بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

بازگشت هواپیماهای مسافربری روسی به ایران

انجام «توافق معین» بین طرف های ایرانی و روسی برای سوخو سوپرجت ۱۰۰ پیشرفته ترین هواپیمای مسافربری ساخت روسیه با همکاری شرکت های غربی مطابق استاندارد اروپا، می تواند بازگشت دوباره هواپیماهای روسی به بازار سفرهای هوایی ایران باشد.

 
الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور گفت: همکاران ما اعلام کرده اند، برای ۱۲ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت با طرف های ایرانی توافق معین شده است و در آینده نزدیک هم امکان تحویل ۳۰ هواپیما را بررسی می کنیم.

 
وی روز یکشنبه به شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفت: در مورد امکان فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰هم باید بگویم که ایرانی ها امکان خرید آن را از روسیه بررسی می کنند و در حال مذاکره با طرف های ایرانی در این زمینه هستیم.

 
رسانه روسی اسپوتنیک نیز همزمان در این باره نوشت: مذاکرات برای احتمال فروش هواپیماهای سوخو سوپر جت ۱۰۰ به ایران ۱۸ ماه پیش آغاز شد.

 
این رسانه همچنین افزوده است: موضوع تحویل هواپیماهای سوپرجت در سطح عالی در دستور کار مذاکرات اخیر (هشتم فروردین) حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه در مسکو قرار گرفت.

 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جمعبندی سفر دو روزه همتای ایرانی اعلام کرد که مسکو می تواند افزون بر سوپر جت ۱۰۰، بالگردهای اورژانس نیز به ایران بدهد.

 
بنا به اعلام این رسانه، پوتین افزود: در جریان مذاکرات، راههای گسترش همکاری در رشته ماشین سازی و هواپیمای مسافربری به بحث گذاشته شد و تحویل سوپر جت و بالگردهای امدادی به ایران هم مورد توجه قرار گرفت.

 
در چارچوب پیشنهادهای مطرح شده، پرواز هواپیماهای مسافربری روسی در ایران افزون بر رفع بخشی از نیازهای داخلی، برای روسیه هم در بازار پررقابت هواپیمایی می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

 
پیشنهاد فروش هواپیمای سوپرجت به ایران تقریبا نزدیک به زمان آغاز اجرای برجام در حدود ۱۸ ماه قبل به تهران داده شد و بارها نیز از سوی مقام های روسی مورد اشاره قرار گرفت.

 
حتی آذر ماه سال ۹۴ در جریان برگزاری نمایشگاه تخصصی روسیه که با حضور دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه در تهران برگزار شد، یک فروند از این هواپیماها نیز به نمایش در آمد.

 
الکساندر شاروف مدیر شرکت روسی ایران اکسپو نیز به اسپوتنیک گفته است که ایران نیاز شدیدی به هواپیما دارد و اگر در عالی ترین سطح در این باره مذاکره و توافق شود، می توان آن را یکی از گام های مهم در این زمینه دانست.

 
شاروف معاون رئیس بخش ایران باشگاه کاری سازمان همکاری شانگهای همچنین گفته است: احتمال می رود، هواپیماهای « ام.اس-۲۱»، « توپولف۲۰۴» و مدل های دیگر هم به ایران تحویل شود.

 
چهارم اسفند سال ۹۵ نیز روسیه افزون بر پیشنهاد فروش هواپیمای سوپرجت، همکاری در ساخت مشترک ایلیوشین ۱۱۴ را به ایران پیشنهاد کرد.

 
نوواک وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو علاقه مند به راه اندازی خط تولید قطعات و تجهیزات هواپیماهای روسی در ایران است و اگر پیشنهادی دریافت کنیم، آماده بررسی هستیم.

 
وی همچنین یادآوری کرد که تولید مشترک هواپیمای نوسازی شده ایلیوشین-۱۱۴ را به طرف ایرانی پیشنهاد کرده و شرکت های روسی با شرکای ایرانی برای تنظیم پیشنهادها و توافق های معین، همکاری می کنند.

 
مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه هم پیش از این نیز از علاقه مسکو برای مشارکت موسسات مرتبط ایرانی برای تولید قطعات هواپیمای میان برد ام سی ۲۱ خبر داده بود که مدتی بعد نیز تهران می تواند این هواپیما را خریداری کند.

 
اکنون هرچند مذاکرات ادامه دارد ولی اصلی ترین گزینه سوخوی سوپر جت ۱۰۰ است که به عنوان نخستین هواپیمای صد نفره دنیا «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود.

 
براساس اطلاعات فنی ارائه شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.

 
گزارش شده که این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. است.

 
براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمامی فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف ۶ پرواز در روز فعالیت کند.

 
روسیه هفت سال پیش بهره برداری از این نوع هواپیماها را آغاز کرد. تا کنون سفارش ساخت ۱۹۷ فروند نیز دریافت شده که ۴۹ فروند آن در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.

