مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

بازگشت مجدد صدها نیروی جدا شده به ارتش سوریه

صدها نفر در شهر «انخل» در استان درعا در جنوب سوریه، بر اساس دستور عفو سربازان فراری از ارتش از سوی بشار اسد، به صفوف ارتش بازگشتند. رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ نهم اکتبر سال میلادی گذشته فرمان عفو سربازان فراری از ارتش را صادر کرد. مدت این عفو تا نهم فوریه ۲۰۱۹ اعلام شده بود.

 

به گزارش پایگاه خبری عنب بلدی، این افراد که تا پیش از این در گروه‌های مخالف دولت سوریه عضو شده بودند، با بیش از ۱۰ دستگاه اتوبوس به مراکز آموزشی و نظامی ارتش سوریه انتقال داده شدند.

 

نیروهای ارتش سوریه در ماه جولای سال گذشته توانستند در توافق با گروه‌های مسلح حاضر در استان‌های درعا و قنیطره، کنترل این دو استان را به دست بگیرند و از آن تاریخ صدها نفر به ارتش سوریه پیوسته‌اند.

 

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی که همسو با معارضان سوریه است، در دو هفته گذشته بیش از ۸۰۰ نفر به صفوف ارتش سوریه پیوسته‌اند. البته شبکه «سما» تعداد این افراد را بیش از این‌ها ذکر کرده و گزارش داده است که فقط در عرض یک هفته گذشته نزدیک به ۳۰۰۰ نفر از فراریان از ارتش به یگان‌های خود بازگشته‌اند.

 

در هفته‌های گذشته با نزدیک شدن به موعد پایان مهلت عفو عمومی صادر شده، تعداد افرادی که خواهان بازگشت به ارتش شده‌اند افزایش یافته بود.

فارس

واشنگتن به دنبال خارج‌ کردن مزدوران تروریست خود از سوریه و به چنگ‌ آوردن ۴۰ تن طلای مسروقه داعش

آمریکا برای نجات تروریست‌های باقی‌مانده در سوریه از طریق تهیه برنامه‌هایی برای قاچاق این افراد به خارج و اعمال فشار بر هم‌پیمانانش جهت پذیرش این تروریست‌ها تلاش می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق

سرپرست وزارت دفاع آمریکا: نظامیان ما به دعوت بغداد اینجا هستند

به گزارش خبرگزاری «رویترز» شاناهان در دیدار با مقامات عالی‌رتبه عراق به آنها اطمینان داد که نظامیان آمریکایی به دعوت دولت بغداد در این کشور حضور داشته و واشنگتن این مسئله را به خوبی درک می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

اسپوتنیک: مقر اطلاعاتی جاسوسی فرانسوی‌ها در الرقه سوریه منفجر شد

بر اساس این گزارش؛ انفجار در ساعت هفت شب گذشته رخ داد و مقر اطلاعاتی و جاسوسی فرانسوی که در یک کارخانه شکر سابق الرقه قرار دارد و مرکز عملیات فرانسوی ها در منطقه غربی شرق فرات است، هدف قرار گرفت.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه