سه شنبه از میانجیگری روسیه برای توافق میان دولت سوریه و شبه نظامیان کرد به منظور پایان این محاصره، اخباری منتشر شده بود ولی این نیروهای مورد حمایت آمریکا صبح امروز چهارشنبه این توافق را نقض کرده و با ازسرگیری محاصره، از ورود محموله‌های آرد برای راه اندازی نانوایی اصلی شهر حسکه جلوگیری کردند.

 

شمار زیادی از موتور برق های خصوصی تامین کننده برق شهروندان نیز به خاطر نایاب شدن سوخت و خودداری نیروهای کرد از تامین سوخت مورد نیاز آن‌ها از مدار خارج شده و پایان یافتن ذخیره آرد، سوخت و آب در شهر، احتمال وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ را تقویت کرده است.

 

این در حالی است که اعتراض شهروندان به اقدامات شبه نظامیان کرد و محاصره شهر تاکنون یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشته است.

 

منابع بیمارستانی در گفت و گو با تسنیم اعلام کردند که “محمد الرحیل” قربانی این اعتراض‌ها در هنگام شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز، از ناحیه سینه هدف گلوله شبه نظامیان کرد قرار گرفت.

 

چهار زخمی این جنایت نیز به سبب شدت جراحات هم اکنون در مرکز پزشکی “اللولو” تحت درمان هستند.

 

در همین حال فشارهای شبه نظامیان کرد مورد حمایت اشغالگران آمریکایی به بخش آموزش حسکه، به تعطیلی بیش از ۲۲۰۰ مدرسه منجر و شمار زیادی از معلمان و مدیران مدارس بازداشت شده‌اند.

 

منابع محلی به خبرگزاری تسنیم اعلام کردند که علی‌رغم ادعای نیروهای کردی، هیچ درگیری مسلحانه‌ای میان این شبه نظامیان با ارتش سوریه رخ نداده و شبه نظامیان کرد برای متفرق کردن معترضان از شلیک مستقیم استفاده کرده‌اند.

 

شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا تلاش می‌کنند با افزایش فشارها به ساکنان محله‌های تحت تسلط دولت سوریه، آن‌ها را وادار به کوچ اجباری از این مناطق و با بیرون کردن ساکنان عرب و جایگزینی خانواده‌های کرد از مناطق عفرین، ترکیه و عراق به تغییر ساختار جمعیتی این شهر اقدام کنند.

 

این اقدام با حمایت آمریکا به منظور تشکیل یک منطقه کاملا کردنشین انجام می‌شود.

لاوروف: تفرقه در بین گروه‌های فلسطینی از بین می‌رود/ خواهان برقراری ثبات و امنیت در خلیج فارس هستیم

وزیر خارجه روسیه گفت: به تدریج تفرقه در بین گروه‌های فلسطینی از بین می‌رود و وحدت آنها احیا می‌شود و دودستگی در بین گروه‌های فلسطینی ازجمله با تلاش کشورهای عربی و در وهله اول مصر از بین می‌رود و روسیه نیز در این روند و سازش بین فلسطینی‌ها نقش ایفاء می‌کند.

ادامه

اردن, اسراییل, المان, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, کویت, مصر

فعالان حامی فلسطین، ساختمان شرکت نظامی اسرائیلی در انگلیس را تحت کنترل درآوردند

اعضای مجموعه گروه‌های موسوم به «اقدام فلسطینی و ضدیت با نابودی» که حامی حقوق مردمی فلسطین و مخالف اشغالگری اسرائیل است، روز دوشنبه به مقر شرکت نظامی اسرائیلی البیت در شهر «واترهد» واقع در ۴۲۱ کیلومتری جنوب غرب لندن، وارد شدند.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

فلتمن: دولت‌های آمریکا در تحقق اهدافشان در سوریه شکست خوردند

معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاورمیانه اذعان کرد، دولت‌های این کشور در تحقق اهداف خود درباره سوریه شکست خوردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, لبنان