 
خردادماه سال گذشته روسیه در قالب یک قرارداد ۱۵ فروندی، نخستین سوپرجت ۱۰۰ را به شرکت هواپیمایی ایرلندی City Jet در شهر ونیز ایتالیا تحویل داد که یک موفقیت برای صنعت هواپیما سازی روسیه بشمار می رود.

 
روسیه که اکنون صنعت هواپیماسازی برجای مانده از دوران شوروی را بازسازی کرده است، می خواهد با برگ برنده هواپیمای مدرن سوپرجت و همچنین اتکا به تولیدات چند شرکت معتبر و خوشنام که سابقه ای از بروز سوانح هوایی ندارند، در بازار بین المللی به ویژه ایران حضور بیشتری یابد.

 
روسیه، افزون بر سوپر جت ۱۰۰، امیدوار است با هواپیمای مسافربری جدید МС-۲۱ بتواند مشتریان بیشتری از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران را جذب کند و به تازگی نیز قرارداد فروش شش فروند از این نوع هواپیماها را با مصر امضا کرده است.

 
МС-۲۱ نیز که با هدف افزایش سهم روسیه در بازار هوایی جهان در برابر شرکت های غربی طراحی شده، نسبت به دیگر هواپیماهای ساخت این کشور جایگاه کیفی و فنی بالاتری دارد و قرار است بهره برداری از نوع MC-21-200 آن به زودی آغاز شود.

 
این هواپیما برای پوشش پروازهای میان برد و کوتاه برد با مزیت کاهش هزینه ها در سه مدل MC-21-200 با ۱۵۰ مسافر، MC-21-300 با ۱۸۱ سرنشین و MC-21-400 با ظرفیت ۲۱۲ مسافر با بدنه کم قطر، قابلیت گسترده عملیاتی برای عرضه در بازار هوایی روسیه و جهان ساخته می شود.

 
طول مناسب مسافت پروازی، توانمندی ویژه بهره برداری در فرودگاه های مختلف، امکان پرواز در تمامی شرایط و تمامی مناطق آب و هوایی و در همه ساعت شبانه روز و فرودگاه های کوهستانی از دیگر قابلیت های این هواپیمای مسافری اعلام شده است.

 
از سوی دیگر، آغاز دوباره پرواز هواپیماهای روسی در ایران از نوع پیشرفته می تواند برای دیگر مشتریان بازار هوایی در جهان تبلیغات خوبی باشد.

ایرنا

روسیه: ایران ۱۲ فروند هواپیمای سوپرجت ۱۰۰ از روسیه می‌خرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، توافق نهایی بین ایران و روسیه برای خرید ۱۲ فروند هواپیمای مسافربری به دست آمده است.   نواک گفت، ایران نسبت به خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای میان برد سوپرجت ۱۰۰ سوخو ابراز علاقمندی کرده، اما تاکنون تنها در مورد ۱۲ هواپیما توافقنامه منعقد شده است. ... روسیه: ایران ۱۲ فروند هواپیمای سوپرجت ۱۰۰ از روسیه می‌خرد

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر

مخالفت آمریکا، مانع دستیابی گروه ۲۰ به‌توافق در زمینه تجارت آزاد

به گزارش یورو نیوز، وزیران دارایی کشورهای عضو گروه ۲۰۱۲ (G20) در نشست خود در شهر بادن-بادن آلمان در دستیابی به توافق در زمینه تجارت آزاد و تغییرات اقلیمی ناکام ماندند.   در بیانیه پایانی این نشست به دلیل مخالفت آمریکا برخلاف سنت مرسوم نشست های گروه ۲۰ تنها اشاره ای جزئی به تجارت آزاد ... مخالفت آمریکا، مانع دستیابی گروه ۲۰ به‌توافق در زمینه تجارت آزاد

ادامه

اقتصادی, المان, جهان, خبر

برنامه چین و روسیه برای عبور از دلار

بانک‌های مرکزی چین و روسیه در حال همکاری هایی در بخش مالی و بانکی هستند که می‌تواند زمینه ساز عبور آنها از دلار آمریکا باشد.   هر دو کشور به دلیل بالا رفتن نرخ بهره بانکی در آمریکا تحت فشار هستند و روسیه به علت تحریم های آمریکا و چین نیز به دلیل زیر فشار ... برنامه چین و روسیه برای عبور از دلار

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, روسیه, گزارش

تیم اقتصادی روحانی مرید و مروج لیبرال سرمایه­ داری است!

۴۰ اقتصاددان در نامه به روحانی کی نویسند تیم اقتصادی شما مرید و مروج لیبرال سرمایه­ داری است   به گزارش خبرگزاری مهر، ۴۰ استاد و پژوهشگر اقتصاد در نامه ای به رئیس جمهور ابتدا به اشتباه بودن سیاست های اقتصادی دولت یازدهم اشاره کرده و از بی توجهی مسئولان دولتی به دیدگاه های غیرسیاسی ... تیم اقتصادی روحانی مرید و مروج لیبرال سرمایه­ داری است!

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر